קהל יעד עבור פאנלים סולריים

קהל יעד עבור פאנלים סולריים

אנו חיים בעידן בו יש מודעות רבה לאיכות הסביבה ועל כן בין שלל הטרנדים הקיימים, גם ניתן למצוא את הפאנלים הסולריים, ובמיוחד כיום כאשר קצת פחות מלפני שנה יצאה לפועל התוכנית לייצור חשמל על גבי גגות, כך שניתן להפוך גג רגיל לגג מניב וניתן מבלי לעמול לתת כתף לשמירה על איכות הסביבה.

התקנה על גבי בניין

על מנת ליישר קו, נציין שבאמצעות התקנה של פאנלים סולריים על גבי גגות ניתן לתרום כעשרה אחוז מסך הצריכה במשק, כאשר הרווח האישי הוא שניתן למכור את החשמל לחברת החשמל. עם זאת, במציאות כמו במציאות לא הכול כ”כ פשוט, ועל כן יש להבין עבור מי האפשרות כדאית ומי ייאלץ להילחם בתחנות רוח בדרך להפקת החשמל. נרחיב? ובכן לצד העובדה שבעלי בתים פרטיים יכולים ליהנות מכך ותוך כדי לתרום לסביבה, הרי שאצל דיירי בתים משותפים הדברים יותר מסובכים, ולו כי יש צורך להשיג שיתוף פעולה מלא של כלל הדיירים, כך שמספיק דייר אחד סרבן על מנת להפיל את כל העסקה. כמו כן, כאשר מדובר בבניין ישנה בעיה נוספת, והיא שלא ניתן לחלק את ההכנסות בין הדיירים, אלא התגמול מועבר רק עבור צרכים משותפים, למשל תפעול המעלית.

הוצאה לצד רווח

פאנלים סולאריים על גג בית. צילום: pixabay

עוד ראוי לדעת שכיום התקנות שונו לטובת משתפי הפעולה, כך שכיום ניתן לקבל תשלום בהתאם לכמות הייצור, וזאת ללא קשר לאופי הצריכה הביתית, כך שגם יש עידוד ממשלתי לנצל כמה שניתן את שטח הגג וגם הכדאיות הכלכלית הרבה יותר מובהקת – עובדה שמובילה כמה שיותר אנשים להתעניין לגבי פאנלים סולריים. כמו כן, אם כבר דיברנו על כדאיות כלכלית, נוסיף ונציין שהמערכת עולה בין 55-60 אלף ₪ והצפי הוא שההשקעה תוחזר תוך שמונה שנים – כולל חישובי בלאי ותחזוקה, ואם נקפוץ חמש עשרה שנה קדימה, נמצא שניתן לחכות בשקיקה לרווח של 100 אלף ₪!

תזמון

רבים שמתעניינים אודות התקנת פאנלים סולריים למכירה, תוהים מתי נכון לרכוש ולהתקין, ולו כי בשנים האחרונות המחירים צנחו באופן דרסטי, כך שכלל ההתקנה הרבה יותר כדאית. עם זאת, האם להמשיך לחכות להוזלת המחירים היא כבר שאלה קשה שאין למהר לתת עליה תשובה.

בדרך למטרה

עד כה נשמע מעניין? ובכן יש לקחת בחשבון שגם יש צורך לעבור דרך משרד האנרגיה וחברת החשמל, על מנת להשיג רישיונות ולקבל אישורים, כאשר אם מבקשים עזרה, ניתן למצוא חברות שמעניקות שירותי תיווך לכל אורך התהליך, ויש לקחת בחשבון שסך התהליך נמשך פחות או יותר כשלושה חודשים. לבסוף נציין שגם יש אנשים שבוחרים להתקין פאנלים סולריים עבור שימוש ביתי, ולו כי הם מבקשים להפיק אנרגיה בעצמם, או לחלופין הם מבקשים פתרון נוח עבור טיולים בקרוון, כך שיש להתאים בין צורך למענה – המבחר קיים.

צרכנות