בדרך למיליון ביהודה ושומרון: 1000 יחידות דיור לקראת איכלוס בצור הדסה

בדרך למיליון ביהודה ושומרון: 1000 יחידות דיור לקראת איכלוס בצור הדסה

אצל הגורמים המשכנים התקבלה החלטה להגיע למיליון תושבים ברחבי יהודה ושומרון וצור הדסה צועדת בדרך הנכונה קדימה: שנת 2018 מסתמנת כשנת גדילה. היישוב עומד להכפיל את מספר תושביו בעקבות תנופת האכלוס הצפויה השנה בישוב. מעל 1000 יחידות דיור חדשות צפויות בשכונת סנסן. בשנה החולפת לבדה נמכרו כ- 200 יחידות דיור חדשות. מחירי הדירות זינקו בכ- 600 אלף ש”ח, מ1.1-1.2 מיליון ש”ח ל1.7-1.8 מיליון ש”ח.

השכונה החדשה בפרוייקט סנסן הוא אחד מתוך שלושה פרוייקטים שצריכים להיבנות בצור הדסה. על פי תכנית המתאר של צור הדסה צפויים לגור בישוב 25 אלף תושבים. בפרוייקט הראשון, הכולל 1100 דירות ששווקו ליזמים, נמכרו כ-85-90 אחוז מהדירות. חלק גדול מהמשפחות שמגיעות ליישוב הן כאלה שחיפשו אלטרנטיבות מגורים בתוך ירושלים כמו הר חומה, גילה וקרית יובל, ועל אף המרחק בחרו לגור באזור עם אווירה כפרית ורמת חינוך פורמלית ובלתי פורמלית מאוד גבוהה.

הבניה המסיבית בצור הדסה צפויה להגדיל את כמות התושבים ביישוב כבר בתקופה הקרובה. מדובר בתוצאה של פעילות מזורזת של כלל 14 היזמים הפועלים ביישוב שעלו לקרקע והחלו לעבוד בבת אחת. כלל הפרוייקטים נמצאים בעבודה, ובכלל זה גם חברת אזורים מקדימה את לוחות הזמנים שלה. הנתונים מראים כי רוב האוכלוסייה שמגיעה ליישוב אלו זוגות צעירים או ההורים שלהם, המבקשים לגור ליד הנכדים. עד כה, הגיעו כבר קרוב ל-200 משפחות חדשות. לפי ההערכות של הנהלת היישוב, 800 משפחות נוספות צריכות להגיע בטווח של חודשים – עד אוגוסט 2018. כלומר, היישוב צפוי לקלוט מסה מאוד גדולה של תושבים בזמן קצר. מאחר וכל הפרוייקטים שווקו ונמכרו אז האינטרס של כרגע הוא לסיים את הבניה. מסיבה זו ישנו תהליך מואץ של בניה, לצד רצון של התושבים להגיע ולהתחיל את שנת הלימודים הבאה בביתם החדש.

עוד עולה מהנתונים שנאספו על ידי מומחי חברת אזורים וגל אמרלד כי כי בצור הדסה ישנם כיום כ-2800 ילדים. למערכת החינוך בישוב צפויים להצטרף כ- 1700-1800 ילדים נוספים אר אמור להיקלט ב-8 גנים המתוכננים להיבנות בסנסן וכן בית ספר יסודי המודרני-חדשני המיועד לשלב בין חילונים לדתיים.

צור הדסה מתרחבת. צילום: יח”צ.

בחודשיים  הקרובים תחל בנייתו של אולם הספורט, אשר תסתיים עד סוף השנה. על פי התכניות, האולם יהיה רב שימושי, עם 500 מקומות ישיבה וישמש גם את תלמידי בית הספר וגם את היישוב כולו. בשנים הקרובות צפויים שני פרוייקטי בנייה משמעותיים נוספים ביישוב: בריכת שחיה ומעליה מרכז החוגים, שיתחבר לקומפלקס הגדול בו עתיד להיבנות מבנה עבור תנועות הנוער. ביישוב עובדים כרגע לקדם את הנושא של יום לימודים ארוך, מתוך כוונה שבני הנוער יתרכזו באזור בתי הספר, שם גם יהיה מרכז החוגים, הבריכה, אולם הספורט ומבנה תנועות הנוער. על פי הנתונים שהתקבלו, עולה כי 74% מבני הנוער, בכיתות ט’-יב’, נמצאים בתנועות הנוער הפעילות ביישוב: הצופים, בני עקיבא, ותל”מ. כלל המבנים המתוכננים, כולל הקנטרי-קלאב, צפויים לקום במהלך השנתיים וחצי-שלוש הקרובות. אמנם, החשיבות כעת מופנית לבניית מבני החינוך בשל הצורך להעמיד לרשות התושבים החדשים מוסדות חינוך שיפעלו כבר בשנה הבאה.

בתחום התחבורה מתוכננת פעילות לקידום והגברת התדירות של התחבורה הציבורית באמצעות קווי האוטובוס שמגיעים ליישוב. כמו כן פעילות להפעלתו של נתיב תחבורה ציבורית. הנסיעה בתחבורה הציבורית בנתיב המוקצה לצורך כך וכניסה לכביש המנהרות ללא בידוק צפויה להביא לשיפור ניכר בנושא זה. כבר כיום הוצרו הכבישים הראשיים לטובת מדרכות ושבילי אופניים, מתוך תפיסה לאפשר זכות קדימה להולכי רגל ורוכבי אופניים בתוך היישוב וזכות קדימה לתחבורה ציבורית מחוץ ליישוב. אחת ההצעות העומדות על הפרק ובדיונים עם משרדי הממשלה: משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה עוסק בפתרונות של כביש עוקף. התחלה של כביש 39 והגשת תכנית לקידומה של רכבת קלה, שתעבור בתוך הקו הירוק, דרך בית שמש, צור הדסה ותמשיך על המסלול לכיוון עין יעל

אחת החברות השותפות לפרוייקט הענק בשכונת סנסן, היא חברת אזורים, הבונה את מרום הדס, נערכת אף היא השנה למסירת הדירות בפרוייקט. עד כה נמכרו 132 דירות מתוך כלל 135 הדירות.

מנהל מכירות ארצי בחברת אזורים, גיל גורביץ: “אנו שמחים להיות שותפים להצלחה ולהקמתה של השכונה החדשה בצור הדסה. במקביל לאכלוס העומד להתרחש במהלך השנה, היישוב צפוי לתנופת בניה והקמה של מוסדות חינוך, תרבות ופנאי חדשים. ציבור הדיירים שלנו זיהה את האטרקטיביות של הפרויקט ויתרונות היישוב: אוכלוסייה ברמה מאוד גבוהה, חינוך טוב וסביבה כפרית”.

נדב ליסובסקי, מנכ”ל גל אמרלד, המנהלת במשותף עם חברת אזורים את פרויקט ‘מרום הדס’: מדובר בהצלחה של הפרויקט עצמו ושל השכונה החדשה סנסן בצור הדסה. אנחנו מעריכים שנוכל להקדים אכלוס בחלק מהבניינים בכמה חודשים, במידה ועבודות הפיתוח בשכונה, עליהן אחראי משרד השיכון, יסתיימו”.

מנהל חברת אמבסדור, המשווקת את הפרויקט מרום הדס, יוני בראל אמר כי קצב המכירות והשיווק של הפרוייקט היו מהירים ולמעשה נותרו מספר בודד של מכירות מתוך 135 היחידות שנבנו ועומדות בפני אכלוס. אנחנו מעריכים שבקרוב מאוד גם הן ימכרו”.

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית