מוא”ז בנימין: מספר החולים עבר את ה-50 – האכיפה תוגבר

מוא”ז בנימין: מספר החולים עבר את ה-50 – האכיפה תוגבר

מספר החולים בנגיף הקורונה בישובי המועצה האזורית מטה בנימין עבר את ה-50, בהם אב לתשעה במצב קשה. ראש המועצה ישראל גנץ הורה על חיזוק ההסברה והאכיפה. “אנחנו מחוייבים לבריאות התושבים”

מועצת בנימין החלה בפעילות הסברה בישובי בנימין בדגש על ישובים בהם נרשם רפיון במילוי אחר הוראות משרד הבריאות. בישובים החרדיים במועצה כמו תל ציון וגני מודיעין ניתן דגש לפעולות הסברה מותאמות לאמצעים ולמסרים של הציבור.

כרוז של המועצה הסתובב אחר הצהרים בתל ציון וכוכב יעקב וקרא לתושבים להישמע להנחיות. בכרוז נאמר: “חלה חובה מוסרית וחוקית להישמע להוראות משרד הבריאות. אין להתקהל בשום אופן ואין לקיים מניינים בבתי כנסת ולא ללמוד בבתי המדרש. מצב המגיפה בישוב חמור – ועלינו לעמוד בהנחיות כדי להציל נפשות. משטרת ישראל והמועצה יחלו הערב באכיפת הכללים. למען בריאותכם, ולמען בריאות הישוב כולו”.

רחובות תל ציון, הבוקר. צילום: מוא”ז בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ סייר אחר הצהרים בתל ציון יחד עם פקחי המועצה וקציני המשטרה. קודם לכן גנץ ערך מספר שיחות עם רבני הישובים וכן עם רבני תל ציון ואלה הסכימו וחיזקו את החובה לציית להנחיות הרשמיות.

גנץ אמר כי “המועצה לא רגילה לפגוש את התושב בענייני אכיפה וענישה, אך כאן מוטלת עלינו חובה לשמור על בריאות התושבים והציבור כולו ובמקומות שיש ריפיון בהתנהגות, אנחנו חייבים לשלב את האמצעי הזה. אני חושב על המשפחות שלנו ועל הילדים. כולנו צריכים להיות מגוייסים – כל אחד מהתושבים הוא לוחם נגד הקורונה”.

במהלך הימים האחרונים שוחח ראש המועצה עם הנהגות היישובים, נציגי צוותי החירום הישוביים, עם חברי מליאת המועצה ורבני הישובים בבנימין ועדכן אותם בהערכות המצב ובפרטים לקראת המשך המאבק במיגור נגיף הקורונה.

בבנימין כמעט 70,000 תושבים וקצב ההידבקות בכלל יישובי המועצה נמוך מהממוצע הארצי. במספר ישובים יש מספר חריג של נדבקים שגבוה מהנתונים בשאר רחבי הארץ.

חדשות בנימין כתבה ראשית