ממשבר לצמיחה – איך להתמודד עם יוקר המחייה?

ממשבר לצמיחה – איך להתמודד עם יוקר המחייה?

כשכותרות העיתונים זועקות על עליות המחירים במשק, כשגל הפיטורין בהייטק הולך ומתרחב, כשהחופש הגדול נושף בעורפנו והחגים בפתח, נדמה כי ניהול התקציב המשפחתי הופך להיות קשה יותר מיום ליום. 

בכדי לנהל את התקציב המשפחתי צריך להתנהל בחוכמה. צריך לעקוב, לתאם, להשוות ובעיקר לתכנן מראש על מנת לצלוח את התקופה. אך כאשר כל משפחה מהווה יחידה כלכלית בפני עצמה, כאשר לכל משפחה יש צרכים אחרים והתנהלות כלכלית שונה, אין פתרון אחד שמצליח לכולם ועולה הצורך בפתרון מותאם אישית – להיעזר בשירותי ייעוץ כלכלי של יועץ או מאמן לכלכלת המשפחה.

מהו ייעוץ לכלכלת המשפחה?

רבים מאיתנו חושבים שמדובר בייעוץ כלכלי העוזר לגמור את החודש, לצאת מהמינוס או לסגור את ההלוואה. אך למעשה מדובר בייעוץ ואימון כלכלי המאפשרים לכל אחד (גם אם יש לו פלוס בחשבון הבנק) להתנהל בצורה חכמה יותר, טובה יותר ומשכילה יותר אשר בטווח הרחוק מובילה לחיים ברווחה וחופש כלכלי.

במסגרת תהליך הייעוץ והאימון הכלכלי, ואין זה משנה אם בחרתם ביועץ או ביועצת בשפה הנוחה לכם, תבחנו את הנכסים הכלכליים שיש בידיכם, את ההתחייבויות שלכם (כרטיסי אשראי, הלוואות ומשכנתא), את היעדים שאתם רוצים להשיג (רכישת דירה להשקעה, חיסכון לפנסיה) וביחד תמצאו דרכי פעולה שיעזרו לכם להתוות את הדרך אל הגשמת היעדים והחלומות. 

בחירת ייעוץ כלכלי 

“עד גיל 60 התנהלתי בעיקר עם חובות והלוואות שנגררו עם השנים”, מספרת יהודית גליק תושבת שערי תקווה, “וכשאובחנתי עם מחלת הסרטן היה לי ברור שאחד מהגורמים הוא הלחץ שנבע ממצבי הכלכלי. החלטתי להיעזר בייעוץ כלכלי שיעזור לי להחזיר את חיי אל מסלולם”. 

קרדיט: unsplash

נדמה שכיום כל אחד הפך ליועץ כלכלי כי נוצר שיח שרק הולך ותופס תאוצה, בין אם מדובר בתוכניות טלויזיה או בשיחות סלון – נדמה שפתאום כולם מדברים על כסף ועושים זאת ללא בושה. ואף יתרה מכן, נראה שכל אחד יכול לחוות דעה ולייעץ איך להתנהל נכון מבחינה כלכלית, החל מנהג המונית שאוסף אתכם בשדה התעופה ועד לקופאית בסופר שמציעה לכם לקנות מוצר שני בחצי המחיר. 

וככל שהשיח התרחב, כך גדל גם מספרם של המאמנים והיועצים המעניקים שירותיי ייעוץ לכלכלת המשפחה. אך נשאלת השאלה במי בוחרים? איך בוחרים?

“עבורי הבחירה היתה קלה” ממשיכה יהודית לשתף אותנו בהתמודדות הכלכלית שלה, “אני פניתי אל איגוד היועצים לכלכלת המשפחה ונעזרתי בשתי נשים מקסימות. כשסיימתי את התהליך איתן, פניתי בעצמי ללימודי ייעוץ לכלכלת המשפחה והצטרפתי לאיגוד. אני חברה בו כעשור ואני שמחה על השינוי שעשיתי הן בהתנהלות הכלכלית האישית שלי והן ביכולת שלי לעזור למשפחות אחרות להתמודד”. 

“איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה (ע”ר)” הוקם בשנת 2007 בכדי להעניק תמיכה מקצועית הן למשפחות וליחידים הרוצים להתנהל כלכלית בצורה נכונה יותר. 

“כיועצת לכלכלת המשפחה אני נפגשת עם המשפחה, שואלת אותם שאלות מנחות ומקבלת מידע מקיף על ההתנהלות הכלכלית של המשפחה, מספרת לנו ריקי טבוך אופנבך חברת האיגוד משנת 2017, “לאחר בדיקת עומק של הנתונים המועברים אלי, אני מציגה למשפחה את הניתוח ואת החוזקות והקשיים בהתנהלות המשפחתית שלהם. ביחד, אנחנו יושבים ובונים תוכנית לשיפור ויעול המצב הכלכלי שלהם. אני שמחה לראות משפחה שמגיעה מודאגת ולעיתים חוששת משינויים כלכליים וממצבם הכללי ולאחר תהליך הליווי יוצאת עם כלים ומטרות ברורות כיצד לפעול למען שיפור עתידם”.

 

כיום, פעילות האיגוד נפרשת ברחבי הארץ וחברים בו למעלה מ- 300 יועצים ויועצות, מאמנים ומאמנות כלכליים המוכנים להעניק מהידע ומהניסיון שלהם על מנת לעזור לאחרים לצמוח כלכלית. בנוסף, מעניק האיגוד לחבריו תמיכה מקצועית הבאה לידי ביטוי בהרצאות, כנסים והדרכות אשר מעשירות את הידע המקצועי ומאפשרות לחברי וחברות האיגוד לתת את המענה המקצועי הטוב ביותר והעדכני ביותר עבור המשפחות אותן הם מלווים. 

 

חברה וקהילה כתבה ראשית צרכנות