ערב יום הכיפורים הסתיים פרויקט התפילה של ילדי השומרון

ערב יום הכיפורים הסתיים פרויקט התפילה של ילדי השומרון

פרויקט ייחודי בשומרון, אשר הציע לילדים להתפלל מנחה וערבית במקום לצאת לשחק הגיע השבוע לשיאו. כאשר 3000 ילדים שהצטרפו לפרויקט הגיעו בכדי לקבל פרסים ואותות הערכה על התמדתם. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “הוכחנו שאם רק תיתן לילד את האפשרות הוא ילך לכיוונים של תורה ולימוד גם בשעות הפנאי”.

זה יישמע אולי כמעט לא יאומן. אולם יוזמה של אדם אחד, הביאה כ 3,000 ילדים וילדות בשומרון, במהלך כל חודשי הקיץ לבחור ללכת להתפלל מנחה וערבית וללמוד תורה בערב במקום לצאת לגלוש על רולר בליידס או לשחק בכדורסל. השבוע יציינו בשומרון את ערב השיא של הפרוייקט. בו הילדים המתמידים יקבלו אותות הערכה מידי ראש מועצת שומרון ומדי הרב אהרון כהן רבה של יקיר שיזם את הפרויקט. התפילות שכולנו התרגלנו ששייכות לגברים בלבד – מנחה וערבית – הפכו פתאום גם לנחלת הילדים והילדות. ובתי הכנסת ב 32 יישובים בשומרון התמלאו מדי ערב מפה לפה בילדים מתפללים, גם בימי חול.

יוסי דגן והרב אהרון כהן בפרוייקט הסיום של תפילת ילדי השומרון.צילום רועי חדי
יוסי דגן והרב אהרון כהן בפרוייקט הסיום של תפילת ילדי השומרון.צילום רועי חדי

“הכול החל כאשר אדם מהישוב ראה שני ילדים בני 10, שוכבים להם בחופש הגדול על הגב במדרכה ללא מעש” מספר הרב אהרון כהן רב הישוב יקיר. אותו אדם הבין שיש הכרח בקביעת עיתים לתורה גם בחופש הגדול ופנה עם הנושא לרב אהרון כהן. הרב אהרון הרים את הכפפה והגה את הממ”מ. (מתמיד מנחה מעריב) פרוייקט שמהותו: עידוד הילדים להגעה לתפילת מנחה מעריב ולימוד תורה ביניהם דווקא בחופש הגדול. עד מהרה הצטרפו לפרויקט: מועצה אזורית שומרון, המועצה הדתית, “התלמוד הישראלי” והישובים עצמם המפעילים מתנדבים לצורך העניין.

הפרויקט תפס תאוצה וקצב ההצטרפות אליו מסחרר. בשנה הראשונה השתתפו בפרויקט 80 ילדים. בשנה השנייה מספרם גדל פי 6 והשנה עלה מספר הילדים המשתתפים מ 2000 ל 3000.

הילדים שהתמידו בתפילת מנחה ומעריב ובלימוד במשך כל הקיץ, קיבלו הערב אותות הוקרה ואף שוברים למתנות. בין הילדים שהצליחו להתמיד בתפילה ובלימוד נמצאים גם עומר ונטע סיגל מהישוב מעלה שומרון, שאמם מעידה עליהם שהם מעולם לא דחפו אותם לזה וכהגדרתה: “אנחנו דווקא לא משפחה שמגיעה באופן קבוע לתפילת מנחה וערבית, והבקשה להצטרף לפרוייקט הגיעה דווקא מהילדים. מה שריגש אותנו זה שהם לקחו את הנושא מאוד ברצינות. גם כשהיינו בחופשה ואפילו במשחק של בית”ר הם ביקשו לעצור הכול בשקיעה ולהתפלל. זה יצר מסגרת בתוך החוסר מסגרת של החופש הגדול והפך את החופש שלנו לחוויה מיוחדת ואחרת לגמרי”.

פרוייקט הסיום של תפילת ילדי השומרון.צילום רועי חדי
פרוייקט הסיום של תפילת ילדי השומרון.צילום רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון גאה מאוד בילדים ואמר: “משמח ומרומם את הלב לראות אלפי ילדים נרתמים ומגיעים לא לעוד הופעה או אירוע תרבות בישוב אלא דווקא לתפילה וללימוד תורה. מרצונם ומיוזמתם. למדנו מהפרוייקט הזה שהילדים הרבה פעמים מחוברים הרבה יותר ממה שנדמה לנו לערכים והשומרון שמח להוביל תהליך ערכי כזה שאני מאמין שיתפשט בכל הארץ”

חדשות שומרון כתבה ראשית