טרגדיה בשומרון: רב מאלון מורה נהרג בתאונת נשק

טרגדיה בשומרון: רב מאלון מורה נהרג בתאונת נשק

הרב והמחנך בצלאל ראטה ז”ל, תושב אלון מורה, נהרג בעת שניקה את נשקו האישי, הלוויתיו התקיימה במוצאי שבת. הרב לבנון: “הסתלק מאיתנו תלמיד חכם, גומל חסד, אשר העמיד תלמידים הרבה”

טרגדיה בשומרון. הרב בצלאל ראטה ז”ל, תושב אלון מורה, כבן 62, מחנך מוערך בשומרון, נהרג בסוף השבוע, בתאונת נשק בעת שניקה את נשקו האישי לקראת החזרתו למערכת הביטחון.

משפחתו סיפרה עליו: “איש אשר רוח אלוקים פורצת ממנו, השמחה והאהבה לחיים קרנו ממנו. איש אוהב לרעייתו, אבא וסבא למופת לילדיו ולנכדיו ואח מסור לאחיותיו, נקרא בטרם עת לישיבה של מעלה בערב ראש השנה. חבל על דאבדין. יהי זכרו ברוך.”

הרב אליקים לבנון, רב השומרון ורבה של אלון מורה לשעבר, כתב על הרב ראטה ז”ל “הסתלק מאיתנו תלמיד חכם, גומל חסד, אשר העמיד תלמידים הרבה. בתאונת נשק מצערת. ה’ נתן וה’ נלקח, יהי שם ה’ מבורך.” כתב הרב לבנון.

הרב ראטה זצ”ל. צילום: באדיבות המשפחה

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הספיד את הרב “פטירתו של הרב ראטה זצ”ל היא אבדה גדולה לשומרון. זכיתי להכיר את הרב ראטה שנים רבות, את מאור פניו, ואת דמותו החינוכית המזהירה. הרב ראטה היה אדם גדול ותלמיד חכם גדול. איש חסד שכל חייו היו מסורים לנתינה לתלמידי וילדי השומרון. הוא סייע לרבים בסתר ובגלוי. האבדה הגדולה אינה רק של אלון מורה, אלא של כלל התיישבות בשומרון ועם ישראל כולו. צדיק וטהור נלקח מאתנו היום”, הספיד דגן.

הרב בצלאל ראטה, בן 63 מהיישוב אלון מורה. שימש כרב ומחנך בישיבת השומרון וכיועץ חינוכי בישיבה התיכונית אלעד. חינך דורות רבים של תלמידים במסגרות השונות, ועסק בפעילויות חסד רבות.

הרב ראטה נטמן בבית הקברות באלון מורה שבשומרון. משפחתו יושבת שבעה בביתם באלון מורה.

חדשות שומרון כתבה ראשית