חיננית: גן משחקים לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי)

חיננית: גן משחקים לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי)

19 שנים לרצח רחבעם זאבי. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ופלמח זאבי חנכו גן משחקים לזכרו בישוב חיננית. היוזם: תושב חיננית שגנדי היה הסנדק שלו.

השבוע מציינים 19 שנים להירצחו של השר האלוף רחבעם זאבי (גנדי) הי”ד, יו”ר תנועת “מולדת”, שנרצח ע”י מחבלים במלון הייאט בירושלים.

הישוב חיננית שבצפון השומרון והמועצה האזורית שומרון הקימו גן משחקים ייחודי עם מתקני צליל לזכרו. הגן נחנך, על פי כללי משרד הבריאות, ע”י ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו”ר ועד הישוב עציון ברסלב ופלמח זאבי בנו של גנדי, שהגיע לישוב עם יעל רעייתו. בין המשתתפים הנרגשים, היה גם תושב הישוב רותם בן אברהם, שהיה זה שדחף להנצחתו של גנדי בישוב.
היתה לו סיבה נוספת להתרגשות: גנדי היה הסנדק שלו בישוב חיננית ב-1988.

רחבעם זאבי
רחבעם זאבי (גנדי). צילום: נחום עסיס

פלמח זאבי דיבר בהתרגשות בטקס: “הגן הזה ובתים שלכם והילדים זה בדיוק המשך של הענק הזה, שלא עניין אותו לא כשהוא לבש מדים ולא כשהוא הוריד אותם, איך הוא במשאלי דעת קהל וכמה הוא פופולארי, הוא ראה את האדמה הזו שאתם נאחזים בה.
אני שואל את עצמי לקראת יום השנה של אבא, מה היה בו שהוא נכנס בלב שלכם של כולם כל כך חזק? הרי היו בדור שלו גיבורים שידעו להחזיק את החרב. אני חושב שאבא החזיק ביד השניה את התנך כל החיים ומשם הוא שאב את הכח, אבא הבין כמו בן גוריון שאיפה שהיה ישוב יהודי שם נמתח את הגבול אחר כך בקרבות. ותארו לכם שבקעת הירדן הייתה בלי הישובים היום. זה היה מגיע לשולחן למשא ומתן מיידי והיום אי אפשר לגעת בבקעה ואי אפשר לגעת בשומרון.

פלמח זאבי שיבח גם את ראש מועצת שומרון שנלחם על הנצחתו של גנדי והיה תלמידו של רחבעם זאבי ויו”ר נוער מולדת: “לוחם יותר עז ונציג יותר נכון ליהודים בשומרון לא יכולתם לבקש מיוסי דגן שלנו שקיבלתם”.

רותם בן אברהם שביקש לקרוא את גן השעשועים שהוקם ע”י מועצה אזורית שומרון והישוב ע”ש מי שהיה הסנדק שלו – גנדי אמר: “בעיני אין טבעי יותר ואין ראוי יותר מכך שגנדי יונצח כאן בחיננית, לצערי הלוחם הזה למען ארץ ישראל לא מונצח מספיק ולא מוזכר מספיק, לא כפי שראוי לו”.

גן משחקים ע"ש רחבעם זאבי (גנדי) בחיננית בשומרון
צילום: רועי חדי

יו”ר ועד הישוב חיננית עציון ברסלב אמר: “זו זכות לחיננית שיהיה בה גן שעשועים על שמו של מנהיג יהודי גדול כמו רחבעם זאבי, שלחם למען ארץ ישראל ופעל בכל כוחו לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון ובכל ארץ ישראל”.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון תיאר את הקשר המיוחד לגנדי וסיפר כי השיחה האחרונה שלו עם גנדי הייתה על הבטחון בכבישי צפון השומרון: “19 שנים עברו מאז נרצח מורי ורבי רחבעם זאבי גנדי ע”י מחבלים בני עוולה, 19 שנה והוא כ”כ חסר. הקול הבהיר החד הבלתי מתפשר על ארץ ישראל החכם, ישבתי איתו באינספור דיונים. תמיד הוא היה אומר “המולדת – כלומר ארץ ישראל, קודמת למולדת – כלומר המפלגה. ארץ ישראל לפני הכל. 3 פעמים הוא סירב לקבל תפקיד שר, משום שלא הסכים לפגוע בארץ ישראל בתמורה לתפקיד שר, אני זכיתי לפעול לידו, זכיתי ליצוק מים על ידיו וללמוד ממנו, גנדי היה מנהיג מסוג אחר. למדתי מגנדי את המאבק על ארץ ישראל השלמה, את החיבור של חילונים ודתיים, גנדי חסר לעם ישראל הוא חסר לי אישית אין יום שאני לא מתגעגע אליו. אנחנו הדור הצעיר צריך לעשות הכל כדי להמשיך את מורשתו. הוא היה מסור לשומרון, הקול הבביר והחד בנושא ארץ ישראל כך כך חסר”.

חדשות שומרון כתבה ראשית