מתי בפעם האחרונה ראית הצגה טובה?

מתי בפעם האחרונה ראית הצגה טובה?

בימים הזויים אלה, אין דבר מושלם יותר מבריחה קלה ולדעתי, אין דרך נפלאה יותר לברוח, מאשר לצפות בהצגה סוחפת. גם מתאווררים, גם סופגים תרבות וגם פורקים קצת מתח, כשחווים רכבת הרים רגשית בהזדהותנו עם הדמויות והעלילה. למזלנו בישראל לא חסרות הצגות מומלצות. נותר לנו רק להיכנס לאחד מאתרי התרבות הגדולים בישראל ולהחליט באיזו הצגה לבחור.

אם תשאלו, זה תלוי במצב רוח, זאת אומרת, אם בא לכם להתרגש, צפו ב”מחוברים לחיים” של תיאטרון “הקאמרי” – ההצגה היא בעצם עיבוד בימתי לסרט קולנוע מצליח. היא מספרת על מפגש בין אדם מלומד ועשיר, אשר משותק מהצוואר ומטה, לבין צעיר שהשתחרר לאחרונה מהכלא והופך למטפל שלו. ההצטלבות בין השניים מולידה רגעים מפתיעים, מרגשים ומשעשעים, שיקשו עליכם להישאר אדישים. בכיכובם של שון מונגוזה ושמואל וילוז’ני/אוהד שחר.

הצגה מעניינת נוספת היא “השחף” של תיאטרון “גשר” – מדובר בקלאסיקה של אנטון צ’כוב, בגרסה חדשה ומרעננת. העלילה סובבת סביב מספר נפשות, בעלות עולם פנימי מרתק, כשחלקן מעולם התיאטרון והיצירה. בין הדמויות נרקמות מערכות יחסים מורכבות, אשר נוגעות בנושאים על זמניים שרלוונטים לכולנו, כמו הכמיהה להצלחה, אהבה נכזבת והתבגרות. כל זה בעטיפה בימתית מסקרנת ביותר. בכיכובה של ג’וי ריגר.

אם אתם מעוניינים לצפות בקלאסיקה ישראלית, העוסקת בנושא מהותי בחברה הישראלית ובכלל, צפו ב”משחקים בחצר האחורית” מאת עדנה מזי”א, של תיאטרון “בית ליסין” – ההצגה מתארת משפט שנערך ל4 בחורים אשר מואשמים באונס קבוצתי. את המשפט עורכת הנאנסת. תוך כדי משתחזרים המפגשים בין הבחורים לנערה, כשהם מנצלים את תמימותה בכדי להשפילה, עד לכדי האונס. המחזה נכתב בהשראת פרשת אונס שאירע בקיבוץ שמרת בשנות ה90, כשלצערנו, המודעות לנושא עדין רלוונטית גם היום. בכיכובה של כרמל בין.

אם בא לכם אתנחתא קומית, גשו לצפות בהצגת הפרינג’ המומלצת “מפוטרים”, מאת רועי מליח-רשף, המוצגת בתיאטרון “צוותא” – מכירים את זה שיש לכם חברת סטארט אפ ואתם רק מחכים למשקיע המיועד ובדיוק במאני טיים קורה כל מה שאתם לא רוצים שיקרה? ובכן, זה בדיוק מה שקורה בקומדיה קצבית זו. אז אם עולם הסטארט אפ קוסם לכם, סיכוי טוב שתאהבו את ההצגה הזאת, או גם אם פשוט בא לכם לצחוק ולהנות. משתתפים: אבי גולומב, תמיר גינזבורג וליאת צדקיהו.

ומה עם הקטנים אתם שואלים? ובכן, יש את הצגת הילדים “רכבות אל החופש” של תיאטרון “אורנה פורת לילדים ולנוער” (לגילאי 12-9) – ההצגה מספרת את סיפורו המרתק והבלתי יאומן של סר ניקולס ווינטון, אשר הצליח להציל מאות ילדים יהודים, לפני פרוץ מלחמת העולם השניה. גם מלמד וגם מעורר השראה.

רגע, אתם עוד בבית? קדימה, שימו נעליים ותנו לשחקנים, לבימוי ולעלילה לסחוף אתכם לעולם פלאי ומהנה, שיגרום לכם להתרגש, לצחוק ואולי אפילו להגיע לתובנות חדשות בנוגע לעצמכם ועל החיים.

חינוך ותרבות