עושים קצת סדר בבלגן

עושים קצת סדר בבלגן

חדלות פירעון – במצב בו נוצרו חובות שהחייב לא מצליח לשלם, לרוב הזוכה פונה למערכת ההוצאה לפועל על מנת שזו תעזור לו לגבות החוב. במערכת ההוצאה לפועל קיימים כלים שונים העומדים לרשות הזוכים אשר מטרתם היא לתמרץ את החייב לשלם את החוב. בין הליכי הגבייה השונים ניתן למצוא: עיקול על חשבון הבנק של החייב, עיקול על המשכורת של החייב, הגבלה על רישיון הנהיגה של החייב ועוד. כדי לעמוד על היכולת הכלכלית האמיתית של החייב לשלם את החוב, קיימת חקירת יכולת. חקירת יכולת זהו הליך שיכול לנקוט הזוכה, רשם ההוצאה לפועל או אפילו החייב- מיוזמתו, כאשר מטרתה היא להתרשם מהמצב הכלכלי, המצב הרפואי והמצב הסוציאלי של החייב, דבר שתורם רבות לקביעת צו תשלומים בתיק אשר מתאים למידות של החייב ולמנוע קביעת צו תשלומים גבוה ושרירותי אשר יפגע ביכולתו של החייב לשלם את החוב.

צילום: pixababy

אילו גורמים מוסרים עליכם מידע

עורך דין הוצאה לפועל -במסגרת הליכי הגבייה המתנהלים ברשות ההוצאה לפועל כנגד חייבים, רשאי רשם ההוצאה לפועל לתת צו למסירת מידע ולהפנות אותו לגורמים שונים על מנת לקבל מידע בעניין החייב, כך לדוגמה: צו המופנה למוסד לביטוח לאומי- מאפשר קבלת מידע בעניין מקורות ההכנסה של החייב וגובה הכנסתו, מידע אודות המעסיקים, מצב תעסוקתי של החייב ומספר חשבון הבנק של החייב; צו המופנה לתאגידים בנקאיים- מאפשר קבלת מידע אודות זכויות החייב הנמצאות אצל התאגיד הבנקאי, ערבויות בנקאיות שבתוקף שניתנו לבקשת החייב וכן הלוואות שהחייב קיבל מהבנק וטרם פרע; צו המופנה לרשות הרישוי- מאפשר קבלת מידע בעניין כלי רכב הרשומים על שם החייב; צו המופנה למרשם האוכלוסין- מאפשר קבלת מידע בעניין כניסות ויציאות מישראל בעניין החייב ועוד.

איך תוכלו לשלוט בהליך

עורך דין פשיטת רגל – כדי למנוע מצב בו יינקט נגד חייב הליכי גבייה לא נעימים במסגרת רשות ההוצאה לפועל, חשוב לפנות לעורך דין הוצאה לפועל או עורך דין חדלות פירעון אשר יפעל כדי לבטל או להשהות הליכים אלו ולעזור לכם לפתור את בעיית החובות ולמנוע מכם להיות חשופים ולהיפגע מהליכי הגבייה.

המאמר בחסות חדשות ראשון לציון  עידכונים סביב השעון  https://rishon.bignews.co.il/

 

 

 

צרכנות