מרגש: משפחות הנרצחים בקבר יוסף נפגשו לראשונה

מרגש: משפחות הנרצחים בקבר יוסף נפגשו לראשונה

22 שנה לאחר נפילתו של לוחם מג”ב מדחת יוסף בקבר יוסף, נפגשו בני משפחתו של מדחת לראשונה עם אימו של בן יוסף (בניו) לבנת שנפל אף הוא באותו מקום בדיוק, בקבר יוסף. מדובר במפגש שקדם לחנוכת האנדרטה, ראש מועצת שומרון הפגיש בין המשפחות, בתצפית יוסף ממנה השקיפו 22 שנים קודם לכן הקצינים הבכירים בהם אהוד ברק, כאשר החליטו להפקיר את החייל מדחת יוסף באחד המחדלים הגדולים של צה”ל.

אמו של בן יוסף לבנת, מלווה בראש מועצת שומרון יוסי דגן, נפגשה עם הוריו של מדחת יוסף בתצפית יוסף המשקיף לקבר יוסף, לבנת: “הפכנו לאחים בדם”

לבנת העניקה להוריו של מדחת עציץ רקפות אותו הכינה ב”יד לבנים” וצירפה להם מכתב: “למשפחה היקרה של מדחת יוסף הי”ד,בלבנו תמיד,
משפחת לבנת, אלון מורה, שכם ההורים של בן יוסף הי”ד”.

בתום המפגש אמרה לבנת “פגשתי את המשפחה החמה הזאת לפני 22 שנים בבית ג’אן כשבאתי לנחם אותם על מות בנם, לא העליתי אז בדעתי שאנחנו נהפוך לאחים בדם, שנהפוך למשפחה. זו באמת משפחה חזקה, טובה וערכית זהו כבוד עבורי להיות איתם” דברי לבנת.

מהדי אחיו של מדחת הי”ד אמר במקום: “כשאני עומד פה אני שומע את זעקותיו של אחי, מתייסר מכאבים כאשר המפקדים עומדים פה ומשקיפים בחוסר מעש על האירוע. אולי אנחנו יכולנו לחלץ אותו, הזעקות שלו הגיעו עד לכאן יחד עם 13 החיילים שהופקרו איתו וזעקתם לא נשמעה”.

קרדיט: אליחי מנחם

כזכור, לפני 22 שנה ב-1 באוקטובר 2000, בתחילת האינתיפאדה השנייה תקף המון פלסטינים, חלקם חמושים, את מתחם קבר יוסף בשכם. במהלך האירוע נורה מדחת יוסף, לוחם מג”ב, בידי צלף פלסטיני ונפגע בצווארו. מדחת חיכה לכח החילוץ, שעות ארוכות כשהוא פגוע, אך הכח התעכב ומדחת נפטר מפצעיו.

האירוע הקשה גרר ביקורת קשה כלפי ראש הממשלה ושר הבטחון דאז אהוד ברק וצמרת צה”ל; ואשר התעכבה עם כניסת כוח החילוץ, מתוך תקווה כי הביטחון המסכל הפלסטיני בפיקוד ג’יבריל רג’וב יחלצו את יוסוף ואת הכח. האירוע הוגדר כאחד המחדלים הגדולים בתולדות צה”ל.

כאמור השבוע הוקמה אנדרטה בשומרון לזכרו במעמד ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ותושבים מהשומרון. במהלך האירוע אמר דגן: “אנחנו אחים בדם. אתם חלק מהשומרון לתמיד. הבן הגיבור שלכם נפל בהגנה על מדינת ישראל כשהוא מגן על יוסף הצדיק, אין דבר גדול וקדוש מזה. עמדנו היום יחד במצפה יוסף, בנקודה שמייצגת את השפל הכי גדול של צה”ל את אחת הנקודות הכי קשות של מדינת ישראל מאז שהוקמה. אמרנו אחד לשני: יש לנו מה לתקן כי יש לנו אחריות על הארץ הזו. יש לנו אחריות למדחת אחינו הקדוש, לחיילים שנפלו באירועי המנהרה, לרב הלל ליברמן לבן יוסף לבנת, שקורבנם לא יהיה לשווא, לחזור לקבר יוסף, להחזיר את ישיבת עוד יוסף חי, שדגל ישראל יחזור להתנוסס שם בצורה מלאה, שקורבנם לא יהיה לשווא”.

חדשות שומרון כתבה ראשית