נתניהו ליו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס: “הבטחת אביתר תקויים, גנץ הבטיח ואני אקיים”

נתניהו ליו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס: “הבטחת אביתר תקויים, גנץ הבטיח ואני אקיים”

בשיחה שנערכה בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובין יו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס בעת ביקורו בייקב הבוטיק “גבעות” בגבעת הראל, הבהיר נתניהו כי הבטחת הממשלה על אביתר תקויים כאשר יבחר.

יו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס: אני מקווה שבקרוב ממש תעלה ממשלת ימין שתקים ישובים חדשים.

כמו כן תנועת נחלה הציגה לנתניהו את תוכנית ההתיישבות להקמת ישובים חדשים-השלב הבא, ומסרה לנתניהו את אמנת ההתיישבות, נתניהו שמח ואמר: “יש לי רעיון” ואף הביע נכונות להמשך פגישות בנושא.

תושבי היישוב אביתר, ממתינים זה שנה וחצי לקיום ההסכם שנחתם עמם, אך שר הביטחון בני גנץ לא עומד בהתחייבויותיו ואינו מאפשר את העליה למקום של הישיבה והמשפחות.

לפני מספר ימים לאחר מאבק של כחודש ימים מול גורמים רבים, הוחלף דגל ישראל הקרוע שהתנופף בראש הישוב אביתר לדגל חדש.

רה”מ נתניהו באתר שילה הקדומה. צילום: חיים צח /לע”מ

כמו כן, את חג הסוכות האחרון חגגו משפחות הישוב אביתר בצומת תפוח, במהלך החג צעדו המשפחות לאביתר, לא אושרו להכנס לבית הכנסת בישוב ונאלצו לקיים תפילת מנחה חגיגית בפאתי הישוב. וזאת בדרישה מהממשלה לקיים את התחייבותה. להקים את הישיבה באביתר ולעלות את המשפחות במיידי לאביתר.

לאחר כ 20 שנה בהן לא נבנה ישוב חדש ביהודה ושומרון , לפני כשנה וחצי במהלך ציוני אשר אלפים הגיעו לתמוך בו, הוקם הישוב אביתר בנקודה אסטרטגית בין צומת תפוח למגדלים.

היישוב אביתר הוקם על שמו של אביתר בורובסקי הי”ד שנרצח על ידי ערבים בצומת תפוח לפני 9 שנים. לאחר ניסיונות עליה רבים שסוכלו, מיד עם הירצחו של יהודה גואטה הי”ד, הוקם מחדש היישוב אביתר, ואף הוקם בית מדרש “עץ יהודה” לזכרו.

יו”ר תנועת נחלה דניאלה וייס: “שמחתי לשמוע מנתניהו כי הוא יפעל להקים את אביתר, ויקיים את ההבטחה שלא קויימה על ידי בני גנץ והממשלה הנוכחית. הכנסת הישיבה והמשפחות חזרה לאביתר הינה צעד ציוני חיוני אשר מתבקש לעשותו במידי, אני מקווה שבקרוב ממש תעלה ממשלת ימין שתפעל למען ההתיישבות ותקים ישובים חדשים ביהודהושומרון”

חדשות שומרון כתבה ראשית פוליטי