פתיחת עוסק פטור – האם זה משתלם בתקופה הזאת?

פתיחת עוסק פטור – האם זה משתלם בתקופה הזאת?

לעיתים קרובות אנשים חוששים לפתוח עסק עצמאי והדבר מובן – אנו חיים בעולם תעסוקה לא יציב והחשש מפני הוצאות וחוסר בלקוחות יכול לגרום לרבים לקבל רגליים קרות. עם זאת, בעולם הדיגיטלי פתיחת עסק בדרך כלל לא תצריך הוצאה כספית גדולה, לכן רבים בוחרים במהלך של פתיחת עוסק פטור כצעד ראשון ומתחילים לשווק את עצמם. איך נראה עולם הדיגיטל העסקי של היום, אילו אתגרים יש לעוסקים החדשים בתחום ומה הם יכולים לעשות כדי להגדיל לעצמם את קהל הלקוחות? כדאי להמשיך לקרוא.

פתיחת עסק בעולם הדיגיטל של היום

מי שבוחר לפתוח עסק בעולם המקוון של היום צריך להיות מודע לצורה שבה העולם הזה עובד. אנחנו כבר לא נמצאים בעידן בו הלקוחות מגיעים אלינו פיזית – הם מצפים לקבל מאתנו שירות גם בדיגיטל ולפעמים רק בדיגיטל, והם מצפים שהדבר יעשה בצורה טובה ומהירה במיוחד. אם אנחנו מקימים עסק והוא משווק באינטרנט מוצר – הממשק צריך להיות נוח, התשלום צריך להיות מאובטח והמשלוח צריך להיות מהיר במיוחד. אנחנו צריכים גם לבדל את העסק שלנו מעסקים אחרים באמצעות שירות או מתן אפשרות ייחודית שרק העסק שלנו מספק.

האתגרים בפתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש בעידן הדיגיטלי מביאה עמה מגוון אתגרים עמם בעל העסק החדש צריך להתמודד. ככל שבעלי עסקים יבינו את האתגרים השונים, כך יהיה להם קל יותר לעמוד מולם ולצלוח אותם ולהבטיח לעצמם פרנסה לטווח הקצר, אך יותר חשוב – לטווח הרחוק.

האתגרים יכולים להיות רבים, אך אין ספק שהתחרות הגבוהה ברשת היא אחד מהאתגרים הבולטים. בעידן של היום יש המון עסקים שפועלים בזירה האינטרנטית, רבים מהם יתחרו בדיוק עם העסק שלך, הם יכולים להיות ותיקים ומנוסים יותר, עם קהל לקוחות שכבר צברו והוא נאמן להם. אתגר נוסף יהיה התלות ברשת האינטרנט, שגם מהווה יתרון גדול שכן תמיד אתם נמצאים שם ותמיד אפשר לבצע מכם הזמנות.

אתגר נוסף לאחר פתיחת עוסק פטור היא הצורך בשיווק ובקידום העסק באופן מתמיד ובמגוון דרכים – גם באמצעים ממומנים וגם באמצעים אורגניים. יש צורך לנהל את כל הידע והנתונים של העסק, דבר שיכול להיות לא פשוט, בטח עם כמות לקוחות שהולכת ומצטברת, ויש גם לקחת בחשבון שהתחום הדיגיטלי נמצא תמיד בהתקדמות ויש צורך להיות גמישים, מעודכנים ומותאמים לשינויים החדשים כשאלו יגיעו.

כיצד מוצאים לקוחות?

אתגר שיש להתייחס אליו בנפרד כי הוא יהיה גם זה שיקבע את מידת ההצלחה של העסק הוא מציאת הלקוחות. בתור עסק חדש לא פשוט למצוא לקוחות שישימו את האמון דווקא בעסק שלך, בטח אם עוד אין לך המלצות. לכן, מומלץ קודם להתחיל במתן שירות לקרובים ולחברים במחירי עלות, כך ניתן לבנות תיק עבודות ולקבל המלצות ומשם קל יותר למצוא את אותם לקוחות חדשים. כדאי גם לזכור שאפשר לבצע פתיחת עוסק פטור במקביל לעבודה במשרה אחרת לתקופת ההתחלה, זאת עד בניית אותו תיק עבודות וקבלת הלקוחות הראשונים.

טיפים לעוסק פטור חדש

עוסק פטור חדש? כדאי להימנע עד כמה שניתן מהוצאות – עבדו מהבית, היעזרו בשירותים דיגיטליים להוצאת חשבוניות וקבלות, כנסו לקהילות וקראו פוסטים של אחרים והתייעצו עם בעלי מקצוע מהתחום על הטעויות שהם עשו בתחילת הדרך.

עצת מומחה