מחוברים למרכז: כביש ישיר ממעלה אדומים לגוש דן

מחוברים למרכז: כביש ישיר ממעלה אדומים לגוש דן

בשורה לתושבי גוש אדומים ומעלה אדומים: עיריית מעלה אדומים ומשרד השיכון מקדמים כביש ישיר שייצא מצומת מישור אדומים, יעבור דרך חיזמא ומודיעין ויגיע עד לגוש דן, תוך שהוא מאפשר כניסה נוספת לירושלים • ראש העיר בני כשריאל נפגש השבוע עם הנהלת משרד הבינוי והשיכון והגופים החלו בקידום התוכניות הסטטוטוריות של הכביש, כאשר ההערכה היא כי התוכנית תאושר במהלך המחצית הראשונה של 2023 • כשריאל: “מדובר בכביש חשוב עבור כל תושבי גוש אדומים, בעיקר עבור תושבי מעלה אדומים, כדרך גישה נוספת למרכז וככניסה נוספת לירושלים ולכביש בגין”

 

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, קיים השבוע פגישת עבודה מקצועית וחשובה בלשכתו, עם הנהלת משרד הבינוי והשיכון, ובה הוצג לו מערך הכבישים המחבר בין כביש 433 ובין מישור אדומים (פארק ישראל), מערך שאותו הוא מקדם ביחד עם אנשי המשרד.

בישיבה הוצגו התוכניות הסטטוטוריות לכביש, אשר יאפשר לתושבי מעלה אדומים לעקוף את ירושלים בכביש רחב ובטוח, שיתחבר לכביש 433 למודיעין ולגוש דן, ללא צורך להיכנס לתוך ירושלים.

מערך הכבישים המחבר בין כביש 433 ובין מישור אדומים (פארק ישראל) כולל את כביש 45, כביש 60 וכביש 437. במתכונתו הסופית, הכביש יאפשר לתושבי גוש אדומים, ובכללם תושבי מעלה אדומים, להגיע ישירות מצומת חיזמא לכיוון גוש דן, בלי צורך לעבור בירושלים – לא דרך צומת הגבעה הצרפתית ולא בצומת אחר – ולהתחבר בחיבור מהיר וישיר לכביש בגין.

נכון להיום הנסיעה של תושבי האזור לת”א עוברת דרך כביש 1. צילום: טרגט מרקט, משרד התחבורה

הכביש שהוצג, המתבסס על תוואי כביש 437 (כביש חיזמא), כולל שלושה מחלפים. הוא יוצא מצומת מישור אדומים, עובר דרך חיזמא-גבע-אדם ומתחבר לכביש 60 ולכביש 443, כדי ליצור ביחד כביש ממוחלף ללא רמזורים לכיוון גוש דן.

מדובר בכביש דו נתיבי עם אי הפרדה באמצע, הכולל בנוסף גם שני נתיבי תחבורה ציבורית. מעבר למענה בצורת מהירות הנסיעה ממעלה אדומים וגוש אדומים לגוש דן, הכביש ייתן גם מענה בטיחותי, שכן הכביש הקיים היום הינו מסוכן ומפותל.

הערכה: התוכנית תאושר במחצית הראשונה של 2023

את התוכנית מקדמים ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל, קמ”ט התחבורה במנהל האזרחי ישראל אפריאט ואנשי משרד הבינוי והשיכון. בימים אלה מקדם משרד השיכון את התב”ע בחלק הדרומי, כולל כביש 437, לאחר אישור התוכניות לתוספת בנייה בשכונת נופי סלע מזרח במעלה אדומים.

התוכנית שהוצגה לכביש היא בשלב הראשון התוכנית הסטטוטורית, ולאחר שיושלם שלב זה ניתן יהיה להתחיל בתכנון מפורט ולאגם תקציבי ביצוע. הלו”ז הצפוי הוא כי התוכנית תאושר במהלך החצי הראשון של שנת 2023, בכפוף לאישורים מדיניים.

מפה של הכביש המתוכנן

כאמור, בישיבה הוצגו התוכניות הסטטוטוריות, כאשר מייד עם אישורן יחל כשריאל, ביחד עם הנהלת המחוז במשרד השיכון, לפעול לאיגום משרדי הממשלה ולהקצאת משאבים לביצוע הכביש.

בתום הישיבה ברך כשריאל על התוכנית ואמר כי כי “אעשה הכל על מנת שהתקציב יאוגם מול כל משרדי הממשלה מייד לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2023 בכנסת.

לדבריו, “קיימת חשיבות רבה לביצוע הכביש בשלמותו עבור כל תושבי גוש אדומים, ובעיקר עבור תושבי מעלה אדומים, כדרך גישה נוספת למרכז וככניסה נוספת לירושלים ולכביש בגין, במיוחד לנוכח תוספת יחידות הדיור המתוכננות בעתיד הקרוב בשכונת נופי סלע. אני מודה לידידי גדי מארק, מנהל מחוז ירושלים במשרד השיכון שהוא גם תושב העיר שלנו, ולהנהלת המשרד על ההירתמות, הסיוע וקידום התב”ע. אמשיך לפעול כל העת מול כל הגורמים המקצועיים לקידום פרויקטים תחבורתיים שיתנו פתרון תחבורתי הולם לתושבי מעלה אדומים”.

כתבה ראשית תחבורה ותשתיות