סוגים של רתכות וההבדלים ביניהם

סוגים של רתכות וההבדלים ביניהם

רתכות היא פעולה בסיסית יומיומית בתעשיית המתכת. פעולת הריתוך נדרשת לחיבור חזק ועמיד של חלקי מתכת. התאמה מדויקת בין סוג הרתכת לבין התוצאה המבוקשת הכרחית להשגת התוצאות הטובות ביותר. נציג כאן סוגים נפוצים של רתכות במטרה לסייע לכם לבחור נכון את הרתכת שלכם. רתכת מיג נחשבת פשוטה לשימוש ומתאימה לכמה סוגים של ריתוכים כולל ריתוך עמוק. חברת בני וליד פריד דיאב בע”מ מעמידה לרשותכם צוות מנוסה ומקצועי עם דגש על שירות טכני, החברה משווקת ציוד של מיטב היצרים בארץ ובעולם במטרה להבטיח מענה מדויק ושימוש ארוך טווח.

מהי רתכת ומתי היא נחוצה?

רתכת היא למעשה מכשיר חשמלי שמתחמם לטמפרטורה גבוהה במטרה להתיך חומרים שמייצרים חיבור חזק בין חלקי מתכת. ריתוך מבטיח חיבור עמיד ויציב בין חלקי מתכת קטנים וגדולים כאחד. ריתוך נדרש לחיבור של שני שבבים, בניית פרופילים, צורך הנדסי, תיקון רכיבי מתכת, תיקון ובנייה של מערכות קטנות (ריתוך עדין ומדויק). קיימים היום 3 סוגים נפוצים של רתכות : רתכת טיג, רתכת מיג, רתכת אלקטרונית. רכישת רתכת זיקה מבטיחה לכם מותג עם שם עולמי.

מה רתכת טיג?

ריתוך טיג (TIG) מיועד לפלדת אל-חלד, נחושת, אלומיניום, פליז. במהלך פעולת הריתוך נוצר חום גבוה (טמפרטורת התכה גבוהה מאוד), במקביל לחום הגבוה מוזרם גז ארגון במטרה לייצור קשת חשמלית לחיבור עמיד וחזק בין חלקי המתכת. ריתוך טיג נחשב לריתוך מורכב, העבודה דורשת הכשרה וניסיון. השימוש בגז הכרחי להגנה על האזור המרותך. היתרון של ריתוך טיג הוא עבודה נקייה ואחידה עם סיכוי נמוך לנזקי חלודה.

ריתוך פשוט ויעיל עם מיג

בחירה פופולרית ופשוטה יותר תהיה רתכת מיג שמתאימה לסוגים רבים של ריתוכים כולל ריתוך עמוק. ניתן לרתך עם רתכת מיג פלדה, נירוסטה, נחושת ועוד. בהתאם לצורך משלבים שימוש בגז על מנת להגן על הקשת החשמלית ואת האזור בו מתבצע ריתוך. הגז שמשמש אותנו בריתוך מיג הוא לרוב Co2. בהשוואה אל רתכת טיג, רתכת מיג נחשבת מהירה יותר ופשוטה יותר. רתכים מתחילים מעדיפים לבצע ריתוכי מיג עם רתכת זיקה.

מהי רתכת אלקטרונית?

אם אתם מחפשים פתרון ריתוך קטן ונייד – רתכת אלקטרונית היא התשובה. ריתוך אלקטרוני מתאים גם לשימוש ביתי. יש לרתכת האלקטרונית מנגנון ויסות וניהול מתח חשמלי, אפשר לשלוט כך בקלות על תהליך הריתוך. אלו שהתנסו בשימוש בכל סוגי הרתכות מציינים את הרתכת האלקטרונית כקלה ביותר לשימוש. מחפשים רתכת לעסק או רתכת לשימוש ביתי? צרו קשר עם חברת בני וליד פריד דיאב בע”מ להמלצה על הדגם שמתאים לכם.

עצת מומחה