נחנכה ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי חדשה של מגן דוד אדום באריאל

נחנכה ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי חדשה של מגן דוד אדום באריאל

היום (ד’), התקיים באריאל טקס מיוחד לחנוכת ניידת טיפול נמרץ חדשה וייחודית של מד”א, הממוגנת מפני ירי שנתרמה ע”י פרופ’ מרט רסין. בטקס שנערך במעמד התורם ומשפחתו, סמנכ”ל מבצעים במד”א גיל מושקוביץ, נציגי אגודת ידידי מד”א בישראל, ראש עיריית אריאל אלי שבירו, הנהלת מד”א והנהלת מרחב ירקון במד”א ועובדי ומתנדבי המרחב נחנכה הניידת שעתידה לשרת את תושבי אריאל ויישובי הסביבה. הניידת נתרמה ע”י פרופ’ רסין באמצעות אגודת ידידי מד”א בישראל ותוצב לבקשתו בתחנת מד”א באריאל.

מיגון הניידת החדישה מסוג מרצדס ספרינטר מבית כלמוביל והראשונה מסוגה בישראל תוכנן עפ”י הסטנדרטים הגבוהים ביותר וברמה הבינלאומית בהתאם לדרישות המחמירות ביותר של מד”א, יוצר ע”י חברת פלסן ראם הישראלית והורכב בפולין ע”י חברת זשוטה. המיגון ברכב נגד ירי מעניק לצוות ולמטופלים מקסימום הגנה ומאפשר הגעה בטוחה של צוותי מד”א לזירת האירוע וטיפול תחת כל איום תוך שימוש ציוד טיפול נמרץ המתקדם ביותר. בניידת הותקנה מערכת טיהור אוויר וחיידקים אוטומטית, אשר מסייעת בשמירה על ביטחון ובריאות המטופלים והצוותים הרפואיים. הספק המנוע של הניידת הוא 3,000 סמ”ק, אורכה 5.92 מ’, רוחבה 2.02 מ’ גובהה 2.95 מ’ והיא שוקלת כ- 5 טונות.

תחנת מד”א באריאל היא התחנה המרכזית בשומרון ופועלת בה ניידת טיפול נמרץ 24 שעות ביממה ובנוסף אמבולנס. 30 חובשי רפואת חירום ופאראמדיקים עובדי מד”א עובדים בתחנה יחד עם כ-100 מתנדבים, מהם כ-65 בני נוער. צוותי מד”א בתחנה נותנים מענה למשתמשי הדרך הרבים בכבישי השומרון ולתושבים הרבים המתגוררים באזור באירועי שגרה, תאונות דרכים ואירועים ביטחוניים ופועלים בשיתוף פעולה מלא עם הצבא.

פרופ’ מרט ומשפחתו, אשר תרמו את הרכב הממוגן, הנם תורמים גדולים של מדינת ישראל ומסייעים רבות לאזרחי המדינה.

אורלי אריאל, מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל: “אנחנו מודים מאוד לפרופ’ מרט ולמשפחה כולה. ניידת הטיפול הנמרץ הזו ייחודית מסוגה ביכולות ובאפשרויות הטיפול שהיא פותחת בפני הצוותים בשטח. משפחת רסין היקרה, אתם עכשיו חלק ממשפחת מד״א, אנחנו מקווים לעשות עוד ועוד דברים טובים יחד ולהמשיך להציל חיים”.

צילום: דוברות מד”א

גיל מושקוביץ סמנכ״ל מבצעים במד”א: ״נמצא כאן פתרון מדהים שנבנה מאפס, מרט רצה שיהיה כאן רכב מותאם לאריאל ולסביבה, שישרת את הצוותים והמטופלים כאחד. לצערנו היינו עדים לאורך השנים למספר אירועים קשים באריאל ובישובים הסמוכים – ניידת הטיפול הנמרץ הזו, תציל לא רק את חיי המטופלים אלא גם תאפשר עבודה בסביבה ממוגנת לחובשים ולפראמדיקים בשטח שלא פעם חשופים לטיפול בתנאים מסכני חיים.”

אלי שבירו, ראש העירי אריאל: “בשם תושבות ותושבי העיר אריאל, אני מבקש להודות מקרב הלב לפרופ’ מרט רסין אשר תרם את האמבולנס לעיר. פרופ’ רסין הינו ידיד העיר ובחמש השנים האחרונות פועל למען העיר בתחומי עשיה שונים. העיר אריאל הינה עיר מחוז המעניקה שירות לכל ישובי הלווין שסביבה ולכן תרומה זו של אמבולנס ממוגן ירי, הינה משמעותית ביותר וחשובה לעין ערוך להצלת חיי אדם ועל כך אני מברך”.

פרופ’ מרט רסין, תורם הניידת טיפול נמרץ: “זה כבוד גדול להציג היום לתושבי אריאל והאזור את ניידת הטיפול הנמרץ הממוגנת והחדשנית, שתעזור לצוותי מד״א להציל חיים מהר יותר, ובאופן בטוח יותר. כשתרמתי את הכסף, החלטתי שאני רוצה משהו שונה, אני רוצה שהייעוד יהיה משהו חדשני שמשנה את חוקי המשחק מבחינת טיפול בפצועים. אני מאוד מקווה שניידת הטיפול הנמרץ החדשנית היא רק ההתחלה של עוד המון פרויקטים מהסוג הזה ושיחד נציל חיים.”.

מנכ”ל מד”א אלי בין: “אנו מברכים את משפחת רסין הנכבדת ומודים להם על תרומתם הגדולה והלא מובנת מאליה – שתסייע להציל חיים ברחבי השומרון. לצערנו צוותי מד”א למודי ניסיון בטיפול בזירות פיגועים ואירועים קשים ולא פעם אף תחת אש וסיכון חיים. תרומתו הגדולה והמשמעותית של פרופ’ רסין תסייע ותחזק את היכולת של מד”א לטפל ולסייע לחולים ופצועים בזירות מורכבת. זו ניידת חדישה עם יכולות רפואיות מתקדמות בעולם”.

בריאות כתבה ראשית