פר”ח מתכוננים לפתיחת המעון השיקומי החדש והראשון מסוגו בברוכין

פר”ח מתכוננים לפתיחת המעון השיקומי החדש והראשון מסוגו בברוכין

ראש המועצה יוסי דגן ומנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, השתתפו בסיור מיוחד לקראת הפתיחה הקרובה של המעון השיקומי החדש בברוכין הכולל בריכה טיפולית ומתחם פרא-רפואי חדשני.

השבוע (יום ג’) נערך סיור רב משתפים בפרויקט הבניה של המעון השיקומי החדש ביישוב ברוכין, אותו מקימה רשת “פרח” לחינוך מיוחד. הסיור נערך במבנה החדש ורחב הידיים, אשר יהווה קומפלקס שיקומי ייחודי וראשון מסוגו באזור. בסיור השתתפו ראש המועצה מר יוסי דגן, מנכ”ל הביטוח הלאומי מר מאיר שפיגלר ויו”ר קרנות הביטוח הלאומי מר שמואל ויינגלס סגן ראש המועצה ומחזיק תיק הרווחה מר דוידי בן ציון, הנהלת היישוב ברוכין, הנהלת אגף הרווחה במועצה, ונכבדים נוספים.

הנהלת פרח אירחו את המשתתפים במקום והציגו בפניהם את התקדמות הבניה במבנה החדש, שעתיד להיפתח לפעילות כבר בחודש ספטמבר הקרוב עם פתיחת שנת הלימודים. המבנה אשר מתוכנן באופן חדשני ומעוצב בקפידה, הוקם תוך חשיבה על צרכי הילדים המיוחדים הזקוקים לטיפולים פרא רפואיים שונים במהלך שגרת היום במעון. המתחם כולל כיתות וחדרי טיפול מרווחים, ביניהם חדר סנוזלן, גינה טיפולית, ג’ימבורי ואזורי פעילות מותאמים נוספים.

בשלב השני בפרויקט, שנמצא כעת בעיצומו, תוקם בריכה טיפולית מקצועית שתאפשר לילדי המעון טיפולים הידרותרפיים במהלך היום, ובשאר הזמן תשרת את תושבי השומרון והסביבה.

המעון השיקומי החדש ייתן מענה רחב לילדי החינוך המיוחד בכל אזור השומרון, ועתיד לאכלס ילדים מגילאי חצי שנה עד שלוש במגוון רחב של לקויות.

המעון השיקומי החדש בברוכין. תמונה באדיבות פר”ח

מנכ”ל הביטוח הלאומי שנכח במקום, התעדכן מאנשי הנהלת המועצה והנהלת פרח בנתוני הילדים בחינוך המיוחד בכל אזור השומרון, ובצורך הגדול לפתוח בתחומי השומרון מעון יום שיקומי שיחסוך מהם את ההיטלטלות בדרכים מדי יום. , במהלך הסיור, הוא התרשם עמוקות מהמתחם, מהתכנון הקפדני ומהדאגה לרווחת הילדים בחינוך המיוחד, ושלח את ברכתו ותמיכתו בפעילות של פרח ומועצת שומרון.

מנכ”ל פרח, משה שטיין הודה למשתתפים ואמר:

“אנחנו נותנים מענה לילדים המיוחדים ברשויות רבות ברחבי הארץ ומגיעים לכל מקום בו יש ילדי חינוך מיוחד שאין להם מענה. מתוך הצורך שעלה כאן בשומרון החלטנו, בשיתוף עם המועצה האזורית שומרון ובמיוחד עם ראש המועצה יוסי דגן שפועל ללא ליאות לקידום נושא החינוך המיוחד, פעלנו כדי להקים קומפלקס שיקומי ייחודי עבור ילדי החינוך המיוחד  כאן בתוך השומרון. אנחנו מעניקים מעטפת אישית, מקצועית ומקדמת לכל ילד וילדה שמגיעים אלינו, עם צוות מקצועי, חם ואוהב. מתחם המעון השיקומי “פרח” בברוכין נבנה תוך המון השקעה ומשאבים הן בתכנון וההקמה והן בחשיבה על כל פרט על מנת להעניק לילדים את החינוך והטיפול המתקדם ביותר

אני רוצה להודות למר מאיר שפיגלר, מנכ”ל הביטוח הלאומי, על התמיכה הרחבה בפעילות של פרח בכלל ובהקמת המעון בברוכין בפרט, למר שמואל ויינגלס ולכל השותפים שלנו מקרנות הביטוח הלאומי ומקרן שלם, שבלעדי האמון והשותפות שלהם לא היינו יכולים להניע את המהלך המיוחד הזה,  לראש המועצה, יוסי דגן על שיתוף הפעולה הפורה  לאורך השנים, להנהלת היישוב שפתחה בפנינו את הדלת ואת הלב, למנהלת אזור שומרון בפרח הגב’ הדס הרטמן, ולכל הצוות החינוכי והפרא רפואי על עבודת הקודש עם הילדים בשטח, ולכל השותפים לפרויקט הזה שממוקדים בטוב ובעשיה, ונותנים לנו את הכוח להמשיך ולפעול למען הילדים המיוחדים.”

 

חדשות שומרון כתבה ראשית