“עושים הכל שנרגיש בבית”: 11 משפחות מצרפת נקלטו בשומרון

“עושים הכל שנרגיש בבית”: 11 משפחות מצרפת נקלטו בשומרון

ישוב שלם הגיע לקבל את פני העולים מצרפת לשומרון, ראש מועצת שומרון תקע מזוזה עם העולים בפתח הבתים החדשים: יוסי דגן: עלייה ציונית ומרגשת,  נעשה הכל שתהיה להם קליטה מוצלחת”

התרגשות מיוחדת בנתב”ג ובשומרון. בימים אלו הושלמה עלייתם של 11 משפחות חדשות שעלו מצרפת להתיישב בישוב ברוכין שבשומרון, העולים שנחתו בנתב”ג נדהמו לראות מאות בני אדם מהישוב ברוכין מחכים להם עם דגלים ועוגות מייד עם נחיתתם לפנות בוקר בדרך לישוביהם בשומרון.

לאחר מכן הגיעו העולים למתחם הקראוונים שהוכן במיוחד לכבודם שם נפגשו עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שתקע איתם מזוזה בפתח ביתם של אחת המשפחות מהגרעין.

“עושים הכל שנרגיש בבית” מספר בהתרגשות אברהם מורלי שעלה עם אישתו וביתם הקטנה כחלק מגרעין המשפחות שהגיע לברוכין. מורלי מספר על קבלת הפנים בבית הספר בפדואל שגרמה להם להחליט לעבור לשומרון. “הילדים עמדו בשתי שורות ושטיח אדום באמצע, הרגשנו כמו אנשים חשובים, ונופפו לנו בדגלים, שרו לנו שירים ונתנו לו הרגשה טובה. כשהיינו צריכים לחזור למרסיי ולהמתין עד העלייה שאלנו את עצמנו למה אי אפשר לעלות כבר עכשיו” סיפר מורלי. גם קבלת הפנים בארץ תיצרב לו בזיכרון “הגענו לארץ בשלוש לפנות בוקר, לקח לנו ולמשפחה נוספת שעתיים למלא את המסמכים עד שיצאנו החוצה בחמש לפנות בוקר וחיכו לנו שלושים אנשים מברוכין בטרמינל עם עוגות ושירים וליוו אותנו לבית החדש עם הרבה עזרה”.

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, אומר: “זה פרויקט דגל מבחינתנו, מספר המשפחות המעוניינות לעלות לשומרון נמצא בעליה מתמדת ואנחנו ערוכים לקלוט אותן אנחנו מכינים את הקרקע לקליטת מאות אלפי עולים מצרפת, והפיכת השומרון לבית עבור עולי צרפת”.

עוד אומר דגן: “העולים הללו יהפכו לחלק מעמוד התווך של השומרון, ישכחו שהיו עולים ויקלטו את העולים הבאים אחריהם. מבחינתנו הם כבר עכשיו חלק ממשפחת השומרון החלוצית”.

קרדיט: מועצה אזורית שומרון

העלייה הקהילתית מתקיימת כחלק ממהלך גדול שמובילה מועצה אזורית שומרון בשנים האחרונות לעידוד עליית יהודים מצרפת והקמת יחידת קליטה מיוחדת במועצה להבאתם לשומרון . המשפחות, בשיתוף המועצה, החלו להתאגד כבר בצרפת לכדי גרעין משפחות, ובמהלך החודש האחרון הם השלימו את התהליך ועלו ארצה.
פרוייקט העלייה של המועצה האזורית שומרון מתקיים בסיוע עמותת קליטת קהילות ישראל ותנועת אמנה, במהלך השנה האחרונה הקימה המועצה שכונת קראווילות בישוב שאליה הגיעו התושבים החדשים. במקביל הוכשרו בבית הספר בישוב כיתות אולפן והצוות נערך לקבל את הילדים למוסדות הלימוד. העולים מקבלים תמיכה עוטפת מהקהילה שכוללת משפחות מאמצות, שיעורים מותאמים, וכן עזרה מהקהילה בהתאקלמות, בכביסות, בייביסיטר ועוד דברים שהם זקוקים להם כחלק מהליך העלייה.

במועצה האזורית שומרון, שזו השנה השביעית שבה הם מעלים משפחות יהודיות מחו”ל לגור בשומרון, מספרים על סיפורים מרגשים בהם נתקלו כחלק מהמהלך. אחת המשפחות שעלתה במסגרת העלייה הזאת, החליטה לעלות לארץ ולהתיישב בשומרון בעקבות אח של בעל המשפחה, שעשה מהלך דומה לפני מספר שנים וכעת הוא מתגורר בפדואל. כמו כן, ישנים ארבעה משפחות שבכלל התכוונו לעלות ולהתיישב בנהריה, אבל לאחר שהשתתפו בשבוע היכרות שערכה המועצה, הם החליטו לשנות את היעד ולעלות לשומרון. כמו כן מציינים במועצה כי יש למיזם העלייה 100 אחוזי הצלחה של עולים שנשארים לגור בארץ בעוד הממוצע הארצי עומד על כ 70% שנשארים בארץ ו-30% שיורדים חזרה לחו”ל.

חברה וקהילה חדשות שומרון כתבה ראשית