מערכת סולארית ביתית – איך היא עובדת, ומה אפשר להרוויח ממנה?

מערכת סולארית ביתית – איך היא עובדת, ומה אפשר להרוויח ממנה?

אנרגיה סולארית היא ללא ספק אחת מהתגליות היותר אפקטיביות של השנים האחרונות. אנחנו מכירים את פועלה בעיקר מהקולטים של דודי השמש שמספקים מים חמים לאורך היום, אבל אחד מהשימושים היותר פופולאריים שלה היא עבור מערכות סולאריות לייצור חשמל. בשנים האחרונות, משפחות רבות בישראל עברו לשימוש במערכות סולאריות, ולא סתם – שכן השימוש בהן חוסך בהוצאות חשמל מצד אחד, ואף מסייע להרוויח כסף על החשמל שמופק ממנה מהצד השני.

למי מערכת אנרגיה סולארית מתאימה?

מערכת אנרגיה סולארית מתאימה לכל אחד – החל מאנשים פרטיים, ועד לגופים עסקיים. המערכת מתאימה במיוחד למשפחות אשר צורכות חשמל בכמות גבוהה, או לנקודות ברחבי הארץ ומקומות מסוימים שהעבודה שלהם מבוססת על צריכת חשמל בכמות גבוהה במיוחד, כמו חדרי מחשוב, מפעלים שבהם פועלות מכונות מאסיביות לאורך היום, מקומות שיש בהם מטבחים עסקיים כולל עבודה עם מכשירי חשמל לאורך כל היום, ועוד.

אילו אישורים נדרשים טרם ההתקנה?

▪ התקנת מערכת אשר פועלת בהספק נמוך – תצריך אישור בנייה וטופס 4 עבור המבנה עליו היא תוקם, ומפרט עם שרטוט של המבנה.
▪ מערכת שפועלת בהספק גבוה (מעל 50KW) או התקנת מערכת באזורי איו”ש – תצריך היתר בנייה
▪ תוצאות מדידה של לפחות חצי שנה אחורה
▪ בדיקה ואישור ע”י מהנדס מבנה ומהנדס חשמל שהמבנה יכול להחזיק את המערכת
▪ התקנת המערכת באזור שטוח – מצריכה אישור של מועצת התכנון והבנייה


באילו תנאים יש לעמוד לצורך ההתקנה?

▪ גג בגודל 60 מ”ר ומעלה, ללא אלמנטים שתופסים משטחו
▪ הגג חייב להיות בעל גישה ישירה לשמש
▪ בעל שיפוע בזווית של 15-25 מעלות
▪ פונה לכיוון דרום (לצורך תפוקת חשמל מקסימלית)

כמה זה יכול לעלות?

מחיר ההתקנה של המערכת תלוי במספר גורמים כמו סוג הפנלים המותקנים, סוג השטח ויחידת ההספק של המערכת. המחירים יכולים לנוע מסביבות ה -3500 ₪  לעבודות קטנות (כמו למשל גגות של רפתות או לולים), ועד מעל ל-80,000 ₪ למערכות בעלות הספק גבוה (סביבות ה 20KW).
חשוב לקחת בחשבון שבנוסף לעלויות המערכת עצמה, עלולות להתווסף עלויות על הנפקת האישורים הנדרשים. לצורך עזרה במימון ההוצאות קיימת אופציה של בקשת הלוואה במיוחד למטרה זו, עם אופציה להחזרים של עד 10 שנים.

מה היתרונות של המערכת?

התקנת המערכת תורמת רבות לסביבה: הפחתת שימוש באנרגיה מתכלה, מניעת זיהום אוויר, מניעת שימוש בגזי חממה, ועוד. וכמובן – תורמת רבות גם למשפחות אשר מתקינות אותה בחיסכון של הוצאות חשמל, חיסכון בבניית תוספות (שכן המערכת מותקנת על גג הבית), והאופציה להפיק מכך רווחים כספיים.

איך מרוויחים כסף מהמערכת?

המערכת מפיקה חשמל לצריכה ביתית, אך לעיתים דיירי הבית לא עושים שימוש בכולו, כך שבסוף נוצרים “עודפים” של חשמל. אותם עודפים זורמים לחברת החשמל, שמעניקה עליו החזרים – על כל קילו וואט לשעה שיגיע לחברת החשמל יתקבל החזר של החל מ- 0.48 אג’ למערכת בהספק של עד 15KW, ועד ל- 18.91 ₪  למערכת בהספק של 100KW.

צרכנות