יוסי דגן: “דובר צה”ל פועל באובססיה נגד ההתיישבות ומפלג את העם”

יוסי דגן: “דובר צה”ל פועל באובססיה נגד ההתיישבות ומפלג את העם”

לאחר שדו”צ הוציא באיחור הודעת גינוי מרוככת כנגד פעילי שמאל קיצוני שתקפו חיילים הבוקר, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף בחריפות את דובר צהל שמקפיד לכנות את מי שתוקפים חיילים ביו”ש: “מתיישבים” אך מכנה את פעילי השמאל הקיצוני: “אזרחים ישראלים”. דגן: “דובר צה”ל מפלג את העם ומכניס את הרמטכ”ל לבורות פוליטיים”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף היום בחריפות את דובר צה”ל שהוציא היום באיחור ניכר הודעת גינוי מרוככת שכינתה את פעילי השמאל הקיצוני שתקפו חיילים: “אזרחים ישראלים”, זאת בזמן שבהודעות דוברות גם כאשר נתלה שלט כנגד קצינים בהתיישבות מקפיד דו”צ לכנות את תולי השלטים “מתיישבים” זאת לפני שידועה זהותם, ותוך הכללת אוכלוסייה אזרחית של חצי מליון בני אדם.

עוד הדגישו במועצה האזורית שומרון, כי הודעת הגינוי של דובר צה”ל היום כנגד פעילי השמאל הקיצוני הופיעה רק לאחר ביקורת חריפה שהושמעה ע”י פרשן חדשות 12 עמית סגל ועמותת “תורת לחימה” בראשות אביעד גדות, שצייצו כנגד דו”צ אשר לא פרסם הודעת גינוי רשמית כשמדובר בפעילי שמאל קיצוני שתוקפים חיילים.
בעקבות כך, תוקף יוסי דגן את דובר צה”ל בחריפות: “דובר צה”ל מתנהל כפוליטיקאי בארגון שמאל, מפלג את העם ומכניס את הרמטכ”ל שוב ושוב לבורות פוליטיים.
הגינוי שהוציא – רק אחרי שעמית סגל ו”תורת לחימה” צייצו נגדו – הוא מאוחר מידי ומעט מידי: בעוד שבהודעות נגד מעשים מצד פעילי ימין או תושבי יו”ש דובר צה”ל טורח לפרט שמדובר במתיישבים – כשפעילי שמאל קיצוני תוקפים חיילים באבנים ומסכנים את חייהם, דובר צה”ל שותק או שמוציא הודעה באיחור ובה הוא מגדיר את המתפרעים ‘ישראלים’, ללא שיוך.

הודעת דובר צה”ל

דובר צה”ל פועל באופן שיטתי כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון וערכיה, פועל להרחקה תדמיתית של צה”ל מאוכלוסייה של חצי מליון אזרחי ישראל ומתנהל כדובר פוליטי. ההתנהלות הזו פוגעת באמון הציבור בצה”ל. אני דורש מהרמטכ”ל לעשות בדק בית עמוק ביחידת דובר צה”ל, ההתיישבות ביהודה ושומרון לא תהיה שק החבטות של אף אחד” – מסכם דגן.

ראש מועצת שומרון הציג השוואה בין 2 הודעות שיצאו בשבועיים האחרונים. האחת מתייחסת לאירוע שהתרחש במהלל חול המועד סוכות בה מספר אזרחים ישראלים תקפו חיילים סמוך לצומת תפוח, ובה מצויין השם מתיישבים והשניה כנגד פעילי שמאל קיצוני שתקפו היום בדרום הר חברון חייל צה”ל שם מכונים התוקפים: “אזרחים ישראלים”.

חדשות מקומיות כתבה ראשית