מכה למשטרה: בית המשפט הורה לשחרר עצורי רמת מגרון

מכה למשטרה: בית המשפט הורה לשחרר עצורי רמת מגרון

במהלך הפינוי הבוקר ברמת מגרון נעצרו חמישה מתושבי המקום ובבית המשפט ביקשה המשטרה להרחיק את העצורים מהמקום ל-14 ימים, אך בית המשפט דחה את הבקשה. עו”ד נתי רום: “השימוש במשטרת ישראל ככלי ענישה והרחקה מהאזור והבאה למפגשי שב”כ הינו פסול”

בית המשפט השלום בירושלים הורה למשטרה לשחרר את חמשת העצורים אשר נעצרו בבוקר יום שלישי האחרון במהלך ההרס במאחז רמת מגרון. בימ”ש דחה את בקשת ימ”ר ש”י להרחיק את העצורים למשך 14 ימים מרמת מגרון, והסתפק בקיומו של שטח צבאי סגור על המקום ביומיים הקרובים.

באופן חריג, במהלך המעצר, בתחנת המשטרה, ערכו אנשי שב”כ שיחות אזהרה לחלק מהעצורים.

במהלך הדיון בבימ”ש טען עו”ד נתי רום אשר ייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו, כיי מדובר בבקשה שערוייתית של משטרת ישראל שאינה מבחינה בין החשודים השונים. כמו כן, טען עו”ד רום שמרגע הצגת הצו המורה על שטח צבאי סגור עד המעצר חלפו דקות בודדות שלא מאפשרות להם לעזוב מיוזמתם את המקום, זאת בנוסף לכך שרובם הם תושבי המקום שהצו לא חל עליהם. בנוסף נטען כי אין שום עילת מסוכנות כלפי העצורים המצדיקה את הרחקתם מהמקום.

כאמור, בית המשפט השלום בירושלים, קיבל את טענתו של עו”ד רום והורה לשחרר במיידי את שלושת העצורים. בנוסף בית המשפט השלום לנוער קיבל אף הוא החלטה דומה, והורה על שחרורם של שני הקטינים הנוספים.

הרס ברמת מגרון. קרדיט: חופשי

נזכיר כי במהלך פינוי רמת מגרון, נעצרו חמישה מתושבי המקום, שלושה בגירים ושני קטינים, אחד מהם נשוי. העצורים נלקחו לימ”ר ש”י, שם הם הודיעו לשוטרים כי לא ישתפו פעולה, וזאת בשל מעורבות ימ”ר ש”י בהריגת חברם, אהוביה סנדק ז”ל, אשר נהרג בידי בלשים מימ”ר ש”י בעת מרדף משטרתי “אנו מסרבים לשתף פעולה, עם ימ”ר ש”י שרצחו את חבר שלנו אהוביה סנדק”, אמרו העצורים.

כמו כן, במהלך הרס בתי שלושת המשפחות במקום, דיווחו התושבים על אלימות קשה שהפעילו השוטרים כלפיהם במהלך הפינוי. ע”פ הדיווחים האלימות הופעלה גם כלפי נשים וילדים, וכן על החרמת מכשירי טלפון של תושבי הגבעה ואזרחים נוספים שהגיעו למקום כדי לתעד את האירוע. מאלימות השוטרים נפצעו ארבעה תושבים, ביניהם נערה בת 17 שנפצעה בראשה ובידיה.

עו”ד נתי רום שכאמור מייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו, מסר בעקבות החלטת בית המשפט לשחררם “שוב פינוי ומעצר אלים במיוחד של נערים ברמת מגרון. חלקם ביקשו לצלם את אלימות השוטרים והותקפו ונעצרו, והם סירבו לחתום על הרחקה של שבועיים מן המקום, ובצדק. השימוש במשטרת ישראל ככלי ענישה והרחקה מהאזור והבאה למפגשי שב”כ הינו פסול ואנו שמחים שבית המשפט שחרר את החשודים וסרב להרחיקם ל-14 יומים כפי שהמשטרה ביקשה”.

ממשטרת ישראל נמסר: “במהלך פינוי מספר מאחזים בלתי חוקיים ברמת מגרון, עצרו כוחות המשטרה 5 חשודים בחשד להפרת צו אלוף, תקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כלל העצורים נחקרו בתחנת המשטרה, משסירבו לתנאי ההרחקה מהמקום, שוחררו בתנאים ע”י בימ”ש השלום בירושלים.”

חדשות בנימין כתבה ראשית משפטי