עם הפנים לעתיד: גגות מוסדות הציבור באריאל יכוסו במערכות חשמל סולאריות

עם הפנים לעתיד: גגות מוסדות הציבור באריאל יכוסו במערכות חשמל סולאריות

החל פרויקט רחב היקף, להתקנת מערכות אנרגיה מתחדשת על גגות מוסדות הציבור באריאל המסוגלות ליצר חשמל בהיקף של 750 Kwp.

הפרויקט שהינו חלק מאסטרטגיה ירוקה של העיר אריאל, יחזור לרווחת התושבים, על ידי חיסכון בעלויות החשמל הציבורי בעיר, ניצול מקסימלי של תפוקת חשמל ומכירתו חזרה לחברת החשמל .

עיריית אריאל, בראשותו של ראש העיר אלי שבירו, החלה בפרויקט התקנת מערכות אנרגיה מתחדשת המתפרש על 9 מבני ציבור, בדגש על בתי הספר ואולמות הספורט בעיר. המערכת שנבחרה היא מסוג ‘פוטו-וולטאי’, ומסוגלת ליצר חשמל בהיקף של כ- 750 Kwp. ההשקעה בפרויקט עומדת על סך של כ- 4 מיליון ₪ שנתרמו לצורך זה על ידי מפעל הפיס. צפי סיום הפרויקט בסוף חודש ינואר 2022.

התקנת המערכות הפוטו-וולטאיות החדשות, הינה חלק מאסטרטגיה ירוקה של העיר אריאל, ותסייע במעבר הדרגתי לשימוש בחשמל ירוק וחסכוני. יתרון חשוב נוסף שיתאפשר בזכות פרויקט זה, הינו ייצור מקור הכנסה נוסף לעיר על ידי מכירת החשמל העודף (מעבר לצריכה הציבורית של העיר) לחברת החשמל, הכנסה שתאפשר שיפור השירות לתושב.

הכנה להתקנת לוחות סולאריים. צילום: דוברות עיריית אריאל
צילום: דוברות עיריית אריאל

גגות המבנים שנבחרו להיות חלק מהפרויקט הם: היכל הספורט, אולם ספורט בביה”ס ‘מלקין’, ביה”ס ‘אור זבולון’ , ביה”ס ‘מלקין’ , מספר מבנים בביה”ס ‘יובלי אריאל’ ביניהם גם אולם ספורט, חט”ב ‘יובלי אריאל’, ואשכול הפיס.

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו: “במדינה חמה כמו ישראל, שימוש באנרגיה חילופית היא כלי מצוין לשיפור איכות החיים ויצירת אפיק הכנסה נוסף, שבסופו של דבר חוזר לתושב כמתן שירותים איכותיים וטובים יותר. הטכנולוגיה המודרנית העומדת בבסיס המערכות הפוטו-וולטאיים, הוכיחה עצמה כיעילה לייצור חשמל וניצול מיטבי שלו והיא מתאימה כ”כפפה ליד” עבור אריאל בירת השומרון הידועה כעיר מתקדמת ומתפתחת”.

 

חדשות אריאל כתבה ראשית