סגן שר הביטחון בן דהן בעוקף חווארה: הפיגוע הוכיח עד כמה הכביש נחוץ ביטחונית ובטיחותית

סגן שר הביטחון בן דהן בעוקף חווארה: הפיגוע הוכיח עד כמה הכביש נחוץ ביטחונית ובטיחותית

סגן שר הביטחון ח”כ הרב אלי בן דהן הממונה בין השאר על קידום הכבישים העוקפים ביו”ש,  הגיע לסיור מקצועי בשומרון בנושא עוקף חווארה. במהלך הסיור הציג סגן השר את תוואי עוקף חווארה הצפוי להפוך את ישובי גב ההר לנגישים הרבה יותר למרכז הארץ ואמר: “כביש עוקף חווארה הוא בעלת חשיבות אסטרטגית, ביטחונית ובטיחותית. השלמתו של הכביש תעודד הגירה חיובית משמעותית של משפחות חדשות ליו”ש”.  

”סלילת הכביש גם תשפר את איכות חייהם של היהודים והפלסטינים החיים באזור בכך שתקצר את משך הנסיעה מצומת תפוח ועד צומת ברכה משמעותית. מדובר בכביש מסוכן שיש עליו הרבה מאוד תאונות דרכים שלא לומר אירועי פח”ע ואנחנו שמחים לבשר שהחל תכנון הכביש והוא עומד להסתיים בסוף חודש אוגוסט אם לא יהיו עיכובים משפטיים בדרך”.הוסיף בן דהן.

בן דהן ודגן משקיפים על הכביש המתוכנן בעוקף חווארה.צילום דוברות סגן שר הביטחון
בן דהן ודגן משקיפים על הכביש המתוכנן בעוקף חווארה.צילום דוברות סגן שר הביטחון

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן קיים פגישה מורחבת שבה הציג ליושבי ראש המזכירויות את התוואי והשיב על שאלותיהם בנושא הכביש העוקף.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן המקדם את סלילת העוקף ציין: “מדובר בבשורה חשובה  עבור תושבי האזור הן הישראלים והן הפלסטינים. קטע הכביש של חווארה עליו נוסעים מדי יום עשרות אלפי רכבים, אורך בסה”כ 5.5 ק”מ אולם זמן הנסיעה בקטע הכביש מגיע ל 50 דקות ברוב שעות היום. כל יום בו העוקף לא קיים הוא יום סבל נוסף עבור התושבים. אני שמח שמדינת ישראל התעשתה ומודה לסגן השר הרב אלי בן דהן שנרתם לעניין. תושבי השומרון לא ימשיכו להיות הכבשה השחורה של מדינת ישראל ולחכות עוד ועוד לכבישים ולתנאי מחייה בסיסיים שמגיעים להם כאזרחי מדינת ישראל”.

חדשות שומרון