מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?

מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק?

בעידן הנוכחי בו אנו חיים כל עסק קטן, בינוני או אפילו גדול זקוק מדי פעם להלוואה. אם זה עסק קטן אז הוא זקוק להלוואה על מנת לשרוד ולעמוד על הרגליים, אם זה הוא עסק בינוני הוא זקוק להלוואה על מנת להתרחב ולרכוש מכונות, או לגדול בעוד סניפים ואם זה עסק גדול למרות הכנסותיו הגבוהות, ישנם מקרים בהם העסק נמצא בקשיים כלכליים באופן חד פעמי ואז הוא זקוק להלוואה שתעזור לו לצאת מכך. בכל אחד מהמקרים ישנו צורך בהלוואה לעסק. באמצעות הלוואה לעסק ניתן לגרום לעסק להמשיך ולהתקיים לאורך זמן רב.

באילו מקרים כדאי לכם לקחת הלוואה לעסק?

כמו כל עסק בשוק ישנם מצבים בהם העסק זקוק להלוואה מיידית בין אם זה הקמת עסק חדש, קניית ציוד חדיש לעסק עקב התרחבות, כיסוי מינוסים ועוד. בכל אחד מהמצבים הנ”ל עליכם להחזיר את ההלוואה כולל ריבית בהתאם לתקופת ההחזר שסגרתם עם הבנק או חברת האשראי. המקרים בהם כדאי לכם לקחת הלוואה לעסק כוללים את המצבים הבאים:

יציבות עסקית- אם העסק שלכם נמצא ביציבות עסקית ואתם מעוניינים להרחיב אותו באמצעות רכישת ציוד חדשני, מחלקות חדשות ועוד. תוכלו לקחת הלוואה, במיוחד שאתם נמצאים במצב כספי טוב ויציב ואתם יכולים להחזיר את תשלומי ההלוואה מדי חודש. כמו כן, כאשר העסק שלכם נמצא במצב כספי טוב אתם יכולים להתמקח יותר מול גופים שונים ולקבל הלוואה בריבית משתלמת ביותר.

ירידה במכירות- כמו כל עסק בשוק, ישנם מצבים בהם העסק נמצא בירידה דרסטית במכירות מה שמשפיע על ההכנסות של העסק.

מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק? תמונה: Pixabay

במצב זה תוכלו לקחת הלוואה על מנת למנוע מצבים גרועים יותר של גירעון ופגיעה בתזרימי העסק. אל תחכו שהעסק יהיה במצב גרוע מאוד, קחו תרופה למכה בטרם יהיה מאוחר יותר. באמצעות הלוואה תוכלו לשקם את הירידה בהכנסות העסק וכך לא תפגעו בפעילות השוטפת של העסק ולא תפגרו בתשלומים לספקים.

פער בתזרימי העסק- במצב בו ישנו פער בין קבלת התשלום מהלקוח לבין התשלום לספקים או עובדי החברה ועוד. קחו הלוואה לעסק שתעזור לכם לפתור את הבעיה ותיתן לכם ראש שקט וכסף נזיל שאתם צריכים עד שתתייצבו בתזרימי העסק. באמצעות הלוואה לעסק תוכלו לגשר על הפערים באופן זמני ואף להתייצב.

האם כל עסק יכול לבקש הלוואה לעסק?

כל עסק יכול לבקש הלוואה לעסק בין אם הוא קטן, בינוני או גדול. לרוב העסקים הקטנים זקוקים להלוואות במיוחד בתחילת דרכם שאינם מכניסים כסף לחברה. אך גם עסקים בינוניים וגדולים עלולים להיכנס לקשיים כספיים במהלך עבודתם השוטפת, בין אם זה אי תשלום של ספקים בזמן, או אי קבלת כסף מלקוח ועוד. הלוואה לעסקים מותאמת בהתאם לצרכי העסק וניתנת לתקופה ארוכה של עד חמש שנים.

מה חשוב לבדוק בעת לקיחת הלוואה לעסק?

לפני שאתם מחליטים לבקש הלוואה לעסק, כדאי שתעשו השוואה בין כמה חברות שונות בטרם תחליטו על החברה ממנה אתם רוצים לקחת הלוואה. כמו כן, חשוב שתשימו לב לריביות שלוקחת כל חברה, תנאי ההחזר של הלוואה, האם יש גמישות מבחינת תשלומי ההלוואה או לא, האם אתם יכולים לעמוד בתנאי ההלוואה ועוד. אם תקפידו לבדוק את כל הפרטים הקטנים ביותר תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ותוכלו לקבל את ההלוואה שהכי מתאימה לצרכים האישיים שלכם. כמו כן, תוכלו להתייעץ עם יועץ הלוואות אשר ייעץ לכם בהתאם לצרכי העסק שלכם ויתאים לכם את ההלוואה הטובה ביותר שכוללת ריבית נמוכה ומשתלמת והחזר תשלומים נוח וגמיש.

*אי־עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

צרכנות