מה עליכם לדעת על מזונות?

מה עליכם לדעת על מזונות?

מזונות הם לפעמים החלק הקל ביותר בגירושין אם מגיעים להסכמה מראש ואם דנים בחלוקת הרכוש, המשמורת והסכומים שעליכם להתחלק בהם או לקבל עבור המזונות. אולם אם לא מצליחים להגיע להסכמה, יש מוקשים ידועים בכל תהליך גירושין שהם בדרך כלל מזונות אישה שמשלמים עד הגירושין עצמם, או מזונות ילדים שיש לשלם לפחות עד גיל 18. חשוב להתייעץ עם עורך דין שמייצג אתכם מבלי להסלים את המצב אבל גם מבלי לוותר על מה שמגיע לכם ולילדים שלכם, משום שממילא בית המשפט והרבנות לא יוותרו על זה ולא יניחו לאף צד לוותר על טובת הילדים.

איך קובעים מזונות?

החוק הנוהג בישראל בכל הקשור לתשלום מזונות אישה או מזונות ילדים הוא הדין העברי. לאישה מגיעים מזונות עד הגירושין התלויים באורח החיים וברמתם לפני הגירושין. המזונות לילדים תלויים גם ברמת ההשתכרות שלכם וגם ברמת החיים שאליה תצטרכו להסתגל מחדש לאחר הגירושין. הסכומים תלויים כמובן באורח החיים שמנהלים לאחר הגירושין ומכיוון שצריך לרדת ברמת החיים מתקשים לוותר על סכומים כדי לא לפגוע בילדים. משום כך מזונות ילדים הם החלק החשוב ביותר שיש להסכים עליו. מדובר בדרך כלל בסכום שנקבע על פי יוקר המחיה ולכן יש סכום מינימלי שמחויבים בו בכל חודש. נוסף על כך, משקללים גם את כושר ההשתכרות ואת ההבדלים בין זמני השהות של הילדים עם ההורים ואת היכולת של כל אחד מהם להשתכר. 

התחשבות בהורים

מכיוון שמזונות הם חובת האב על פי הדין העברי, יש סכומים שבית המשפט לא יוותר עליהם לטובת הילדים. אולם אם מגיעים לסכומים לא הגיוניים על פי דעתו של בית המשפט וגם על פי הרבנות, הם יקבעו סכומי מזונות על מנת להבטיח את זכויות הילדים. לכן, חשוב מאוד להגיע בדעה מוסכמת למשפט הגירושין על מנת לחסוך בכמה שיותר דיונים. כל תהליך גירושין יכול להיות רגיש וטעון אולם יש להתעלות לפעמים כדי לנסות להגיע להסכמה כמה שיותר ללא מריבות וללא צורך בהסלמה. עורכי דין גירושין שמייצגים אתכם לפי קונספט כזה יכולים להביא אתם ליעד הרצוי בכמה שפחות עלויות ומטענים רגשיים שליליים.

משפטי