נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים בשומרון: “הקשר העמוק של העם היהודי לשומרון בלתי ניתן להכחשה”

נשיא המדינה פתח את שנת הלימודים בשומרון: “הקשר העמוק של העם היהודי לשומרון בלתי ניתן להכחשה”

נשיא המדינה יצחק בוזי הרצוג חנך יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בתי ספר בהר ברכה ובסלעית. יוסי דגן: “משימת הדור שלנו לבנות את לב הארץ – השומרון”

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל פתחו יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון את שנת הלימודים בשומרון. במהלך הביקור חנכו את האולפנה בהר ברכה וביה״ס הממלכתי המונטסורי בסלעית. שוחחו עם התלמידים, התלמידות ומוריהם ונפגשו עם רב היישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד.

באולפנת הר ברכה, גזרו הנשיא, רעייתו וראש המועצה יוסי דגן, את סרט מבנה הקבע החדש של האולפנה בו יחלו ללמוד השנה לראשונה. ראש המועצה יוסי דגן העניק יחד עם הרב מלמד לנשיא מזוזה מאבני השומרון של האמן אסף קידרון.

בנאומו בטקס אמר הנשיא: “מדי שנה בזמן הזה, בתחילת הסתיו נדמה שהאוויר נעשה חגיגי יותר. הימים הנוראים, ימי השיא של לוח השנה העברי, הולכים יד ביד עם ילדי וילדות ישראל, שבכל רחבי הארץ בשלל גילים, מגזרים וכיתות פוסעים לאיטם, עם ילקוט על גב, בדרכם לבית הספר. כל התקוות והמשאלות התפילות, החששות והדאגות לקראת השנה החדשה גואים בלב. התפילות האלה משתלבות במרקם מיוחד עם קולות הסליחות של אלול שכבר החלו להיאמר ברחבי הארץ. וכך, שנה אחת הולכת ונחתמת, ופעמי שנה אחרת, חדשה, כבר נשמעים. החגיגיות הזאת מורגשת היטב כאן באולפנת הר ברכה, ואני שמח ומודה לכן, יקירותיי, שהזמנתן אותי לחלוק אתכן את ההתרגשות הזאת, את הסקרנות, את הציפייה, למה שהשנה הזאת תביא עמה.”

השילוב בין הנוף האנושי הנפלא של השומרון, לבין הנוף הפיזי הנהדר שראיתי בדרכנו לכאן, מבטא בעיניי את דבריו של הרב קוק זצ”ל, בהקדמה המפורסמת שלו לספרו “שבת הארץ”, הקדמה שיש הרואים בה תמצית משנת הרב בכלל, וכך כותב הרב זצ”ל בלשונו הייחודית: “נשמת האומה והארץ יחדיו, פועלות את יסוד הווייתן, תובעות את תפקידן, להוציא לפועל את עריגת קדושתן, בשנת שבתון”.

עוד הוסיף הנשיא והדגיש: ״אני רוצה להניח לרגע בצד את הוויכוחים הפוליטיים לגבי הסדר הקבע עם השכנים הפלסטינים ולומר אמת אחת פשוטה- הקשר העמוק של העם היהודי למרחבים האלה, בלתי ניתן להכחשה ולהפחתה. אני לא נמצא כאן בפעם הראשונה, הייתי בהר ברכה ברגעי שמחה ויגון, ביקרתי לא פעם את הרב מלמד. הנשיא הוסיף בין היתר כי -״המקום הזה נוגע בדנ״א שלי, כיהודי וכישראלי. הרי כל ביקור בשומרון הוא צלילה לעומק ההיסטוריה שלנו. עבר והווה מקופלים כאן בין ההרים. אני מאחל לתושבי ותושבות השומרון ביטחון, שגשוג ורווחה בשנה הבאה עלינו לטובה.״

