נשארים על המפה!

נשארים על המפה!

לראשונה מזה עשור – מועצת יש”ע מוציאה את מפת ההתיישבות החדשה: “מקווים שבקרוב נצטרך לעדכן שוב את המפה בהתפתחות התיישבותית”

לכבוד השנה החדשה ולאחר עבודה מאומצת בחודשים האחרונים, מועצת יש”ע מוציאה השבוע לאור את מפת ההתיישבות המעודכנת לשנת תש”ף. המפה מציגה את השינוי הגדול שנעשה בהתיישבות בעשור האחרון, ואליה נוספו לה נקודות התיישבות חדשות, חוות חקלאיות, כבישים ועוד מגוון נקודות עניין. בנוסף, מצורף למפה החדשה מידע ופרטים על תוכניות האב שקודמו יחד עם משרדי הממשלה בשנים האחרונות – במים, בכבישים, בחשמל, בפיתוח כלכלי ועוד.

כמו כן, בגב המפה מופיעים נתוני רקע חשובים על הגיאוגרפיה והדמוגרפיה של יהודה ושומרון, כמו גם נתוני התעשייה, החינוך והתיירות המעודכנים, גרף גידול אוכלוסייה החל משנת 1967 – כולל צפי לעתיד. במכתב המצורף למפה עליו חתומים יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני ומנכ”ל מועצת יש”ע יגאל דילמוני בו הם מציינים את מטרות העל של ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בשנים הקרובות – ריבונות וחזון מיליון תושבים באזור.

צילום: באדיבות מועצת יש”ע

המפה הודפסה בעשרות אלפי עותקים בסיוע תנועת ההתיישבות אמנה, העיתון מקור ראשון וארגון הצלה ללא גבולות, והיא מופצת לקראת חג הסוכות לבתי אב ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ולידידי ותומכי ההתיישבות.

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני אמר: “עם תחילת שנת תש”ף אפשר להביט אחורה בשמחה על ההתפתחות המבורכת, להבין את האתגרים, ומתוך כך להמשיך במרץ רב במלאכה שעדיין לא הספקנו. תוכנה של המפה החדשה הוא מקור לגאווה לתושבים ולרשויות באזור שחיים כאן ובונים יחדיו את העתיד למען מדינת ישראל”.

מנכ”ל מועצת יש”ע יגאל דילמוני אמר: “בעקבות השינוי הרב שהתרחש באזור בשנים האחרונות הכנת המפה החדשה הייתה הכרח של ממש. בעקבות תוכניות האב השונות שחלקן נמצא בביצוע, והפרויקטים החדשים בתחום התחבורה, אנו מקווים כי לא ירחק היום בו נצטרך להוציא מפה חדשה נוספת עם עדכונים בהתאם להתפתחויות בהתיישבות בשנים הקרובות”.

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית