חיזוק בטחוני לתושבי השומרון: כביש עוקף נבי אליאס נפתח לתנועה

חיזוק בטחוני לתושבי השומרון: כביש עוקף נבי אליאס נפתח לתנועה

חיזוק נוסף לביטחון תושבי השומרון ובשורה משמחת במיוחד. כביש עוקף נבי אליאס, המחבר בין נווה ימין וכפר סבא, לישוב קרני שומרון והישובים שמסביבו, נפתח לתנועה מלאה. זאת, במסגרת תכנית החומש לפיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית ברחבי יו”ש, שמקדם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

מדובר בדרך עוקפת המתחברת לכביש 55, ומקשרת את הישובים צופים, אלפי מנשה, מעלה שומרון, קרני שומרון, נופים, יקיר, עמנואל וקדומים, עם כפר סבא והרצליה. הכביש החדש נסלל על ידי חברת נתיבי ישראל, בעלות של 54 מיליון שקלים. לדברי השר כץ, הכביש העוקף ישפר באופן משמעותי את בטיחותם וביטחונם של הנוסעים בכביש, שכן הוא עוקף את הכפר נבי אליאס, שבעבר אירעו בו מספר פיגועים קשים.

יצוין כי הפרויקט הוקפא בעקבות עתירות של בעלי הקרקעות הפלשתינאים לבג”צ, בשל הצורך להפקיע יותר מ-100 דונם קרקע

נפתח כביש עוקף נבי אלאס. תמונה באדיבות: מועצה אזורית שומרון

חקלאית בקרבת הכפר נבי אליאס. העתירות נדחו לפני כשנה, ואפשרו לחנוך את הכביש לאחר שמונה חודשי עבודה בלבד.

במסגרת התכנית החומש, מקודמים בימים אלה ביו”ש  כבישים עוקפים נוספים, בהם כביש ‘לב יהודה’ העוקף את הכפר אל ערוב, ויאפשר חיבור מהיר מאזור יהודה, קרית ארבע חברון לירושלים, וכן כביש עוקף חווארה, שיאפשר חיבור טוב יותר מצפון השומרון לאריאל ולמרכז.

תכנית החומש לפיתוח התשתיות התחבורתיות ביו”ש שיזם השר כץ כוללת שורה ארוכה של פרויקטים ובהם מנהרות, מחלפים, כבישי גישה חדשים, כבישים עוקפים, הרחבת כבישים ראשיים, ריבוד מחדש של כבישים וחיבור מהיר של מועצות וערים למטרופולין גוש דן וירושלים, באמצעות רכבות קלות וסלילת נתיבי תחבורה ציבורית מיוחדים (נת”צים).

השר כץ: הכביש נסלל במסגרת תכנית החומש לפיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית ברחבי יו”ש והוא ישפר משמעותית את הביטחון והבטיחות בדרכים

לדברי השר כץ, המיזם הענק, הנאמד במיליארדי שקלים, נועד לשפר את הנגישות והבטיחות עבור האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית באזור. “עם השלמת הפרויקטים, תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ישודרגו באופן משמעותי ויתנו מענה גם לתחזיות הגידול של האוכלוסיה היהודית ואפשרויות המינוע של האוכלוסיה הפלסטינית”, ציין השר כץ.

חדשות שומרון כתבה ראשית