פיתוח סביבתי במועצת יש”ע

פיתוח סביבתי במועצת יש”ע

מועצת היישובים היהודיים ביהודה, שומרון וחבל עזה, הנקראת בקצרה מועצת יש”ע, מונה 24 רשויות מקומיות פעילות, בראשה עומד חננאל דוראני שנבחר לתפקיד יו”ר בנובמבר 2017. מועצת יש”ע אחראית על מפעל ההתיישבות ומקדמת אותו, היא מייצגת את האינטרסים של התושבים באזורים אלה, מקיימת מגוון פעילויות הסברה בארץ ובחו”ל ודואגת גם לפיתוח סביבתי בכל שטחי המועצה.

ייעוץ מקצועי ותכנון פרויקטים בתחום הקיימות והסביבה

בעזרת חברה לייעוץ סביבתי ולתכנון פרויקטים מורכבים ומאתגרים בתחום הקיימות והסביבה, ניתן לתכנן ולבנות תוכניות פיתוח רחבות בכל הארץ, בין השאר גם באזור שטחי מועצת יש”ע. חברה מקצועית המתמחה בתחומים אלה מציעה פתרונות יצירתיים ומתקדמים בהתאמה לצרכים הקיימים והעתידיים. חברה מובילה מציעה לארגונים ממשלתיים וציבוריים פתרונות חדשניים לאחר מחקר מעמיק, סקרים סביבתיים ותסקירים שונים, וכך החברה מציעה ללקוחותיה פתרונות מותאמים אישית לתכנון תשתיות, כלכלת סביבה, תחבורה, הנדסת סביבה ופיתוח בר קיימא.

פיתוח תשתיות במועצת יש”ע

צילום: באדיבות מוטי עובדיה

בעקבות הפעילויות המבורכות של מועצת ישע חל גידול משמעותי במספר הישראלים המתגוררים בשטחי המועצה, קצב הגידול במספר התושבים הוא מהגבוהים ביותר בישראל, אך בעוד חל גידול משמעותי באוכלוסייה היהודית בשטחי המועצה, התשתיות באזור כמעט ולא פותחו ביהודה ובשומרון. לכן, תושבי האזור סובלים מתשתיות ישנות, חלקן הוקמו כבר בתקופת המנדט, ורבים סובלים מבעיות תחבורה קשות, מעומסי תנועה כבדים, מכבישים רעועים ולא מתוחזקים הגורמים למספר רב של תאונות דרכים ולפגיעות בגוף וברכוש, ולבעיות קשות בתשתיות נוספות כמו מים, ביוב, חשמל, גז, תקשורת וכיוצא בזה.

בנובמבר 2017 התקיימה פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומועצת יש”ע הצליחה לקדם החלטות חשובות לשיפור התשתיות הקיימות לרווחת התושבים היהודים ביהודה ובשומרון. המועצה הצליחה לתקן עוול הנמשך לאורך שנים ארוכות והממשלה החליטה להשקיע בתשתיות חדשות ומתקדמות לרווחת תושבי האזור, כולל תושבים המתגוררים בבקעת הירדן.

פיתוח תשתיות ותחבורה בכל שטחי המועצה

ראוי לציין כי להחלטה ההיסטורית שקודמה על ידי ראשי מועצת יש”ע, בשיתוף פעולה עם שרי הממשלה, לקידום השקעה נרחבת בתשתיות ובתחבורה בשטחי המועצה יש השלכות רבות, הן על התושבים היהודיים באזור והן של חיי המקומיים. השקעה בתשתיות חשובה מבחינה ביטחונית לחיי התושבים היהודיים באזור, ההשקעה חשובה גם כדי לפתח את האזור מבחינה כלכלית, לדאוג לעתיד התושבים ולאפשר חיים שקטים ואיכותיים יותר.

בין השאר הוחלט על פריסה גדולה יותר של אנטנות סלולריות כדי לכסות את כל האזור ולאפשר לנוסעים בכבישים ליצור קשר בעת הצורך מכל מקום. בנוסף, הוחלט להפנות תקציבים למיגון אוטובוסים הנוסעים באזור כדי לשמור על חיי הנוסעים, ובעיקר ילדים. בתשתיות התחבורה הוחלט לקדם פרויקטים חשובים כמו כביש עוקף חווארה, הקמת כביש עוקף אל ערוב, הכפלת הנתיבים בכביש העמוס 446, השלמת כביש עוקף לובן ובניית מעבר ומחלף לתושבי השכונות הערביות הצפוניות של ירושלים (שיקוע קלנדיה).

צרכנות