סיעת עוצמה יהודית לנציבת שב”ס: “טפלי בתנאיו המחפירים של העצור המנהלי”

סיעת עוצמה יהודית לנציבת שב”ס: “טפלי בתנאיו המחפירים של העצור המנהלי”

חברי הכנסת מסיעת עוצמה יהודית שיגרו היום מכתב בהול לנציבת שב”ס בו הלינו על תנאיו המחפירים של נער יהודי שעצור בצו מנהלי, וחשפו כי בתא הסמוך מוחזק המחבל הבכיר זכרייה זביידי שנהנה מתנאים משופרים בהרבה. “יש להפסיק להתייחס למתיישבים יהודים כאויב”

חברי כנסת מהימין לטובת העצור המנהלי מהשומרון: חברי הכנסת איתמר בן גביר, לימור סון הר-מלך, אלמוג כהן, יצחק וסרלאוף, הרב עמיחי אליהו וצביקה פוגל מעוצמה יהודית, שיגרו השבוע מכתב בהול לנציבת שב”ס קטי פרי, בו מתחו ביקורת חריפה על התנאים הקשים בהם מוחזק אברהם יאיר ירד, נער כבן 19 תושב השומרון שנעצר לאחרונה בצו מנהלי.

במכתב הלינו הח”כים על התנאים המחפירים בהם מוחזק ירד, וחשפו כי בתא הסמוך מוחזק המחבל הבכיר זכרייה זביידי שזוכה לתנאים משופרים בהרבה.

“הובא לידיעתנו כי בבית הסוהר “שקמה” מוחזק בתנאים מחפירים אברהם יאיר ירד, נער כבן 19 תושב השומרון שנעצר לאחרונה בצו מנהלי ללא משפט וללא ראיות, לאחר שבית המשפט הורה על שחרורו”, כתבו הח”כים במכתבם.

“ירד מוחזק בתנאים קשים ביותר, וכלוא במשך 23 שעות ביממה בתא מחניק ללא חלון שגודלו כשלושה מטרים רבועים בלבד. בתא אין שירותים ומקלחת, מלבד חור “בול פגיעה” בפינת החדר המדיף ריח רע ומונע ממנו ללמוד תורה או לקיים תפילות.
בנוסף, נאסר עליו לקיים שיחת טלפון אף לא עם משפחתו הקרובה, וכן לקיים תפילות בבית הכנסת שבכלא”, הוסיפו הח”כים ותיארו את התנאים הקשים.

הח”כים הוסיפו ותקפו: “מקומם שבעתיים כשבתא הסמוך באותו אגף נמצא רב המרצחים זכרייה זביידי שנמלט רק השנה מהכלא, וזוכה לתנאים משופרים בהרבה.
תא מרווח, מקלחת ושירותים תקניים וחלון שמכניס אויר צח”.

“מעצר מנהלי אינו כלי ענישתי אלא כלי מניעתי בלבד, ומשכך תנאיו של העצור המנהלי צריכים להיות משופרים מתנאיו של אסיר רגיל כמפורט בחוק.
גם אם הייתה הצדקה להוצאת הצו המנהלי כנגד ירד, דבר שלטעמנו איננו נכון ונעשה משיקולים פוליטים, אין מקום להחזיקו בתנאים מחפירים שכאלו ולו לרגע אחד.
המתיישבים היהודים הינם מלח הארץ, ובטוח שאינם אויב המאיים עלינו לכלותנו”, ציינו.

“אנו דורשים מכבוד הנציבה להורות כבר היום על העברתו של ירד לתא בעל תנאים נאותים ואנושיים, והענקת כל הזכויות המגיעות לו בחוק כמו שיחות טלפון וצרכיו הדתיים”, חתמו הח”כים.

המפעל הציוני כתבה ראשית משפטי