מחבלים חדרו לישוב יצהר ויידו בקבוקי תבערה

מחבלים חדרו לישוב יצהר ויידו בקבוקי תבערה

בחסות החשיכה חדרו הלילה מחבלים ערבים מהכפר עצירה אל קבליה לשכונת שלהבתיה ביצהר, והשליכו בקבוקי תבערה לעבר אחד המבנים. רק בנס בקבוקי התבערה לא התלקחו. הפיגוע מגיע על רקע החלטת הצבא לצמצם את מספר רשיונות הנשק לתושבים בישוב. “הצבא מפקיר ביודעין את ביטחון התושבים”

נסיון לרצח ביצהר: מחבלים ערבים מהכפר עצירה אל קבליה חדרו הלילה לשכונת שלהבתיה ביצהר, והשליכו בקבוקי תבערה לעבר מבנה בשכונה הסמוך לבית אחת המשפחות.

המבנה שלא היה מאוכלס הלילה באנשים, רק בנס לא התלקח.
לפני כשנתיים חדרו ערבים לשכונה והצליחו להצית כליל מבנה נוסף במקום.

נסיון הפיגוע הלילה מגיע על רקע החלטת אלוף הפיקוד לצמצם באופן משמעותי את מספר התושבים בישוב הזכאים להחזיק ברשותם נשק.

הבוקר, הודיעו בישוב כי יקיימו במקום הפגנה בשעות הצהרים בדרישה לנקוט יד קשה כנגד המחבלים, לבטל במיידי את צמצום הנשקים ולספק הגנה ראויה לשכונות הקצה.

בשכונת שלהבתיה מתחו ביקורת חריפה הלילה על צמצום מספר הנשקים בישוב: “במשך כמעט עשור חוותה שכונת שלהבתיה עשרות פיגועים והצתות, כשכל הזמן הזה אין בגבעה ולו נשק ארוך אחד להגנה עצמית – דבר שרק בנס לא נגמר פעם אחר פעם באסון כבד.
פשוט טירוף שדווקא בתקופה מתוחה ולאחר עשרות פיגועים שהתרחשו סביב הישוב יצהר בשנים האחרונות – שרבים מהם סוכלו בעקבות תושייתם של תושבים, החליטו בצה”ל לצמצם עוד את מספר הנשקים הכללי בישוב באופן דרסטי”, תקפו בשכונה.

בקבוק התבערה שמזרק ביישוב יצהר

“לקיחת הנשקים ממספר רב של תושבים – בזמן שעוד לפני כן מצב הנשקים ביצהר לא היה מזהיר ושכונות רבות היו חסרות הגנה, משמעותו הפקרה ביודעין של חיי התושבים בישוב ובשכונות הקצה.
ההחלטות הפוליטיות שחדרו לצבא עוד יעלו לנו בחיי אדם”, הזהירו.

“אנו קוראים לצה”ל להתעשת במיידי, לנקוט ביד קשה כנגד המחבלים ולספק נשק מציל חיים לתושבי שכונת שלהבתיה שנמצאת בחזית יצהר”, הוסיפו.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: “דם יהודי הפך להפקר בגלל מדיניות הפחדנות של הממשלה שגוררת פיגועים. לקחת כלי נשק מהתושבים זה מחדל. הפעם זה נגמר בנס אבל יכל להיגמר באסון כבד”.

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית