לנווט במבוך המוסד לביטוח לאומי- איך עושים את זה?

לנווט במבוך המוסד לביטוח לאומי- איך עושים את זה?

המוסד לביטוח לאומי אחראי לרווחת אזרחי המדינה ולכך שיצליחו לחיות ברמת חיים סבירה גם עם מוגבלות או פגיעה. כיוון שישנן סיטואציות רבות בהן יכולה להיפגע יכולת השתכרותו של אדם על פי דרגות חומרה שונות, המוסד לביטוח לאומי הוא גוף גדול ומורכב בו ישנן מחלקות שונות. כדי שאדם יוכל למצות את זכויותיו באופן מקסימלי, כדאי לו להתייעץ עם עורך דין ביטוח לאומי ירושלים או לפי אזור מגוריו. עורך הדין יוכל לבנות אסטרטגיה ולהנחות לאיזו מחלקה כדאי לפנות בהתאם לסוג הפגיעה וחומרתה. לדוגמה, נפגע עבודה יכול לקבל פיצוי גם מענף נפגעי עבודה וגם במצבים מסוימים לתבוע קצבת נכות כללית. עורך הדין יעשה סדר בדברים ויסייע בהגשת תביעה למקום הנכון ובצורה הטובה ביותר.

אפוטרופסות- באילו מצבים והאם יש חלופה?

כאשר יכולותיו של אדם לטפל בענייניו ולקבל החלטות בעצמו פוחתות כך שאדם אחר צריך לקבל את ההחלטות בשמו, הפתרון המוכר הוא מינוי אפוטרופוס. כאשר אדם מעוניין להתמנות בתור אפוטרופוס לאדם אחר הוא מגיש בקשה, רצוי בעזרת עורך דין אפוטרופסות, לאגף האחראי על כך במשרד המשפטים. כיוון שמינוי אפוטרופוס הוא צעד דרסטי השולל מאדם את זכויותיו לאוטונומיה, הבקשה נבחנת היטב על ידי עובדת סוציאלית שנפגשת עם האדם שעבורו מבקשים את המינוי וגם עם מגיש הבקשה. המטרה היא למנות אפוטרופוס הקרוב לחסוי שמכיר אותו. בשנים האחרונות תוקן החוק כך שקיימת חלופה למינוי אפוטרופוס והיא ייפוי כוח מתמשך. זהו ייפוי הכוח העתידי שניתן על ידי אדם כאשר הוא במצב פיזי וקוגניטיבי תקין לאדם אחד או יותר. הוא יכול לחלק את ייפוי הכוח לתחומים ולמנות מיופה כוח לענייני כספים לצד מיופה כוח לעניינים אישיים ורפואיים. מסמך ייפוי כוח מתמשך נערך אצל עורך דין שעבר הכשרה והסמכה לכך.

ניהול עיזבון- מתי נדרש ואיך הדבר נעשה

ניהול עיזבון כולל את ריכוז נכסיו של המנוח וניהול שלהם עד לשלב החלוקה בין יורשיו של המנוח, זאת לאחר ששולמו חובות שהשאיר אם היו כאלה. עיזבון הוא כלל הרכוש שהותיר אחריו מנוח ומיועד לחלוקה. הוא יכול לכלול נדל”ן, מיטלטלין כמו חפצים יקרים או כספים, זכויות כאלה ואחרות ועוד. מינוי מנהל עיזבון נעשה ע”י בית המשפט, כשמנהל העיזבון יכול להיות קבוע או זמני. מנהל זמני ממונה מיד לאחר פטירת המוריש ועד שמתקבל צו קיום צוואה או ירושה. מנהל קבוע ממונה לאחר שמוצא הצו הרלוונטי ועד סיום חלוקת העיזבון בין היורשים והוא מטפל בכל עניין שצץ בנושא, כולל תביעות לגבי העיזבון, תביעות חוב, תשלום חובות הנפטר ועוד.

עו”ד אורלי סונה היא עורכת דין נזיקין המתמחה גם בירושות וצוואות. היא נותנת ללקוחותיה שירות מקצועי ויסודי וכן יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

עצת מומחה