המושל הבא של מחוז פפואה שבאינדונזיה בביקור בשומרון: “מקווים לשיתופי פעולה בין יו”ש לאינדונזיה”

המושל הבא של מחוז פפואה שבאינדונזיה בביקור בשומרון: “מקווים לשיתופי פעולה בין יו”ש לאינדונזיה”

סיור מיוחד נערך בשומרון למושל הבא של מחוז פפואה שבאינדונזיה, לקראת שיתופי פעולה כלכליים בין השומרון לבין המחוז. ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן שערך את הביקור: “מדובר במכה הכי חזקה ל-BDS והמכה הכי חזקה לכל הצבועים מהאיחוד האירופי ומהשמאל הקיצוני כאן בישראל”

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, אירח לביקור את מושל פפואה לעתיד, סמואל טאבוני. טאבוני צפוי להתמנות לתפקיד המושל בעוד שנה וחצי והוא כבר החל בפגישות לקראת שיתופי פעולה עתידיים, בהם גם עם השומרון. מחוז פפואה מנהל אוטונומיה עצמאית בתוך אינדונזיה המוסלמית.

הסיור של טאבוני החל בפדואל, באתר המרפסת של המדינה, שם הוא צפה לעבר כל מישור החוף, והוסבר לו על מיקומו האסטרטגי של השומרון, וההשפעה שיש לו על כל מרכז מדינת ישראל. כמו כן, סייר טאבוני במצפה שלושת הימים, הפסגה הגבוהה ביותר ברכס הגדעונים שבשומרון, משם ניתן לצפות על ים התיכון, הכנרת וים המלח. משם הם המשיכו לביקור בהר גריזים, ביקור ביקב כביר שבאלון מורה, וכן באיזור תעשייה ברקן.

בתום הסיור הודה טאבוני לדגן על הביקור ואמר: “דבר ראשון אני רוצה להביע את שמחתי על הברכה שיש לארץ הזאת ובמיוחד לאזור הזה, יהודה ושומרון. דבר שני אני רוצה להודות לראש המועצה שהזמין אותי לפגישה הזאת היום, המפגש היה טוב כשיתוף פעולה עתידי בין אנשים לאנשים ובין מדינות למדינות, בין האנשים באינדונזיה ובישראל. במיוחד בין האנשים מהארץ שאני מגיע, פפואה אינדונזיה. אנחנו מקווים שבעתיד יהיו יותר שיתופי פעולה בין יו”ש ובין אינדונזיה. אני מאמין שהפגישה הזו היום לא הסתיימה תהיה לה המשך בעתיד”.

קרדיט: רועי חדי

ראש המועצה אזורית שומרון השיב לטאבוני אמר: “הפגישה היום הייתה טובה, אני מאוד מעריך את הסיור שלך בשומרון, אני בטוח שנמצא עוד דרכים ליצור שיתופי פעולה בין אינדונזיה וישראל. אני מאמין ששלום זה בין אנשים ולא בין מדינות. אני בטוח שאתה ואני נמצא עוד דרכים לשיתופי פעולה דרך הכלכלה, ובין האנשים”.

בתום הביקור מסר דגן: “אנחנו רואים קשרים חדשים ודרכים חדשות שמחברות בין השומרון לבין מדינות ואזורים בעולם שלא היו צפויים, חלקם גם מקדימים את הרמה של הממשלות. כך היה בדובאי, באיחוד האמירויות ובמקומות נוספים, שהחברות מהשומרון היו החברות הראשונות שחתמו הסכמי ייצוא עם חברות מקומיות במדינות אלה. כך גם יהיה לנו בעוד מקומות נוספים שהולכים לצאת בקרוב שבו יהיה ייצוא ישיר מהשומרון. מדובר במכה הכי חזקה ל-BDS והמכה הכי חזקה לכל הצבועים מהאיחוד האירופי ומהשמאל הקיצוני כאן בישראל, שמנסים לייצר פירוד ולפגוע בהתיישבות”.

חדשות שומרון כתבה ראשית פוליטי