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בירך את התלמידות והנשיא על ביקורו ואמר: “אנחנו פותחים את השנה עם כמעט 24,000 תלמידות ותלמידים, גדילה של 10% בשנה האחרונה עם כל הקשיים וכל האתגרים. ועל זה נאמר וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ, אנחנו זוכים להיות בחזית של העם היהודי ולבנות את לב ארץ ישראל, בשומרון וכאן בהר ברכה באולפנה הזו, כעת אנחנו חונכים בהודיה לקב”ה את האולפנה בעלות של 15 מליון שח. אנחנו זוכים לחיות בתקופה מורכבת, מיוחדת, ועם זכות גדולה לבנות את האיזור הזה, כבוד הנשיא, ביקרת כאן לאחר הרצח של הרב איתמר בן גל כיור האופוזיציה, משפחת בן גל הציבה לנו יעד להתחזק בבניין ארץ ישראל ולהגדיל את הישוב הר ברכה. שמנו יעד של 800 יחידות דיור, הגענו כבר ל 600 יחידות, סבו של הנשיא היה מתרגש ושמח מהמעמד הזה, גם מכך שבונים אולפנא תורנית על פסגת הר גריזים מול מקומו של יוסף הצדיק בלב השומרון, ובוודאי שנכדו שמכהן כיום כנשיא מדינת ישראל, אהוב על כל שכבות העם. גם אביך, חיים הרצוג, היה אורח הכבוד בחגיגות העשור של המועצה האזורית שומרון ועכשיו אנחנו מתכבדים בכך שאת פתיחת השנה הראשונה שלך אתה עושה כאן. כבוד הנשיא, אני מודה לך שאתה אוהב את כל עם ישראל, שאתה מכבד אותנו תושבי השומרון גם בכל התפקידים הקודמים שלך כשר וגם כיור אופוזיציה, היית איתנו ובדברים שהיה צריך חיזקת אותנו באהבת ישראל גדולה.

הגענו לכאן מסלעית, בסלעית חנכנו ביס ממלכתי מונטוסורי כאן אנחנו חונכים אולפנה תורנית, כבוד הנשיא זה היופי של השומרון, הגיוון והביחד, יש לנו משימה ברורה, להביא מליון יהודים לשומרון, תפקידנו עם כל האתגרים המדיניים והבטחוניים, להמשיך לבנות את השומרון בכלים נאים כמו שצריך, באופן שמכבד את מצוות ישוב הארץ, בעה נגיע ליעד הזה”.

דגן הודה לרב מלמד – רב הישוב הר ברכה וראש ישיבת הר ברכה, לראש רשת צביה שמחה וייסמן, לסגנו דוידי בן ציון, למנהלת האולפנה בהר ברכה עירית מרילוס, ולמנהל ביהס בסלעית נמרוד בן נוח.

הרב מלמד רב הישוב הר ברכה בירך: “אין דבר בעל ערך שיכול להתקיים בעולם ללא מסירות והקרבה, יהי רצון מלפניך אבינו שבשמים שמהאולפנא הזאת יצמחו נשים שיקימו משפחות מפוארות, מדעניות ומגלות סודות הגרעין, רבניות ומורות, נשות מעשה, פעילות ציבור בכל תחומי החיים”.

הנשיא התייחס בביהס בסלעית לשותפות הייחודית שנוצרה בבית הספר ואמר: “אני יודע שהצוות הנהדר של בית הספר שלכם מורכב מכל כך הרבה גוונים, פסיפס ישראלי שלם. ככה עושים חינוך, כשמכירים את מי ששונה מאיתנו, כשעובדים עם מי ששונה מאיתנו. השנים האחרונות היו שנים מאתגרות מאין כמותן לכולנו, אבל לאנשי החינוך ולתלמידים באופן מיוחד. מגיע לכם צל”ש על ההתמדה, על היצירתיות, על הכח והאמונה שבזכותם צלחתם את האתגר המתיש הזה.”

את שנת הלימודים בשומרון פותחים השנה 23,790 תלמידים גדילה של 10% לעומת השנה הקודמת פי 3 ממוצע הגדילה הארצי.

חדשות שומרון חינוך ותרבות כתבה ראשית