פינוי ראשון בממשלה הנוכחית. יוחאי דמרי: “חייבים לעצור את השערורייה”

פינוי ראשון בממשלה הנוכחית. יוחאי דמרי: “חייבים לעצור את השערורייה”

הבוקר מתכננת המדינה לפנות 7 משפחות ב”בית דרור”, מרכז חירום אדוריים בהר חברון. אורית סטרוק: “ממשלת ישראל שמצאה לנכון רק לאחרונה לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר ולעצור את הרס המבנים הבלתי חוקיים הערבים בנגב, מתעקשת לפנות הבוקר מבניים של משפחות יהודיות ביישוב אדוריים”

“בית דרור”, נבנה על ידי המדינה באדמות המדינה ואוזרח לפני 10 שנים. המועצה האזורית הר חברון קיבלה חוזה להשתמש במקום הזה ולאחר רצח מיכי מרק הי”ד ב2016, נכנסו להתגורר בו משפחות. בחודש אפריל האחרון נוספו מבנים יבילים למתחם וכעת, על אף שהם מאוכלסים, המדינה מתכננת פינוי של 7 משפחות.

תומאל יו”ר היישוב: “הרבה כאב גדול, אנחנו הגענו בשליחות ואהבה גדולה לארץ ועכשיו אנחנו עוברים טלטלה גדולה.”

יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון נמצא הבוקר באדוריים: “פנינו לבית המשפט שיעצור את השערורייה. לא יכול להיות שבכל אדמות המדינה מתקיימת אכיפה מינימלית ודווקא בתוך שטח יישוב מוכר, שנמצא באדמות מדינה ובקו כחול מפנים משפחות בכוח, אני קורא לשר הבטחון ולראש הממשלה נפתלי בנט ולכל שותפיו אוהבי ארץ ישראל לעצור את הפינוי המיותר הזה. אף אחד לא רוצה לראות את המראות הקשים של פינוי”.

צילום: דוברות הר חברון

ראשי שדולת ארץ ישראל ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק אמרו בתגובה לפינוי באדוריים: “ממשלת ישראל שמצאה לנכון רק לאחרונה לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר ולעצור את הרס המבנים הבלתי חוקיים הערבים בנגב, מתעקשת לפנות הבוקר מבניים של משפחות יהודיות ביישוב אדוריים אשר על אדמות מדינה ועם אופק הסדרה. לא הוגן. לא מוסרי. לא ציוני”.

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) הוסיף בתגובה לפינוי ״לממשלת ישראל לא ממש דחוף לפנות אלפי מבנים לא חוקיים בנגב, על אף פסיקות בית המשפט. אבל בתים של יהודים שנבנו באישור ועל אדמות מדינה בהר חברון הם מתכוונים לפנות. אני מקווה שמישהו בממשלה הזאת יתעשת ויעצרו את העוולה הזאת – על אף המחויבות לשותפים האנטי ציוניים.״

צילום: דוברות הר חברון

מטעם סיעת הציונות הדתית בכנסת נמסר בתגובה לפינוי המשפחות באדוריים: “בנט ושקד שהבטיחו ממשלה עם 10 מעלות ימינה מוכיחים שוב הבוקר שהם השטיח האדום לתומכי הטרור והשמאל בממשלה. אחרי הקפאת הפינוי בחאן אל אחמר והתקפלות בפני מנסור עבאס עם הקפאת ההריסות בנגב, הם שועטים הבוקר לפינוי משפחות יהודיות ביישוב שמיועד להסדרה. כאשר בימים אלו מקודמת הצעת מחליטים להסדרת ישובים לא חוקיים בנגב ומנגד ולמרות ההתחייבויות לא מוסדר אף ישוב יהודי ברור כי אצל בנט ושקד יש דין אחד לתומכי הטרור ויש דין אחד ליהודים.”

בתוך כך, בשעות הצהריים כבר החליטו בהר חברון שהם לא מוותרים ותוך כדי פינוי הקראוונים, הונחה אבן פינה לשכונה בגבעה מול אדוריים.  יוחאי דמרי ראש המועצה האזורית הר חברון הכריז: “דווקא ביום הקשה הזה, נמשיך לטעת, לבנות ולהפוך את אדוריים למקום שוקק חיים. את הרצף ההתיישבותי בחברון ובהר חברון, אסור לנתק.”

המפעל הציוני חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית