ערבים מעוריף הציתו אש לכיוון יצהר – קצין מג”ב חסם את צוותי הכיבוי

ערבים מעוריף הציתו אש לכיוון יצהר – קצין מג”ב חסם את צוותי הכיבוי

טרור ההצתות חוזר לשומרון – ערבים מהכפר עוריף הציתו שריפה מתחת לשכונות יצהר, קצין מג”ב חסם את צוות הכיבוי היישובי שהוקפץ לשטח “התנהלות חסרת אחריות ומסכנת חיים”

היום, סמוך לשעה 12 בצהרים, ערבים מהכפר עוריף הציתו אש במעלה ההר לכיוון שכונה של היישוב יצהר.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

בשל תוואי השטח ההררי המונע הגעת כבאית ללב השטח, הכיבוי מתבצע באופן ידני באמצעות מחבטים. צוות הכיבוי היישובי המתוגבר במתנדבים הוקפץ למקום, אולם מפקד כח מג”ב שהגיע למקום, מנע מהם לרדת לעבר מוקד ההצתה.

כוח מג”ב מנע מאנשי היישוב ומכח הכיבוי להגיע ולכבות את השריפה. צילום: פרוייקט התיעוד של עוצמה יהודית

גם יו”ר היישוב, אוריה כהן, שעזב את יום העבודה על מנת לכבות את ההצתה, נחסם בידי מפקד כח משמר הגבול, וכך גם סגן הרבש”ץ שהגיע ברכב הבטחון היישוב.

הקצין הצהיר כי הוא פועל בהתאם להנחיות המח”ט. לאחר דקות ארוכות בהן בערה הדליקה והחלה לטפס לעבר היישוב, הגיע למקום כח של חיילי גולני שהצליחו להשתלט על האש במאמץ רב.

בשיחה שקיים יו”ר היישוב עם מפקד חטיבת שומרון, אל”מ גלעד עמית, הבהיר עמית כי לא ניתנה כל הנחיה לחסום את התושבים ולמנוע את כיבוי ההצתה.

השריפה ע”י יצהר. צילום: פרוייקט התיעוד של עוצמה יהודית

סמוך לאותה נקודה בה הוצתה הדליקה, נפצע אמש (שבת) חייל צה”ל מאבן שיידו לעברו ערבים במהלך התפרעות בה השתתפו עשרות ערבים מהכפר עוריף.

“הרבה לפני שטרור ההצתות הגיע לעוטף עזה, היישוב יצהר סובל בכל קיץ מעשרות הצתות מכוונות אותן מדליקים ערבים מהכפרים הסובבים את היישוב”, אומר אוריה כהן, יו”ר מזכירות יצהר. “למרות הסברים חוזרים ונשנים, אותו קצין מג”ב התנהל באופן חסר אחריות ומסכנת חיים. צוות הכיבוי עושה את עבודתו בהתנדבות מלאה תוך סכנה ברורה, והאירוע היום פגע קשות במוטיבציה שלהם לקפוץ לכיבוי שרפות”.


מצ”ב סרטון מחסימת יו”ר היישוב (בכובע לבן) וסגן הרבש”ץ.
צילום: פרוייקט התיעוד של עוצמה יהודית

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

חדשות שומרון כתבה ראשית