מתקנים חלומות-גן משחקים לזכרו של השר אורי אורבך ז”ל נחנך ביקיר

מתקנים חלומות-גן משחקים לזכרו של השר אורי אורבך ז”ל נחנך ביקיר

מאות בני אדם הגיעו  לטקס חנוכת שכונה וגן ביקיר שבשומרון לזכרו של השר אורי אורבך. ח”כ שולי מועלם: “אורי אורבך חסר”. יוסי דגן: “על רקע החולשה של הממשלה חנוכת השכונה מחזקת אותנו”.

מאות בני אדם ביניהם ח”כ שולי מועלם (הבית היהודי) ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ובונה ההתיישבות: זמביש לחנוך שכונה חדשה ביקיר שבלב השומרון. במקום נחנך גם גן משחקים לזכרו של השר אורי אורבך שנקרא: “מתקן החלומות” על שם ספר הילדים הפופלארי של אורבך. במקום נשאו דברים גם רב הישוב הרב אהרון כהן, ויו”ר הישוב אשר אילוביץ’.

יו”ר סיעת הבית היהודי ח”כ שולי מועלם רפאלי נשאה דברים לזכרו של אורבך ואמרה : “אורי חותם את ספרו מתקן את החלומות במילים, ‘תקנו לכם כל חלום לאושר. על כן הוא מצווה עלינו תסתדרו בעצמכם כעת ומי ייתן ויתגשמו כל חלומותיכם’. אני מרגישה שבחנוכת השכונה והגינה השופעת חיים וקולות שמחה של ילדים מתגשמת מלחמתם של האנשים שלוחמים ליישב את ארץ ישראל. אותם אנשים הולכים כמו אורי, באמונה ובדביקות באמת הפנימית. דווקא בימים אלו שתבהלה אוחזת רבים בעם ואף בהנהגה, צריך את האמירה הברורה היכן יש להקים עוד שכונות וגנים ולאן יש להביא עוד מתיישבים חדשים”.

שולי מועלם ויוסי דגן צילום דוברות המועצה
שולי מועלם ויוסי דגן צילום דוברות המועצה

יוסי דגן ראש מועצת שומרון דיבר גם על העוול שנעשה לחייל: “אנחנו מציינים את חנוכת הגן החדש לזכרו של אורי אורבך שתמיד היה שותף מלא להתיישבות. אנחנו נמצאים בתקופה רבת אתגרים בטחוניים מדיניים משפטיים ואנחנו כאן בונים אף על פי כן למרות הקשיים, זו המשימה ההיסטורית שלנו”.

”כשאנחנו רואים חולשה מדינית. כמו החייל המסכן שהופך פתאום לרוצח. כשאנחנו רואים ממשלה חלשה שלא יודעת לעמוד מול לחץ בינלאומי, ואפילו מול לחץ קל מהתקשורת, כשאנחנו נמצאים כאן בחנוכת שכונה אנחנו מתחזקים אנחנו ממלאים את הציווי שהקב”ה ציווה עלינו לבנות את ארץ ישראל. ואנחנו בע”ה נמשיך ונבנה”.

חדשות שומרון