מפקד אוגדת איו”ש: “נעשה כל פעולה כדי שהזמנים האלה יעברו בשקט”

מפקד אוגדת איו”ש: “נעשה כל פעולה כדי שהזמנים האלה יעברו בשקט”

אתמול (ב’) התקיים כנס הקב”טים של המועצות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. על ארגון הכנס עמד קב”ט מועצת יש”ע סא”ל (במיל’) שלמה וקנין והוזמנו אליו הקב”טים של המועצות השונות, אנשי הגמ”ר איו”ש וענף מרכיבי ביטחון בפיקוד העורף. הכנס התקיים בפארק שמיר שבמעלה אדומים, ואירח מגוון גורמים העוסקים בענייני הביטחון ביהודה ושומרון.

הכנס מתקיים מדי שנה, והשנה התקיים על רקע ההתפתחויות האחרונות בגזרת עזה, שמשפיעות גם על אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן ועל רקע אירועים מקומיים אשר התרחשו בשבועות האחרונים באזור.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

קב”ט מועצת יש”ע שלמה וקנין פתח את הכנס ואמר: “שמחתי לראות שכולם הגיעו, זהו כנס יחיד מסוגו, אשר מאגד את כל גורמי הביטחון החשובים באזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן. ישנם כנסי ביטחון שונים בארץ, אך נושא הביטחון באזור זה שונה ומצריך מפגש של כל שותפי הפעולה בהתיישבות, בצה”ל ובמשרד הביטחון. אני מקווה שכולנו נלמד דברים חדשים בכנס הזה ונעלה את השאלות החשובות שיש לכולנו כדי שנוכל למצוא להם את הפתרון במשותף”.

מפקד אוגדת איו”ש, ת”אל ערן ניב. צילום: מועצת יש”ע

ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל נאם בכנס ואמר: “כשמישהו מגיע למעלה אדומים הוא לא שואל על החינוך, הרווחה או התרבות, הוא ישר שואל האם בטוח פה. הדבר הזה תלוי בכם. כנבחרי ציבור אנחנו יכולים להציג רעיונות גדולים ורבים, אבל בסופו של דבר המעשים בשטח זה שלכם. אנחנו לא יכולים לנהל את העיר בלעדיכם”.

בנושא הבנייה בעיר אמר: “מאז נאום בר אילן של נתניהו ישנה הקפאה גדולה. עשינו חשבון, ב-7 השנים האחרונות בנינו 57 יחידות דיור בסך הכל. ראשי המועצות התנגדו לנאום בר אילן, אך נתניהו אמר שזה ל-10 חודשים בלבד, בפועל ההקפאה ממשיכה עד היום. יחד עם מועצת יש”ע התחלנו לקדם את החלת הריבונות על מעלה אדומים וכעת אנחנו פועלים לקידום הריבונות על כל מרחבי יהודה ושומרון ואנחנו מקווים להצליח בכך במושב הקיץ הקרוב”.

מפקד אוגדת איו”ש תא”ל ערן ניב אמר: “אני שמח לפגוש אתכם ולדבר אתכם, ובעיקר להביע הערכה רבה לתרומה שלכם לאנשים ולביטחון. עברו עלינו חגים נהדרים, פסח ויום העצמאות, אני הסתובבתי בשטח וזה כיף גדול. הייתי ביום העצמאות בחניון צה”ל בשומרון, ומגיעים לשם אנשים שמעולם לא דרכו במקום. זה דבר מדהים לראות. לקראת הרמדאן אנחנו מתגברים כוחות בשטח, נהיה יותר חזקים, נתפרש בשטח ונעשה כל פעולה כדי שהזמנים האלה יעברו בשקט”.

“אנחנו נערכים לקראת חודש מאי בו יש מספר אירועים. קשה להעריך מה יהיה בעקבות התרחשויות שונות והשפעת האירועים בעזה. אנחנו נערכים לכל תרחיש ואירוע”.

>>רוצים להתעדכן בכל מה שקורה קרוב לבית. הצטרפו עכשיו לעמוד הפייסבוק של מקומונט יו”ש

“התפתחו אירועים של פשיעה לאומנית קשה, בחודש האחרון מעל לעשרה אירועים של השחתה. זו אלימות של אנשים לא נורמטיבים שפוגעים בכולם. צה״ל וכלל כוחות הביטחון פועלים בימים אלה במטרה להפסיק אירועים אלה ולעצור את הנוגעים בדבר״.

לימור אריאל ראש תחום אזרחים במשרד הביטחון: “החל מיוני הקרוב התשלום לרבש”צים ינותק ממופ”ת ויעבור למשרד הביטחון. התקציב לסוגיה זו הוא תקציב של פיקוד העורף ואנחנו נדע לקחת את הנתח מפיקוד העורף ולעשות את התהליך. הכוונה שלנו היא לשלם רבעון מראש את הסכום, בסוף הרבעון יבוקש מאותה מועצה לראות את התשלום שנעשה”.

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית