סמוטריץ’ ליוסי דגן בעוקף חווארה: “נשלב ידיים בממשלה הבאה ונעשה מהפכה”

סמוטריץ’ ליוסי דגן בעוקף חווארה: “נשלב ידיים בממשלה הבאה ונעשה מהפכה”

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, סייר עם ח”כ בצלאל סמוטריץ באתר העבודות עוקף חווארה. סמוטריץ: “יוסי הוביל את מאהל המחאה והתוצאה היא, הכבישים – דוגמא מצויינת לשתפ בינינו.” דגן: “בזכותך ובזכות השתפ נגיע לעוד כבישים בשומרון”

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע יחד עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית ושר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ’ לעקוב אחרי התקדמות העבודות על עוקף חווארה בשומרון. עוקף חווארה הוא כביש חדש שנמצא בסלילה, היוצא מצומת תפוח ועד צומת יצהר הגדולה, הכביש יעקוף את הכפר חווארה בו יש עומסים כבדים מידי יום לצד אירועי טרור מצד תושבי הכפר.

הקמת העוקף החדש מגיעה ארבע שנים לאחר אוהל המחאה של הכבישים העוקפים אותו הוביל ראש מועצת שומרון מול הממשלה יחד עם משפחות שכולות וראשי מועצות נוספים מיהודה ושומרון. כחלק מהסיכום לאחר אוהל המחאה, מתבצעות עבודות סביב עוד ארבעה כבישים עוקפים, עליהם סוכם כתוצאה מהמחאה שמטרתם להקל על תושבי יו”ש: עוקף אל-ערוב בגוש עציון, שיקוע קלנדיה והכפלת כביש 446 בבנימין וכן עוקף לובן שבימים אלו הגישה מועצת שומרון עתירה לבג”צ על מנת שמשרד האוצר יעביר את הכסף המובטח להשלמת סלילת הכביש.

במהלך הביקור במקום אמר שר התחבורה לשעבר, ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “הכביש הזה הוא דוגמא מצוינת לשיתוף הפעולה בין יוסי לביני ובכלל בין המועצות האזוריות ביהודה ושומרון להתיישבות. יוסי הוביל לפני 4-5 שנים את מאהל המחאה מול ראש הממשלה דאז והתוצאה הייתה תקצוב של כבישים עוקפים ביהודה ושומרון אחרי למעלה מ20 שנה שלא סללו כביש אחד ביהודה ושומרון. יוסי השיג את התקציב, נכנסתי למשרד התחבורה, שחררתי את הפרויקט, לקחנו אותו ממשרד הביטחון אלינו, העסק הזה עובד. בהמשך פעלנו ל 50 מיליון שקלים נוספים, כדי להפוך את הכביש לדו נתיבי דו מסלולי מצומת תפוח עוקפים את הפקקים של חווארה, מגיעים לישובי גב ההר”.

קרדיט: רועי חדי

“יש לנו עוד המון תכניות כמו פיתוח כביש 55 מאריאל דרך תפוח ועד בקעת הירדן לדו נתיבי דו מסלולי, תחשבו איזה מהפכה זו לבקעת הירדן כמה זה מקרב אותה למרכז הארץ הרבה מאוד צמתים מרכזיים חלקם קיבלו רימזור וחלקם יקבלו בעזרת ה’ רימזור במסגרת מוקדי סיכון. אני חושב יוסי שאתגר התחבורה לא רק ביהודה ושומרון אלא בכל הארץ הוא אחד האתגרים הכי משמעותיים. מי שרוצה להביא עוד מיליון מתיישבים ליהודה ושומרון חייב את תשתית הכבישים הישנה, המסוכנת והלא תחבורתית לשדרג. נשלב ידיים  בעזרת ה’ בממשלה הבאה ונשעה מהפכה” הוסיף ח”כ סמוטריץ’.

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן הוסיף כי: “אני חייב להגיד, בצלאל סמוטריץ’ הוא מנהיג אמיתי, בן אדם אמיץ, גם במאבק על הכבישים העוקפים הוא היה מהמובילים כולל תשלום של מחירים. מאז שהוא נכנס לתפקידו כשר התחבורה הוא שם בראש סדר העדיפויות לקדם את כל המערך של כבישים העוקפים,  לא פלא שבתקופתך סלילת הכביש עבר למשרדך ואתה דחפת וקידמת. אני מודה לך על כל הדברים שעשית ואני בטוח שביחד, בעבודה משותפת נוכל לקדם את ארץ ישראל כדי להגיע למיליון תושבים כאן בשומרון”.

עוד הוסיף דגן: “בשלב הראשון צריכים תכניות מתאר לבנייה, צריכים שטח להתיישבות הצעירה והחוות החקלאיות וצריך כבישים, כי כשאנחנו מסתכלים על ההבדל בין כביש חוצה שומרון – כביש 5 לבין כביש עוקף חאוורה מבינים את כל ההבדל. בזכותך ובזכות העבודה המשותפת נגיע גם לעוקף חאוורה וגם להרחבת כביש 55 ועוד כבישים כי הציבור רוצה להגיע לכאן. אני מודה לך על הדברים שעשית עד עכשיו. אנחנו משלבים ידיים כדי לפעול ביחד בשביל ארץ ישראל, בשביל עם ישראל כדי להביא לכאן מיליונים ליהודה ושומרון”.

כתבה ראשית פוליטי תחבורה ותשתיות