מיהו הרב עמיחי אליהו ואיך הוא קשור לבחירות הקרובות?

מיהו הרב עמיחי אליהו ואיך הוא קשור לבחירות הקרובות?

בין אם אתם מגדירים את עצמכם כטיפוסים פוליטיים ובין אם אתם מגדירים את עצמכם מאוד רחוק מכך, נראה שאת העובדה שבספטמבר הקרוב עומדות להיות בחירות נוספות אתם כבר מכירים, אך את סך המשמעויות יש מצב טוב שטרם הבנתם ואף את סך השחקנים החדשים בזירה לא בהכרח יצא לכם להכיר, ועל כן בנקודה זו נעצור להציג אחד מהם, את הרב עמיחי אליהו שהגיש את מועמדתו למפלגת האיחוד הלאומי ושנבחר לייצגה במקום ה5.

ייחוס

הרב עמיחי אליהו מחזיק בגאון בשושלת מפוארת של אנשי עשייה מכובדים. הרב עמיחי הנו בנו של הרב שמואל אליהו ואף נכדו של הרב הידוע מרדכי אליהו. מעבר לייחוס, הוא המנכ”ל של “אגוד רבני קהילות”, ולמרות גילו הצעיר הוא אינו מהסס להביע את דעותיו הנחרצות ברשות הרבים ואף ברשתות החברתיות, כך שכיום הוא נחשב לאחד מהרבנים הצעירים והבולטים ביותר שמשתייכים לציונות הדתית – עובדה חשובה לקראת בחירות 2019, ולו בשל העובדה שנבחר מטעם האיחוד הלאומי.

פיו וליבו שווים

מיהו הרב עמיחי אליהו ואיך הוא קשור לבחירות הקרובות. תמונה: Pixabay

ציינו שהרב עמיחי אינו חוסך את דעותיו ומקפיד שפיו וליבו יהיו שווים, ועל כן בין היתר הוא אינו גרע דבר בעת שהתבטא כנגד קהילת הלהט”ב (מי שעשה זאת לאחרונה בתקשורת, היה הרב רפי פרץ) וכנגד “נאמני תורה ועבודה”, כך שגם אם לא כולם מסכימים עם דעותיו, הם כן מעריכים את הכנות שלו – את העובדה שמה שאתה רואה זה בדיוק מה שאתה מקבל, אין שני צדדים למטבע.

מיהו מנהיג?

כאמור, הרב עמיחי אליהו נבחר במקום בה5 לפריימריז מטעם האיחוד הלאומי והוא אינו מהסס להביע את דעתו והפעם בכול הנוגע לזהותו של מנהיג. מבחינתו התואר “רב” מרשים בהחלט אך כלל אינו מספק, אלא איש בעל ערכים ומחנך אלו שני נדבכים חשובים, אך אין הם מספיקים על מנת להעלות הילוך בזירה הפוליטית. מה כן ראוי מבחינתו לייצג בזירה הפוליטית? מבחינתו נציג ציבור הנו איש שבין היתר צריך להציג יכולת רטוריקה משמעותית ולייצג ערכים אידאולוגים מוסריים, כאשר בין היתר מנהיג צריך להתמצא בחקיקה הפנימית פוליטית ואף לא לפחד לייצג דעה שאינה תמיד פופולרית.

מפלגת האיחוד הלאומי

ניתן ללמוד לא מעט אודות הרב עמיחי אליהו מכך שבחר לחבור לאיחוד הלאומי, וזאת כי מדובר במפלגה שהיא ממוקמת מימין ל”מפד”ל” ומשמאל ל”חירות ו”כך”. מכאן שמדובר במפלגה ימנית שמקדשת את ערכי ארץ ישראל השלמה ומציבה מדיניות יחסית תקיפה בכל הנוגע לטרור הפלסטיני. בנוסף, היא פועלת למען שמם הטוב של המתנחלים והחיילים בעולם והיא מבקשת לפעול נחרצות מול כל מי שחותר כנגד קיומה של המדינה. בנוסף, המפלגה משקיעה מאמצים רבים על מנת לעודד עלייה ארצה ועל מנת לחזק את הקשר עם יהודי התפוצות. מבחינתה כל אזרח במדינה חייב להשלים עם צביון המדינה כיהודית וציונית, וכל עוד המיעוטים ימלאו את חובותיהם כלפי המדינה וישמרו לה נאמנות, הרי שגם הם שווי זכויות ככול היתר. מה עוד? המפלגה תומכת בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובחיזוק ההתיישבות בקצוות (בנגב, בגליל ובגולן).

נאמנות עצמית מעל פופוליסטיות רגעית

זו הייתה רק טעימה מהיעדים שמניעים ומייצגים את המפלגה, אך די בהם בכדי להכיר במעט יותר לעומק את הרב עמיחי אליהו, את האדם שמבקש לפעול לטובת מדינתו, שאינו חוסך במילים, שמחזיק בייחוס מכובד, שמנצל את הפלטפורמות השונות על מנת להשמיע את דעתו ושמציב נאמנות עצמית מעל פופוליסטיות רגעית. מכאן שאם התלבטתם למי תצביעו בספטמבר הקרוב, ואם עניין אותכם להכיר במעט יותר את האנשים שמאחורי מפלגת האיחוד הלאומי, הרי שעתה הדברים מעט יותר ברורים, אך שיעורי בית נוספים עדיין נדרשים.

צרכנות