מי דואג לקשישי השומרון? / טור דעה

מי דואג לקשישי השומרון? / טור דעה

לד.ק (הפרטים המלאים שמורים במערכת), בן להורים מבוגרים תושבי אחד הישובים בשומרון כואב על מצב מועדון גיל הזהב האזורי ועל ההתנערות והחוסר בלקיחת אחריות ודאגה אמיתית, לדבריו, של הגורמים המקצועיים והמוניציפליים. במכתב שמסר למערכת, הוא כותב את הדברים הבאים:

מועדון גיל הזהב ביישוב ברקן פועל זה כ-7 שנים, ומאפשר שירותים ופעילות חברתית לקשישים ובעלי מוגבלות המתגוררים בקרבת היישוב ברקן. המקום משרת כ-25 גמלאים-קשישים המגיעים מיישוביי האזור – קרית נטפים, ברקן, נופים, יקיר ורבבה. באחרונה עבר המועדון מאחריות משרד הרווחה – לאחריות המועצה האזורית שומרון (הערת אגב, במצב אידיאלי המקום צריך להיות באחריות המשרד לשיוויון חברתי!), אשר בכיריה החליטו לסגור את המועדון, אשר תקציבו מסכם ב-160 אש”ח בשנה (סכום מועט ביותר ביחס לתקציבי מועצה) – בנימוקים של סיבות תקציביות.

אין מי שלוקח אחריות על דור ההורים, המיסדים. צילום: pixabay
למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה

לאחר הבעת תרעומת מצד הקשישים, החליטה המועצה להעביר את האחריות בקשישים לוועד המקומי בכל יישוב. דבר זה, אינו ריאלי ויביא בפועל לסגירת המועדון בתקופה הקרובה – מאחר ובכל יישוב ישנם מספר קשישים בודדים ולא ניתן יהיה לדאוג לרווחתם באופן מיטבי ולהחזיק בכל יישוב מועדון משלו. כמו כן, פתרון זה מבטל כליל את “היתרון לגודל” והינו יקר יותר מבחינה כלכלית – כהוצאה ציבורית: אחזקת מועדון אחד זולה יותר, מה גם שהמבנה לכך קיים (נבנה במימון מפעל הפיס) וכל שנותר הוא רק לשלם עבור התחזוקה, ניידות והתכנים.

יש לציין כי המקום נותן הרצאות, התעמלות ושיחות נפש, לצד ארוחה קלה, עבור הקשישים המבקרים בו שלוש פעמים בשבוע, כך סיפר אחד מחברי הקבוצה – יוסף דופלט שמייצג את עמדת חבריו לקבוצה. חברי המועדון, שרבים מהם בודדים (אלמנים/אלמנות) נמצאים ממש בדיכאון עקב האיום לסגירת המקום אשר מהווה ממש מכת מוות לחברים, אשר מרגישים כי לפני הבחירות ישנן הבטחות לרוב – אך כעת הם נשארו לבדם – לעומת הכספים הרבים שמושקעים בצעירים. על כן, הם מבקשים את המשך קיום המקום ותקצובו.

דעות כתבה ראשית