סמוטריץ במימונה של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בשומרון: “נפעל לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון” דגן: “צריכים במושב הזה להסיר את אות הקין של ההתנתקות”

סמוטריץ במימונה של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בשומרון: “נפעל לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון” דגן: “צריכים במושב הזה להסיר את אות הקין של ההתנתקות”

ח”כ בצלאל סמוטריץ, ראש מועצה איזורית שומרון – יוסי דגן, ראש מועצה מקומית קרני שומרון, יגאל להב, ראש מועצה מקומית קדומים, חננאל דורני, יו”ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מנכ”ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, מנהל החינוך של רשת בני עקיבא, הרב יונה גודמן, אישי ציבור נוספים וראשי ומנהלי ישיבות ואולפנות בני עקיבא התכנסו הערב לחגיגת המימונה המסורתית של הרשת שהתקיימה בבית משפחת דהאן בעץ אפרים שבשומרון


יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ וראש מועצת שומרון דגן השתתפו הערב, (מוצאי שבת) עם צאת החג בחגיגות המימונה שאירחה משפחת דהאן בעץ אפרים בארוע משותף למרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. באירוע נכחו גם הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא, ראש מועצה מקומית קרני שומרון, יגאל להב, ראש מועצה מקומית קדומים, חננאל דורני, מנכ”ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, מנהל החינוך של רשת בני עקיבא, הרב יונה גודמן, אישי ציבור נוספים וראשי ומנהלי ישיבות חברים ותושבי היישוב.

זו השנה התשיעית שבה מארחים נורית ויאיר דהאן את חגיגת המימונה של רשת החינוך בני עקיבא בביתם.

יו”ר האיחוד הלאומי, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ אמר תייחס לדרישות איחוד מפלגות הימין בהסכמים הקואליציונים ואמר: “אנחנו בעצם מתחילים עכשיו שנה חדשה, שנה ישראלית חדשה, ועם ההתחדשות של השנה החדשה, אנחנו גם נתחיל, שנה חדשה וקואליציה חדשה, שתעשה 4 שנים לפחות, ותעשה טוב לעם ישראל ולתורת ישראל, ובע”ה נחזור גם לצפון השומרון, אנחנו בדחיפה של הכוחות כאן (ראש מועצת שומרון) שמים את זה גם בדרישות הקואליציוניות שלנו, ובע”ה את החוק של ביטול ההתנתקות.

סמוטריץ, הרב דרוקמן ודגן בחגיגות המימונה בשומרון. צילום: רועי חדי

המסר הגדול שלנו והאתגר הגדול הוא לחזור ולבנות את ארץ ישראל מתוך קדושה גדולה. מתוך טהרה גדולה, זה לא מושגים של בית מקדש, אלה מושגים שחייבים לבוא לידי ביטוי בממשלה ובמערכת המשפט, ובכל אחת מהמערכות שאנחנו זוכים לכונן אותם מחדש. בהרבה יותר מראשית צמיחת גאולתנו בדורות האלה. לא ססמאות של בית מדרש אלא תוכנית גדולה מעשית שמתוכה בונים מדינה, מתוכה בונים עם, תהיה תקופה שנצטרך בה הרבה סייעתה דשמיא כדי לקדם את המשאים ומתנים וכדי להצליח בע”ה שהממשלה הבאה תהיה כמה שיותר נאמנה לקדושה ולטהרה, של עם ישראל וארץ ישראל”

את הדברים הוא אמר בתגובה לדבריו של ראש מועצה איזורית שומרון, יוסי דגן שאמר: “גם המהלך האלוקי של יציאת מצרים נעשה עי אנשים, משה ואהרון, גם אנחנו זוכים להיות חלק ממהלך יהודי וציוני עצום של בניין ארץ ישראל, ובראשם בבניין השומרון. אני רוצה לאחל לכולנו שנצליח יחד לעשות קיץ טוב, קיץ של בניין ארץ ישראל, קיץ של החלת הריבונות על הישובים היהודים ביהודה ושומרון, אנחנו עומדים מול תוכנית שנקראת התוכנית האולטימטיבית. לצד דברים טובים, סביר להניח שיהיו בה אמירות ברורות, תוכניות לפגיעה בארץ ישראל ואנחנו צריכים להתחזק ולומר ביחד: טובה הארץ מאוד מאוד. ואני קורא מכאן לחברינו היקר הרב סמוטריץ, כאדם שגורש באופן אישי משא -נור, וכראש המועצה האזורית שומרון, אנחנו צריכים במושב הזה, להסיר את אות הקין מספר החוקים של מדינת ישראל, שנקרא: חוק ההתנתקות, הגיע הזמן לתקן את הטעות. כל קדנציה מאז הגירוש אנחנו מגישים הצעת חוק לביטול חוק ההתנתקות וזה תמיד נכשל, בקיץ הזה אפשר להעביר את הצעת החוק הזו, וזו התחלה של קיץ טוב ושל קדנציה טובה.”

מנכ”ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט אמר: “חגיגת המימונה של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא מסמלת את החיים המשותפים והאחדות בין העדות השונות במוסדותינו. חשוב לנו לאחד בין המסורות והמנהגים השונים של כלל העדות ובאמצעות כך לתת ביטוי לשורשים של כל אחד ואחת מאיתנו. יוצאי אתיופיה יחד עם בני מנשה, אשכנזים יחד עם ספרדים. פולנים ותימנים. כולנו חוגגים יחד את החג תחת קורת גג אחת”.

חדשות שומרון כתבה ראשית