פורום עוטף י-ם לשדולת א״י: ״מקרה חאן אל אחמר- קו פרשת המים של הריבונות הישראלית״

פורום עוטף י-ם לשדולת א״י: ״מקרה חאן אל אחמר- קו פרשת המים של הריבונות הישראלית״

פורום עוטף ירושלים שיגר מכתב לראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת בנושא פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי ״חאן אל אחמר״ בדרישה להאבק למען הריבונות הישראלית.

חאן אל אחמר. צילום: רגבים

לדברי פורום עוטף ירושלים, מקרה ״חאן אל אחמר״ מהווה קו פרשת מים ומקרה בוחן מהותי בנושא הריבונות הישראלית וטומן בחובו אינטרסים אסטרטגיים מהותיים של מדינת ישראל.

לאחר עשור של דיונים ועתירות, בית המשפט קבע כי אין עילה לעכב את פינוי המאחז הבלתי חוקי. במסגרת פסק הדין, ציינו השופטים כי ״אנו לאחר הדקה ה-90…יש תחושה של משיכת זמן״. למרות זאת, עורכי הדין הממונים מטעם הרשות הפלשתינית עתרו שוב בערב הפינוי והשופטת ענת ברון קיבלה את עתירתם, למרות פסק הדין החלוט (עליו ברון חתומה בעצמה) שמורה כי ״אין עילה משפטית להתערב בהחלטתו של שר הביטחון לממש את צווי ההריסה שהוצאו למבנים הבלתי חוקיים בחאן אל אחמר״.

יש לציין כי בניגוד לפסק הדין החלוט אשר היה מקודש בהרס עמונה ונתיב האבות בשם סופיות הדיון ואכיפת החוק, במקרה זה החליטה השופטת ברון לעצור את הפינוי.

בפורום עוטף ירושלים שבו וקראו לראשי שדולת ארץ ״להירתמותכם ודרישתכם לעמידה איתנה של ראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים, אל מול הגורמים הזרים החותרים תחת ריבונות ישראל ואל מול בית המשפט העליון בדרישה חד משמעית להקפדה על דין צדק שווה לכולם.״ עוד הוסיפו במכתב- ״זוהי שעתכם להרים את הכפפה ולהוביל את המאבק למימוש הריבונות הישראלית״

חדשות בנימין כתבה ראשית