המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי בשומרון: “יש כאן אקטיביזם ייעוצי שפוגע בנו”

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי בשומרון: “יש כאן אקטיביזם ייעוצי שפוגע בנו”

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי בביקורת על מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה  בכנס לשכת עורכי הדין במועצה האזורית שומרון: “אקטיביזם שאנחנו נשלם ומשלמים עליו מחיר”. דגן בהתייחס למעמד המשפטי של תושבי יו”ש: “בלתי נסבל”.

בתחילת השבוע קיימה המועצה האזורית שומרון יחד עם לשכת עורכי הדין את יום העיון של לשכת עורכי הדין. זאת כחלק מהפעילות לחיזוק קהילת המשפטנים בשומרון שהיא מהגדולות בארץ יחסית לאוכלוסייה.

בכנס התייחס המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי להתנתקות ולקונפליקט אתו הוא מתמודד בהיותו חובש כיפה ואמר: “העובדה שיש לי כיפה לא אומרת שאני נמצא במקום שאני נמצא כי אני מייצג את הציבור הדתי לאומי. אני לא נבחר ציבור אני עובד ציבור. בדיוק כפי שלא הייתי מצפה ממשנה ליועץ המשפטי לממשלה שגדל בשומר הצעיר לייצג ציבור מסוים במשרד היועץ המשפטי. עם זאת הוא סייג: “אני לא אומר שאני פועל במנותק מהערכים עליהם גדלתי”.

כנס לשכת עורכי הדין במועצה אזורית שומרון.צילום דוברות המועצה שומרון
כנס לשכת עורכי הדין במועצה אזורית שומרון.צילום דוברות המועצה שומרון

נזרי התייחס גם לפרשות האחרונות בהן הוטחה ביקורת על המעורבות המוגזמת של היועץ המשפטי לממשלה בנושאי מדיניות ואמר: “לאקטיביזם ייעוצי יש מחיר. כמו שיש לאקטיביזם שיפוטי. כמו שבית המשפט העליון שילם מחיר על אקטיביזם שיפוטי כך גם מערכת הייעוץ המשפטי לממשלה שילמה ומשלמת מחיר על אקטיביזם ייעוצי”.

נזרי גם התייחס להחלטה  להוציא מחוץ לחוק את ארגוני המעטפת המסייעים לטרור, והסביר מדוע הוצאו מחוץ לחוק התנועה האסלאמית ועוד ארגונים מסוגה”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון ציין את המעמד המשפטי המחפיר של תושבי יו”ש ואמר: “כיום המעמד המשפטי של תושבי יו”ש הוא בלתי נסבל. אנחנו חיים תחת שלטון צבאי ומהסיבה הזו מבחינות רבות אנחנו אזרחים סוג ב’. אנחנו ראשונים בחובות ואחרונים בזכויות. המשמעות היא למשל שלקח לאלוף 10 ימים לחתום על חוק היטל הבצורת שהוא חובה ושנתיים לחתום על חוק הלוחות הסולאריים שהיא זכות של תושבים. עד שחתמו הסתיימו המכסות. אנחנו מצפים מהממשלה והמערכת המשפטית לסייע לנו לשנות את המצב המשפטי של תושבי יו”ש. 

“עו”ד אפרת רוזנבלט, יו”ר וועדת הקשר שומרון: “מטרת פעילות וועדת הקשר שומרון, היא להנגיש את השירותים שמעניקה הלשכה לעורכות ועורכי דין המתגוררים ועובדים בשומרון, כך שיוכלו להנות מימי עיון והשתלמויות קרוב לבית או למקום העבודה, בדיוק כמו עורכי הדין מרחובות או נתניה, למשל.”
עו”ד רוזנבלט בירכה את עורכי הדין הקשורים לשומרון אשר מונו לכהונת שיפוט:
אלוף משנה במילואים אהרון משניות, לשעבר נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים ביהודה ושומרון, אשר מונה כשופט בית המשפט המחוזי באר שבע, ועו”ד יוסי ברכיה תושב עץ אפרים שבשומרון, סגן בכיר א’ לפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי), ראש וועדת נזיקין בלשכה וסגן ראש המחוז, אשר מונה כשופט בית משפט השלום בהרצליה”.

באירוע אותו ארגנה המועצה האזורית שומרון יחד עם עו”ד אפרת רוזנבלט, יו”ר וועדת שומרון בלשכת עורכי הדין, דיברו גם: יו”ר וועדת חוקה חוק ומשפט ח”כ ניסן סלומיאנסקי. וכן יו”ר מחוז ת”א בלכשת עורכי הדין אבי חיימי שבדבריו ביטא ביקורת קשה כלפי שרי המשפטים הקודמים כשאמר: “שרת המשפטים איילת שקד הוציאה את משרד המשפטים מקיפאון של שנים”.

חדשות שומרון