מנהלת המעון שהפכה את העולם בשביל שילדי החינוך המיוחד יקבלו את הטיפולים למרות הסגרים, הבידודים וההגבלות

מנהלת המעון שהפכה את העולם בשביל שילדי החינוך המיוחד יקבלו את הטיפולים למרות הסגרים, הבידודים וההגבלות

בערב יום כיפור, המעון השיקומי של רשת “פרח” לחינוך מיוחד בפדואל נסגר, בשל סייעת שקיבלה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה, ממש שעה לפני כניסת הצום. בתום הצום ולאחר מאמצים רבים, בהוראת משרד הרווחה, הצליחה הדס הרטמן, המנהלת האזורית של רשת פרח בשומרון, לפתוח את המעון עבור הילדים שלא נזקקו לבידוד, לפני היציאה לחופש סוכות הארוך. לדברי הרטמן: “ישנה חשיבות רבה בשמירת הרצף הטיפולי והשגרה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. לכן עשינו כל שביכולתנו לפתוח את המעון, גם אם זה רק ליומיים, עבור הילדים.”

צילום: חנה טייב

עם פתיחת המעון השיקומי “פרח” בפדואל, לאחר יום כיפור, הודיעה אחת האימהות לילד בן שנה וחצי מהגן, כי לא תשלח את בנה מהחשש שמשפחתה תאלץ להיכנס לבידוד. מדובר במשפחה מרובת ילדים, שהכניסה לבידוד בחג הסוכות, לא היתה אפשרית עבורה. הרטמן סברה שאי קבלת הטיפולים בתקופה ארוכה כ”כ, עלולה להוביל להתדרדרות במצב הילד.

מדובר בטיפולים שלא ניתן לקבל בבית, כמו פיזיותרפיה נשימתית, פיזיותרפיה לגוף ושיקום אכילה. לכן, החליטה הרטמן למצוא פתרון יצירתי למצב – אותו ילד קיבל טיפולים מאת הצוות הפרא רפואי בחצר המעון בלבד, כך שלא נכח בתוך המבנה, עם הצוות והילדים האחרים ולא היה חשש שייכנס לבידוד.

בנוסף, את יתר הטיפולים והפעילויות עשה הפעוט בחדר מבודד עם מטפלת שחלתה בעבר בקורונה, ולכן ככל הנראה לא תחלה בשנית, כך שאימת הבידוד – הוסרה.

הדס הרטמן. צילום: באדיבות ‘פרח’

מדובר במאמץ רב וחשיבה יצירתית מצד הצוות וההנהלה. בשל ההבנה של הקושי המשפחתי העלול להיגרם, והרצון להמשיך ולקדם את הפעוט, נרתם כל צוות המעון לטפל ולסייע לילד ומשפחתו, מעבר למצופה.

לדברי הרטמן, “ילדים עם צרכים מיוחדים זקוקים לרצף טיפולי. לכן, אנחנו במעון, עשינו הכל על מנת לאפשר לילדים שלא היו צריכים בידוד ולאותו ילד שמשפחתו חששה לשלוח אותו למעון, את השגרה אליה הם כמהים. אני שמחה שהצלחנו למצוא פתרון והילד קיבל את כל הטיפולים ויצא מוכן ושמח לחופשת סוכות .”

צילום: חנה טייב
חברה וקהילה חדשות שומרון כתבה ראשית