ניהול מדיה חברתית – ככה שומרים על קשר רציף עם הלקוחות שלכם

ניהול מדיה חברתית – ככה שומרים על קשר רציף עם הלקוחות שלכם

זה ידוע שהלקוחות הטובים ביותר והמשתלמים ביותר הם הלקוחות החוזרים והלקוחות הממליצים, שבכך מרחיבים את מעגל הלקוחות שלכם. על מנת להפוך מספר רב יותר של לקוחות לכאלו, יש צורך לקיים איתם מערכת יחסים של ממש. לשם כך יש רשתות חברתיות וניהול מדיה חברתית.

ישנן פלטפורמות רבות של מדיה חברתית, ועל מנת להגיע לתפוצה רחבה יותר, מומלץ להיות לשים דגש על ניהול מדיה חברתית בכולן, אך זה גם מאוד תלוי בקהל שלך – אם מדובר בקהל צעיר יחסית, אז לשים דגש על פעילות ענפה בטיקטוק ובאינסטגרם. אם מדובר בקהל קצת יותר מבוגר, אז להיות פעיל יותר בפייסבוק ובטוויטר.

ועכשיו בהרחבה

  • פייסבוק – מבין הפלטפורמות החזקות ביותר לפרסום וניהול מדיה חברתית. עמוד בפייסבוק נותן ללקוחות שלכם את הגישה למידע שהם צריכים; היכן אתם ממוקמים, מה שעות הפעילות שלכם, מה אתם מוכרים, מה חדש. עמוד עסק בפייסבוק הוא עמוד שגורם לעוקבים אחריו להגיב, לעשות לייק, ובכך יוצרים את מערכת היחסים איתם. לכן חשוב שהתוכן בעמוד הפייסבוק שלכם יהיה את התוכן המותאם לקהל שלכם, ושהעיצוב בו ימשוך את העין ויגרום לעוקבים לרצות להגיב.
  • אינסטגרם – המדיה שהולכת ומתחזקת ככל שהשנים עוברות. הויזואליות היא האלמנט החזק ביותר באינסטגרם ובשביל הפלטפורמה הזו צריך את התמונות הנכונות. ניהול עמוד באינסטגרם יגדיל את כמות החשיפות לקהל הרצוי. כמו בכל תחומי ניהול מדיה חברתית, מנהל העמוד צריך לדעת לעשות את זה נכון; לבחור את התמונות הטובות ביותר, את המשפטים הקולעים ביותר, ויש צורך באסטרטגיית קריא ייטיב.
  • טיקטוק – הבחור החדש בשכונה שסוחף אחריו את הדור הצעיר. טיקטוק היא אפליקציה שהדגש בה הוא על סרטונים קצרים, באורך של עד 60 שניות. גם פה צריך לדעת לתמצת את המסר שאתם רוצים להעביר לקהל שלכם, שכך שהוא יכנס ב-60 שניות, ולגרום לו לצפות בסרטון עד תומו. אם אתה מכוון לקהל יותר צעיר – טיקטוק זה הדבר החם הבא.
  • פינטרסט – בדומה לאינסטגרם, גם פינטרסט שמה דגש על הויזואליות בדמות תמונות, אך בפינטרסט התוכן יותר נוגע בעולמות העיצוב, האופנה, וה-DIY. כך שאם העסק שלך נוגע באחד מתחומים אלו, ניהול מדיה חברתית בפינטרסט ישפר את הביצועים שלך באופן משמעותי ויעזור לך להגיע ליותר קהל.
  • יוטיוב – פלטפורמה ששמה דגש על יצירת תוכן. הילדים של היום כבר כמעט ולא צורכים את התוכן שלהם בטלוויזיה – הם צופים ביוטיוב. שימוש ביוטיוב מייצר ערוץ תקשורת עם הקהל שלך, נותן לקהל הצצה קצת יותר אישית על העסק, וגורם להם להרגיש מחוייבות רגשית גדולה יותר לעסק שלך.
  • טוויטר – פלטפורמה המתמקדת בעיקר במלל ובשיתוף תוכן חדשותי. עמוד בטוויטר רלוונטי יותר לעסקים המעוניינים להעביר מסרים, ופחות מתאים לקמפיין רכישות לדוגמה.
עסקים