סגן שר הבטחון בסיור בשומרון: “הטרקטורים מוכנים להשלים את סלילת עוקף נבי אליאס”

סגן שר הבטחון בסיור בשומרון: “הטרקטורים מוכנים להשלים את סלילת עוקף נבי אליאס”

סגן שר הבטחון ח”כ הרב אלי בן דהן סייר בישובי השומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. סגן השר המקדם את סלילת כביש עוקף נבי אליאס כבר כמעט קרוב לשנתיים  קרא במקום לבית המשפט העליון לאשר את סלילת הכביש בהקדם. 

ביום חמישי האחרון סייר סגן שר הבטחון ח”כ הרב אלי בן דהן בישובי השומרון יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. דגן פנה לסגן שר הבטחון בבקשה להפעיל את כל כובד משקלו בזירוז סלילת כביש עוקף נבי אליאס שיביא לרווחה גדולה לתושבי מערב השומרון הנוסעים לכיוון כפר סבא. נזכיר כי סגן השר מקדם את סלילת הכביש כבר כמעט קרוב לשנתיים והמשוכה האחרונה היא בג”צ. סגן השר קרא במקום לבית המשפט העליון לאשר את סלילת הכביש בהקדם.

בן דהן ודגן בסמוך לעוקף נבי אליאס.צילום דוברות סגן שר הביטחון
בן דהן ודגן בסמוך לעוקף נבי אליאס.צילום דוברות סגן שר הביטחון

לדבריו: “יושבות עתירות בבית המשפט העליון בבגץ, שהגישו מס ארגוני שמאל קיצוניים שמייצגים פלסטינים על קרקעות שהופקעו מהם, כביש עוקף נבי אליאס. הוא כביש שנסלל בסיועו של שר התחבורה, בדחיפתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ובעזרתו הגדולה של משרד הבטחון. אנחנו סמוכים ובטוחים שהכביש הזה הוא לטובת האזרחים כולם. האזרחים הערבים והיהודים. הכביש הזה יוסיף בטחון לנוסעים בו יוסיף בטיחות בכביש הזה ולכן אני מצפה ומקווה שבית המשפט העליון בראותו את החשיבות של הכביש יאפשר את סלילתו כדי להביא רווחה לכל התושבים של האיזור ולחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון בעת הזו. הטרקטורים מוכנים החברה ממתינה ברגע שבית המשפט העליון יתן את החלטתו ואת אישורו לסלילת הכביש, הכביש יתחיל להסלל ותוך מספר חודשים תושבי מערב השומרון ירגישו רווחה גדולה”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הודה לו על הדברים והדגיש את העוול הנורא שנעשה לתושבי השומרון בעיכוב סלילת הכביש מזה 20 שנה (!) לדבריו: “הכביש עוקף נבי אליאס תוכנן בשנות ה 90 נתקע מסיבות פוליטיות לא ענייניות. אני מודה לסגן שר הבטחון שיחד עם שר התחבורה ישראל כץ לוקח את הנושא הזה לתשומת ליבו, אנחנו במועצה מלווים את הנושא כבר יותר מ 20 שנה, ואני חושב שיש היום אנשי מעשה שיכולים לסיים את הסיפור הזה. הכביש הזה מיועד הן ליהודים והן לערבים גם לאורחים כל מי שמגיע, ונוסעים מאות אלפים בכביש הזה, בין צופים לכיוון מעלה שומרון, קרני שומרון וכל הישובים, שבין כביש כפר סבא שכם. משמש את כל האוכלוסיות ואנחנו מחכים לפתרון הבעיה הזו מכל הבחינות. תושבי השומרון אינם סוג ג והם זכאים לקבל פתרון תחבורתי כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל”

חדשות שומרון כתבה ראשית