לפנות בוקר החל פינוי הישוב עמונה

לפנות בוקר החל פינוי הישוב עמונה

מאות נערים ונערות הגיעו לישוב, בתוך שני הקראוונים שהוצבו על ידי המועצה לפני שלושה שבועות בהן מתגוררות שתי משפחות. שלשום (שלישי) הפרקליטות נתנה דד ליין של 48 שעות להריסה.

כוחות הביטחון החלו לפנות בוקר את המשימה שהוטלה עליהם לפינוי האזרחים מהמאחז עמונה בהתאם להחלטת בית משפט המחוזי בירושלים על מנת לאפשר לצה”ל ולמשרד הביטחון לפנות את המבנים והתשתיות שהוצבו במקום.

הכוחות שעלו למקום נתקלו באלימות קשה מאוד מצד עשרות מתפרעים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים לעבר הכוחות שביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מנתונים שמסרו מדוברות משטרת ישראל עולה כי במקום 5 שוטרים פצועים כתוצאה מפגיעת אבנים ואזרח אחד פצוע גם הוא מיידוי האבנים. הפצועים כעת מפונים לבית חולים וישנם 2 עצורים.

פינוי מאחז עמונה
צילום: דוברות מטה בנימין

ע״פ דוברות הישוב כשמונה נערים נפצעו מאבנים ונפצים שיידו לעברם כוחות המשטרה בעת עלייתם לישוב ושני עצורים על ידי כוחות המשטרה.

לדברי מקורות בשטח, בשני קראוונים מתבצרים כ-200 בני נוער, בנים ובנות, ולפני שעה קלה פרצו כוחות המשטרה לקראוון הראשון, בו שוהות כמה עשרות בנות.

מדוברות מטה בנימין נמסר: “ברגעים אלו, בישוב עמונה מתבצע פינוי אלים של המשפחות ושל כ 200 בני נוער המתבצרים בשני מבנים. ראש הממשלה בחר לא לפנות את חאן אל אחמר, אבל לצערנו היה מאוד חשוב לו לפנות, בפעם השניה, את חוות עמונה שהוקמה לזכר התינוק עמיעד ישראל.”

עוד מוסיפים מטעם מטה בנימין: “בעמל רב נרכשו בעמונה כארבעים דונם של אדמות. מימוש זכויות הקניין בקרקע, היא זכות יסוד המוקנית לכל אזרח ישראלי, אבל אם אתה מתנחל מסתבר, שאין לך זכויות.”

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ הנמצא במקום רואה בחומרה רבה את הפינוי “ראש הממשלה יכול היה בחתימה אחת שלו כשר בטחון לתת היתר עסקה ולאפשר את השימוש בקרקע, אך הוא לא עשה זאת ובכך במו ידיו הביא לפינוי הזה”

חדשות בנימין כתבה ראשית