קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים

עסקים רבים נמצאים ברחבי הרשת לצורך חשיפה מירבית עבור קהל הגולשים. מכיוון שרשת האינטרנט נמצאת באופן נגיש לכולם, אם באמצעות הטלפון החכם, טאבלט, מחשב נייד ואף טלוויזיה חכמה, עסקים רבים מוצאים את רשת האינטרנט כפלטפורמה מצוינת עבור קידום העסק שלהם.

ניתן לומר כי אם עסק כזה או אחר לא נמצא אי שם ברחבי הרשת, הוא למעשה לא קיים. זאת מכיוון שעבור אותם גולשים המחפשים מידע באינטרנט, עסק זה לא מופיע כלל ולכן מבחינתם לא קיים עסק שכזה. עסקים קטנים רבים נתקלים בדילמה של פרסום ושיווק ברשת האינטרנט, מכיוון שהקמת עסק הוא דבר גדול – מדובר בלא מעט תהליכים והוצאות שהעסק צריך לעבור, על מנת להתבסס ולהכניס כמה שיותר כסף רווחי. אחד הערוצים החזקים ביותר בשנים האחרונות הוא SEO או פרסום אתרים, כפי שנהוג לקרוא לזה בארץ הקודש.

חשיבות קידום אתרים באינטרנט עבור כל עסק

כאמור, חלק מהצלחת העסק נקבע על פי פרסומו וחשיפתו לקהל הגולשים ברשת. מכיוון שבכל יום ישנם קרוב למיליוני גולשים המחפשים מידע מסוים ברשת, הם צריכים להיות חשופים לכל עסק שקיים בארץ – גם אם מדובר על עסק קטן ביותר.

שיווק העסק באמצעות האינטרנט יכול להעניק קפיצה גדולה ומשמעותית לעסק, באמצעות חשיפה לקהל גדול יותר וכך הגדלה של הכנסות החברה. לרוב החיפושים של הגולשים מתבססים על פי מיקום גיאוגרפי שהם נמצאים בו באותו הרגע, כך שלרוב החיפושים שלהם ברשת יראו כך: “חנות לבגדי תינוקות בחולון”.

החיפוש ברשת תמיד יכלול מילות מפתח רלוונטיות למידע שהם מחפשים, יחד עם ציון של אזור גאוגרפי רלוונטי עבורם. מן הסתם גולשים שנמצאים באזור המרכז לא ירצו למצוא תוצאות חיפוש של אזורים רחוקים מהם כמו הצפון, ולכן יעדיפו למקד את החיפוש שלהם באזור הרלוונטי שבו הם נמצאים. לכן, גם עסקים קטנים שנמצאים באזור מגוריהם יכולים להיות רלוונטיים לתוצאות החיפוש, וכך לעלות את סיכויי החשיפה של אותם עסקים ברשת.

קידום האתר באמצעות גוגל מפות

אחת מהדרכים המומלצות ביותר לעסקים קטנם לצורך קידום האתר היא באמצעות המפה של גוגל. גוגל הבינה גם היא את הצורך של הגולשים במציאת מקום או עסק הנמצא קרוב אליהם בזמן נתון, כך שהיא מאפשרת הצגה של עסקים שונים הרלוונטיים למילות החיפוש של הגולש על גבי מפה.

מכיוון שתוצאות החיפוש מתבססות בעיקר על פי אזור גאוגרפי, גוגל תיתן עדיפות הצגה של עסקים הנמצאים כמה שיותר קרוב אל הגולשים שחיפשו את המידע – ללא קשר לאיכות ולדירוג של האתר בתוצאות החיפוש.

על כן, עסקים קטנים מוכרחים לעדכן על המיקום הגיאוגרפי שלהם באמצעות מילוי כרטיס עסק בגוגל. אותו כרטיס עסק מאפשר הכנסת פרטים כלליים כמו שם העסק, כתובת מדויקת, מידע על פרטי התקשרות לעסק וגם קישור אל האתר של העסק.

קידום האתר באמצעות פעולות אופטימיזציה

על מנת לא להיות חשופים רק לאותם גולשים הנמצאים בקרבת המקום של העסק, חשוב שגם אותם עסקים קטנים שהקימו אתר אינטרנט יהיו מדורגים כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל.

על פי ניתוח של התנהגות גולשים ברשת, נראה כי רובם מעדיפים להיכנס אל אותם אתרים המופיעים בין שלושת תוצאות החיפוש הראשונות שמתקבלות. כדי שגם אתר של עסק קטן יופיע במיקומים הראשונים, ולא רק עסקים גדולים במיוחד, על בעלי האתר לבצע מגוון פעולות שיפור לאתר לצורך שמירה על איכותו כלפי גוגל.

בכל יום גוגל סורק אינספור דפי אינטרנט הקיימים ברשת, זאת כדי להציג עבור הגולשים את המידע שהם חיפשו ברשת. בנוסף על כך, גוגל מעניק דירוג לכל אתר בהתאם לסריקה שהוא ביצע – כך שאתר איכותי הבנוי בצורה יעילה וידידותית לגולש, מבחינת זמן טעינה, תוכן, סידור האתר ועוד יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

צרכנות