נוטעים שורשים: ט”ו בשבט בגבעת התחמושת

נוטעים שורשים: ט”ו בשבט בגבעת התחמושת

50 שנה למערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים: המוזיאון החדש בגבעת התחמושת מציג יומן מסע מרגש של העיר, לוחמיה ומשחרריה חוויה אודיו-ויזואלית ובה פריטים מקוריים, בלעדיים ונדירים.

אירוע נטיעות בכניסה למוזיאון החדש, בהשתתפות משפחות הנופלים במערכה על ירושלים מכל החטיבות: הירושלמית, צנחנים, הראל ומחיל האוויר. יום רביעי, 31.1.2018, בשעה 17:30 בגבעת התחמושת.

המוזיאון הראשון בישראל המציג את תרומתן המשולבת של כל החטיבות והיחידות שלקחו חלק במערכה על ירושלים ב-67′ – חיל האוויר, החטיבה הירושלמית, חטיבת הראל וחטיבת הצנחנים.

ט”ו בשבט בגבעת התחמושת. תמונה: יח”צ

המוזיאון מציג את המערכה על העיר דרך סיפורים אישיים, יחידתיים, לאומיים ובינלאומיים היוצרים מארג היסטורי ואנושי מרתק ומרגש.

התצוגה החדשה והמרהיבה חושפת לראשונה פריטים אישיים מהקרבות, ביניהם הדגל שהונף מעל הכותל, הסידור בו התפלל הרב גורן, איורים שנעשו ע”י לוחמים במהלך הקרבות, סרטים מקוריים של ירושלים לפני ובמהלך המערכה, סרטי קרבות ושחזורי הקרבות. החומרים נאספו מארכיונים פרטיים וממלכתיים בארץ ובעולם. התצוגה משלבת מיצגי מולטימדיה (כ-40 מקרנים), סרטי אנימציה מקוריים, מוזיקה וביצוע מחודש לשיר “ירושלים של זהב”.

מיוחד: סיורי לילה לקבוצות במוזיאון ובתעלות המוארות (בתשלום)

כרטיס כניסה: מבוגר- 35 ₪ ,ילד/סטודנט/חייל/גמלאי- 30 ₪

 

תיירות ונופש