יובל דיין בהר ברכה: “מקדישה את הערב לאסתר הורגן”

יובל דיין בהר ברכה: “מקדישה את הערב לאסתר הורגן”

בערב הופיעה להקת הלל בפני 1000 נשים עם השמעת בכורה של שיר לזכרה של אסתר הי”ד. יוסי דגן: “אסתר הייתה השראה לנשים בארץ ובעולם – אין מתאים משיר לזכרה”.

ערב מרגש אמש בהר ברכה. בהופעת ענק, בפני למעלה מ 1000 נשים מרחבי השומרון; הופיעה הזמרת יובל דיין יחד עם להקת הלל והקדישה את המופע כולו לזכרה של אסתר הורגן הי”ד שנרצחה בפיגוע אכזרי ביער סמוך לטל מנשה לפני פחות משנה. ולעילוי נשמתו של החייל בראל חדירה שמואלי הי”ד שנפטר אמש מפצעיו.

את מופע הפתיחה ביצעה להקת הלל יחד עם מרב ברנר, במהלכו ביצעו במופע בכורה, שיר חדש שנכתב לזכרה של אסתר הי”ד בשם “אימהות צריכות מפעם לפעם”.

את הערב כיבדו בנוכחותם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, חברת הכנסת אורית סטרוק והרבנית ענבל מלמד, אשתו של הרב אליעזר מלמד רב היישוב שבירכו את הבאות ואת נשות השומרון.

את השיר לזכר הורגן ז”ל כתבה המשוררת רחלי ראובן והלחינה ליאת יצחקי, והוא נקרא “אימהות צריכות מפעם לפעם”. השיר מתאר את הקשר בין האם לבנה, וכי על האם לזכור כי היא גם אישה “אימהות צריכות מפעם לפעם לעזוב הכל מאחור, להיזכר איך הן צוחקות. אימהות צריכות מפעם לפעם להיזכר איך שהן נשים, לפני הכל, הן נשים”.

בנותיה של אסתר אביגיל ואודליה התרגשו ואמרו: “אנחנו מעריכות מאוד את הנשים שבוחרות להמשיך ולהנציח את אמא שלנו ולהמשיך בדרכה בדרך של אור, חיבור ומוזיקה”.

צילום: יצחק דה רוס, הר ברכה

באירוע, שהופק על ידי אגף יישובים ומתנ”ס של המועצה האזורית שומרון והישוב הר ברכה לקראת ראש השנה ועשרת ימי תשובה, נכחו כאלף נשים ונערות. המופע הינו חלק מאירועי הקיץ בהר ברכה ובשומרון, וחותם אירועי הקיץ שכללו מגוון סיורים בשומרון, אטרקציות, הופעות לכל המשפחה ועוד.

יוסי דגן ראש המועצה ברך את באות המופע “איזה כיף לראות את כולכן כאן, ממלאות את האמפי החדש של הר ברכה, הישוב הגדל והמתפתח. אחרי שנה לא פשוטה של מגפת הקורונה אני מצדיע לכן בשם כל עם ישראל על ההובלה של ההתיישבות, על המשפחה, על הרוח”. דגן הודה לח”כ אורית סטרוק על תמיכתה בהתיישבות ולרבנית ענבל מלמד ובעלה הרב אליעזר מלמד על פועלם.

דגן הדגיש כי לפעול למען הבאת מיליון יהודים לשומרון, ציין את התפתחות האזור בפרט והשומרון בכלל “עוקף חווארה בעיצומו, הבניה בגב ההר ובכל השומרון בעיצומה, אנחנו פותחים את שנת הלימודים עם כמעט 24 אלף תלמידים במועצה האזורית שומרון – סימן שאנחנו בדרך הנכונה”. בהתייחס לשיר שנכתב ובוצע לזכר אסתר הורגן הי”ד אמר דגן: “אסתר הפכה אחרי מותה להשראה לנשים בכל רחבי הארץ והעולם. היא הייתה מלאה באור ובשמחת חיים, אין דרך מתאימה יותר משיר של העצמה נשית להנציח את זכרה”.

הרבנית מלמד בירכה את יובל, דיברה על ההשראה בשיריה ועל החיבור לימים אלו ולעשייה הגדולה שיש ביישוב הר ברכה.

חינוך ותרבות כתבה ראשית נשים