נשיא המדינה למען בעלי העסקים ביהודה ושומרון

נשיא המדינה למען בעלי העסקים ביהודה ושומרון

נשיא המדינה נפגש עם נציגים הנאבקים בחרם הכלכלי על בעלי עסקים ביהודה ושומרון ואמר:“פרי הארץ הזו הוא מוצר של שלימות מלאה, של שיתוף פעולה הכולל שמחת יוצרים.”.לקוחת המיזם, אריאנה קלוס מהולנד: כאירופאית, אני מתביישת עד עמקי נשמתי לראות ששוב, מוצרים יהודיים מסומנים ברחבי אירופה.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש עם נציגי פרויקט ‘לב העולם’ אשר מסייע, בשיתוף פעולה עם ועד מתיישבי השומרון, לעסקים קטנים ביהודה ושומרון המתמודדים עם החרם הכלכלי על מוצריהם במקומות רבים בעולם.

בכל חודש רוכש הארגון מגוון רחב של מוצרים מכעשרים בעלי עסקים מיהודה ושומרון, ושולח אותם בחבילות מיוחדות אל למעלה מ-1,000 לקוחות ברחבי העולם, אשר בחרו לתמוך בעסקים אלו בין היתר מהמדינות: סין הולנד, ארה”ב, סינגפור, אוסטרליה ויפן. 

הענקת השי לנשיא ריבלין.צילום: מארק ניימן/לע"מ
הענקת השי לנשיא ריבלין.צילום: מארק ניימן/לע”מ

החרם הכלכלי על מוצרים שונים המיוצרים ביהודה ושומרון מהווה פגיעה רחבה במיוחד בעסקים הקטנים המביאים אל השוק מוצרים ייחודיים אשר השקעת הייצור ניכרת בהם והם מבוקשים בעולם כולו בשל כך.

המיזם מבקש ״להוסיף אור״ ולהפיץ את המוצרים הייחודיים בעולם כולו באמצעות איתור מוקדם של לקוחות המהווים שגרירים של ממש ליצרנות ולעשיה ביהודה ושומרון.

“לא ניתן להטיל ספק בקשר ההיסטורי שלנו לארץ ישראל, חזנו לארצנו ומולדתנו,” פתח הנשיא בדבריו אל היצרנים. “אחד הדברים החשובים ליצירת שלום ביננו לשכננו, הערבים הפלסטינים, הוא יצירת ובניית אמון והחשוב בכך זו היכולת של כולנו לחיות טוב בארץ הזו ולשתף פעולה. המפעלים המשותפים שבהם יהודים וערבים עובדים יחד הם דוגמא ליצירת האמון הזה וזה לא בא לידי ביטוי רק בירושלים וחיפה אלא גם ביהודה ושומרון”.

בהתייחסו לחרם הכלכלי על מוצרים מיהודה ושומרון אמר הנשיא: “החרמות נובעים מהתנגדות לקיומה של מדינת ישראל. הBDS אומר, אתם- אסור לכם להיות כאן. אף אחד לא קבע מהו “כאן”, ועל כן זו אחת מהזרועות של אנטישמיות מובהקת הבא לידי ביטוי ברצון לפגוע בישראל ולהטיל ספק בשאלת קיומה של ישראל.”

עוד הוסיף הנשיא: “אני מאוד שמח לקבל אתכם כאן- פרי הארץ הזו הוא מוצר של שלימות מלאה, של שיתוף פעולה הכולל שמחת יוצרים. פעילות לב העולם מעוררת התפעלות מבחינת סולידריות והרצון לקיים את חזון החיים המשותפים פה. עם ישראל חזר לארצו ורוצה לחיות בארצו בשקט ובשלווה. ליצור ולפתח תוך שתוף פעולה עם כל יושבי הארץ הזו”.

הנשיא קיבל לידיו חבילת שי המורכבת ממוצרים המשווקים על ידי לב העולם אשר כללה בין היתר: תכשיטים מעשי ידי אמניות משילה ומתקוע, שוקולד ודבש מישובי הר חברון, קוסמטיקה מאיתמר ועוד.

בעלי העסקים במשכן הנשיא.הענקת השי לנשיא ריבלין.צילום: מארק ניימן/לע"מ
בעלי העסקים במשכן הנשיא.הענקת השי לנשיא ריבלין.צילום: מארק ניימן/לע”מ

עוד נשאו דברים באירוע:ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: “אנחנו עומדים מול מתקפה קשה מתקפת דה לגיטימציה מתקפה של עלילות על מדינת ישראל. אנחנו עומדים מול המתקפה הזו חזקים. אנחנו מביאים חברי פרלמנט רבים לאזור תעשייה ברקן בשומרון. הם תמיד נכנסים פנימה ורואים יהודים וערבים שעובדים יחד ומרוויחים את אותו שכר. ומתפעלים מהדו קיום. כשאנחנו מספרים להם שזה הדו קיום שהם רוצים להחרים הם לא מאמינים. אני מבטיח לנשיא אנחנו חזקים יחד ננצח את החרם “

לקוחת המיזם מהולנד גב’ אריאנה קלוס: “כאירופאית, אני מתביישת עד עמקי נשמתי לראות ששוב, מוצרים יהודיים מסומנים ברחבי אירופה. כשמדובר על ישראל, אירופה משתמשת בסטנדרט כפול ובוחרת לסמן באופן מיוחד את מדינת היהודים, האם לא למדנו דבר מהעבר? העולם ובמיוחד אירופה זקוק למדינה יהודית חזקה. ישראל היא בת הברית החשובה ביותר שלנו וכך היא צריכה להיות. במקום לסמן מוצרים מתוצרת יהודית, אירופה צריכה לתמוך במדינת ישראל לא לצייר אותה באופן שטני. יש אנשים רבים באירופה וברחבי העולם שאוהבים את ישראל ומתנגדים לכל צורה של חרמות.

מנכ”ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר:“אמירתו החד משמעית של הנשיא מחזקת אותנו מאוד. אנחנו נמשיך לפעול למען היצרנים, תושבי יהודה ושומרון ולמען אזרחי ישראל כולם.”

חדשות שומרון